Annie78 Skrevet 19. februar 2005 #1 Skrevet 19. februar 2005 Har fått litt "kalde føtter" ang. kjolen min.... Den er nydelig, men jeg føler at jeg ikke "passer" til å ha stroppeløs kjole.... ER ikke den tynneste i verden (men ikke tjukk heller), og føler det "tyter opp" av kjolen bak på ryggen... Nå har jeg bare prøvd den i et nummer mindre enn den jeg har bestilt, men det er snøring, så da har det vel ikke så mye å si....? Undertøy sliter jeg og med. Må jo ha noe uten stropper, men synes det blir litt mye med spiler i undertøyet og...og dessuten har jeg en kropp det ikke passer med "korsett" som stopper i livet. (Har veldig smal midje i forhold til hoftene....) Noen som har noen gode tips? Tenker jeg burde valgt en kjole med stropper eller ermer, men det er jo litt sent nå.... Huff... :-(
Saeria Skrevet 19. februar 2005 #2 Skrevet 19. februar 2005 Jeg tror du kommer til å passe kjolen din kjempefint, og bli en nydelig brud. Selv om du ikke er tynn som ei flis, så behøver ikke det bety at stroppeløst ikke blir pent. Siden du har prøvd en kjole som var et nummer mindre enn kjolen du skal ha, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for at ting tyter ut selv om det var snøring. Et nummer større kan utgjøre hele forskjellen. Når det gjelder undetøyet. Hva med en kjempelekker stroppeløs bh? Du kan f.eks ha pene hofteholdere, en snerten truse og lekre strømper til? En må ikke ha kosett eller torselett. Er litt av grunnen til at du vil ha lekkert undertøy at du vil glede mannen din etter festen , så tror jeg at et lekkert bh-sett vil glede han like mye. Nei, jeg tror du kommer til å bli en vakker brud. :D
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #3 Skrevet 19. februar 2005 Er enig med Saeria, du kommer helt sikert til å bli en nydelig brud!!! Du skal jo gifte deg med hansom betyr mest av alt!!! Kan vi få se kjolen????
Annie78 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2005 Vet ikke hvordan jeg skal få den frem... Den heter Chari, Maggie Sottero... i ivory og gull.... :-) Synes den er så fin, men vil jo at den skal bli det på meg og.... Har prøvd stroppeløs BH, men synes ikke den sitter pent. Det ER viktigst at min kjære synes det er pent når kjolen kommer av... Må kanskje finne noen FLINKE folk på en undertøysbutikk... Noen som vet om noen flinke i Bergen? Finner bare de sure når jeg er rundt omkring... Gleder meg egentlig veldig...er bare litt usikker nå, jeg...
Annie78 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2005 Vet ikke hvordan jeg skal få den frem... Den heter Chari, Maggie Sottero... i ivory og gull.... :-) Synes den er så fin, men vil jo at den skal bli det på meg og.... Har prøvd stroppeløs BH, men synes ikke den sitter pent. Det ER viktigst at min kjære synes det er pent når kjolen kommer av... Må kanskje finne noen FLINKE folk på en undertøysbutikk... Noen som vet om noen flinke i Bergen? Finner bare de sure når jeg er rundt omkring... Gleder meg egentlig veldig...er bare litt usikker nå, jeg... Wix har likeens...på tråden "se min kjole..."
Søta Skrevet 19. februar 2005 #6 Skrevet 19. februar 2005 http://www3.bridesave.com/search/index.cfm...roduct_id=13313 Er det denne? Kjempenydelig kjole - du blir nok fantastisk i den!!
Martha Stewart Skrevet 19. februar 2005 #7 Skrevet 19. februar 2005 Det ER viktigst at min kjære synes det er pent når kjolen kommer av... Må kanskje finne noen FLINKE folk på en undertøysbutikk... Noen som vet om noen flinke i Bergen? Finner bare de sure når jeg er rundt omkring... Gleder meg egentlig veldig...er bare litt usikker nå, jeg... Et tips: Når du skal finne undertøy til å ha under brudekjolen, tenk først og fremst at det skal sitte behagelig og bidra til at brudekjolen sitter penest mulig hele dagen!! Da vil du føle deg mest mulig vel også. Hvis du trenger mer sexy undertøy til kvelden, så tar du med det i tillegg og skifter på badet før din kjære får se deg! Det har jeg tenkt å gjøre...
prikkeline Skrevet 19. februar 2005 #8 Skrevet 19. februar 2005 Det ligger en undertøysbutikk i Bergen som jeg selfølgelig ikke husker navnet på nå. Den selger mammaklær og ammeklær også, i tillegg til undertøy. Den ligger i en av de gatene i nærheten av tinghuset, vinmonopolet (deromkring). Nå skal jeg legge hode i bløt og tenke på hva i all verden den butikken heter. Jeg har vært der og kjøpt noen ammeklær engang og de var veldig hjelpsomme og proffe. (hadde jeg bare kommet på hva den heter). må bare tenke litt..... :klø:
Saeria Skrevet 19. februar 2005 #9 Skrevet 19. februar 2005 Nydelig kjole! :D Jeg vil tipse deg om å gå i en ordentlig undertøysbutikk å handle evt. stroppeløs BH. Med den ekspertisen de har, vil de kunne finne noe pent, og noe som sitter bra. Hvis du bor i Bergen kan jeg nevne Netty i Kløverhuset. I Oslo vil jeg anbefale La Lina. Har du noen gang fått målt størrelsen din i en undertøysbutikk? Jeg gikk rundt og trodde jeg var en 70/75B, men når jeg sjekka størrelsen min hos La Lina i Oslo fant damen i butikken ut at jeg var en 65DD! :o Når jeg dro med min eldste søster til Netty, fant hun ut at hun var en 75F, og ikke en 85C. En regner med at ca 70-80% av norske kvinner bruker feil bh, fordi sortimentet i vanlige butikker ikke er godt nok. Da velger en gjerne noe en tror passer. Dessuten har normalt ikke vanlige butikkansatte nok kunnskap til å gi kundene rett størrelse selv om de prøver. I butikker som Netty og La Lina har de den kunnskapen, og de sjekker at alt sitter som det skal. Jeg har fått ypperlig service i begge butikkene, og de bh'ene er de beste jeg har selv om de koster litt mer enn en H&M bh.
Martha Stewart Skrevet 19. februar 2005 #10 Skrevet 19. februar 2005 Bra tips Saeria! Tror jeg skal unne meg en tur i en ordentlig undertøysbutikk før bryllupet...
wix Skrevet 20. februar 2005 #11 Skrevet 20. februar 2005 Jeg har lik kjole ja, og er litt bekymra for det samme. Er ikke tykk jeg heller da - bmien min ligger på ca 24,5. Grunnen til at jeg er litt bekymra er at det var mamma som sa det når vi prøvde noen andre lignende..at det liksom tøyt litt opp bak. Men jeg prøvde jo alltid kjoler som var for små, det var det de av en eller annen grunn kledde på meg. Noen andre som har sett nettopp denne kjolen sier at det ikke ble noe problem. Og så håper jeg at det retter seg med riktig størrelse... Men riktig undertøy er nok også viktig ja. *notere seg denne tråden*
Annie78 Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2005 Takk for oppmuntring og svar!!! Ante ikke at det fantes flere størrelser enn de "vanlige".... Tror det blir en tur på Netty her i Bergen, ja.... :-) Undertøyet har litt å si denne dagen, synes jeg...og i brudesalongen hadde de ikke det store utvalget. Får ta med bilde av kjolen og høre med ekspertene! Håper kjolen blir penere bak med et nr. større...( Bestemor kommer til å klikke siden jeg går med bare skuldre i kirka, men det får hun bare gjøre!!!!) Men strømper,da? Er det best med strømpeholdere, eller går "stay-ups" greit? Vil ikke gå med strømper som siger denne dagen...
prikkeline Skrevet 20. februar 2005 #13 Skrevet 20. februar 2005 Når begynner jeg også å bli bekymret. Jeg tenkte ikke så nøye over det når jeg prøvde kjolen som jeg skal ha, men jeg husker at jeg tenkte på dette første gangen jeg prøvde noen andre kjoler tidligere i høst. (skal også ha en MS kjole med bare skuldre og snøring i ryggen) Det er smittsomt dette her. Men kjolen kommer ikke før i Mai, så jeg finner ikke ut om det tyter ut her og der før den tid. dessuten er det jo for seint å ombestemme seg for min del iallfall. Får konsentrere meg om det rette undertøyet da, og håpe på det beste. Når det gjelder stay ups eller hofteholder så lurer jeg på det samme.
Saeria Skrevet 20. februar 2005 #14 Skrevet 20. februar 2005 Jeg tror ikke du vil angre en tur til Netty. De kan virkelig undertøy. :D Når det gjelder, stay ups eller strømper, så synes jeg du skal ta noe du tror du vil føle deg vel i. Er du redd for at strømper skal sige ned, eller at det kan bli ukomfortabelt å ha strømpeholder på hele dagen, så velg noen pene stay-ups. En lekker bh, snerten truse og stay-ups er kjempelekkert. Da kan du også evt. pynte med et pent strømpebånd uten at det blir for mye dill. Det er jo greit hvis din kommende mann skal fange strømpebåndet og hive det til ungkarene på festen, en tradisjon mange opprettholder den dag i dag. Dessuten er det jo lov å unne seg noe eksklusivt under på bryllupsdagen. Det er jo tross alt den dagen en skal føle seg som "a million bucks!" Og ikke minst. Som damen på La Lina sa: En hver kvinne fortjener undertøy som passer, og som gjør deg penere oventil. Det er nemlig sånn at for jenter/kvinner som har en forholdsvis stor byste, kan den rette bh'en faktisk virke slankende. Og puppene blir plutselig mye gladere og sprekere når de får godt med støtte.
Calla Skrevet 20. februar 2005 #15 Skrevet 20. februar 2005 Mens vi snakker om undertøy.... Noen som kan anbefale noen bra undertøysbutikker i sarpsborg/fredrikstad/halden? Jeg kommer nok bare til å velge en stroppløs bh..prøvde korsett i brudesalongen, syns det ble veldig stivt og unaturlig.. Er heller ike noe glad i å gå med strømper, så jeg lurer på om jeg rett og slett skal gå barbeint i skoene, og heller ta på meg hofteholdere og slikt når bryllupsnatten begynner... Det viktigste er vel at det føles behagelig?
Annie78 Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #16 Skrevet 20. februar 2005 Du er en engel, Saeria!!! Skal ta meg en tur dit nå i uka.... :-) Kjempetakk! Skal fortelle hvordan det går, jeg... Ble litt lettere til sinns, nå... Og. Prikkeline, Lykke til! Vi blir vel fine tilslutt!!! :-)
Saeria Skrevet 20. februar 2005 #17 Skrevet 20. februar 2005 Du er en engel' date=' Saeria!!! Skal ta meg en tur dit nå i uka.... :-) Kjempetakk! Skal fortelle hvordan det går, jeg... Ble litt lettere til sinns, nå... Og. Prikkeline, Lykke til! Vi blir vel fine tilslutt!!! :-)[/quote'] :oops: Takk for det. :D Lykke til, og gleder meg til å høre hvordan det gikk. cons: Klart du kan pynte deg for bryllupsnatten etter festen. Tenk hvor spent mannen din kommer til å være, når han venter på at du skal pynte deg spesielt for han. Jeg kjenner ikke til noen undertøysbutikker i østfold, men etter et søk på gule sider dukket det opp to butikker i Sarpsborg og Fredrikstad, og en i Halden. Kanskje de er verdt et besøk?
Calla Skrevet 20. februar 2005 #18 Skrevet 20. februar 2005 Så søt du er som sjekker gule sider for meg og greier! Har sett noen av de butikkene før, men de har sett litt harry ut...... Kan jo hende de har peiling der da... Skal høre med svigermor jeg..hun er litt mer ute og shopper enn jeg er..
Saeria Skrevet 20. februar 2005 #19 Skrevet 20. februar 2005 Å høre med svigermor er kanskje ikke så dumt. Men om du plutselig skulle befinne deg i Oslo, så vet du hvor du kan dra.
Calla Skrevet 20. februar 2005 #20 Skrevet 20. februar 2005 Men om du plutselig skulle befinne deg i Oslo' date=' så vet du hvor du kan dra. [/quote'] Det er sant Kanskje en unnskyldning for å ta en jentedag i oslo med shopping og god mat...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå