AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 I mine øyne er det helt sykt. Sitte og kaste bort tiden på sånt tull? Hva med å lære noe, og lære seg å leke med praktiske ting? Bruker dere det som barnevakt? Har to barn på 2 og 4 år (snart 3 og 5) og de får ikke røre i et nettbrett engang. Eldste lærer seg å skrive og lese, og regne, på andre måter! Det er bevist at barn lett blir avhengige, og at de får popcornhjerne. The worry is that life online is giving us what researcher, David Levy, calls “popcorn brain” — a brain so accustomed to the constant stimulation of electronic multitasking that we're unfit for life offline, where things pop at a much slower pace.Jun 24, 2011 Anonymkode: 5f104...aa0 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Jeg ville vært mer bekymret for folk som er avhengig av å stadig finne på nye ord og uttrykk tatt rett ut av luften.. Anonymkode: 5c6f9...31c 41
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #3 Skrevet 5. april 2018 Nå kommer de til å få opplæring i bruk av nettbrett når de begynner i skolen uansett. Så lenge det brukes rett er det et glimrende pedagogisk verktøy. Vi lar vår få se på dyr/farger ol. på nettbrett i korte perioder av og til, og han elsker det og lærer mye. Og han er ikke 2 år en gang. Jeg anbefaler å slutte å tviholde på ideen om at nettbrett er skadelig i seg selv. Det handler selvsagt om hvordan og hvorfor det brukes, og ikke minst hvor lenge. Ja til fornuftig bruk! Anonymkode: 65749...cdc 46
Fru Uperfekt Skrevet 5. april 2018 #4 Skrevet 5. april 2018 Jmf læreplanen så skal de lære det alt i barnehagen Mine får se filmer på brett når vi er på langtur, samt at de liker å sitte på fanget mitt og leke med tlf Det er ikke farlig så lenge en begrenser seg 13
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #5 Skrevet 5. april 2018 Og hvorfor tenker du så svart-hvitt? Sitatet viser til konstant stimulering. Det har vel aldri blitt hevdet å være særlig fornuftig av noen? Måtehold og hensiktsmessig bevisst bruk er ikke skadelig, heller læringsfremmende. Anonymkode: 65749...cdc 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6 Skrevet 5. april 2018 Her fikk eldstemann nettbrett til 2-års dagen Vi har lastet ned lærerike spill med dyr, farger, puslespill osv. De viser f. eks. bilder av 4 forskjellige dyr eller farger, også er det en stemme som sier: «Hvor er kua?» også må poden trykke på riktig bilde. Jeg ser ikke helt problemet så lenge bruken begrenses. Vårt barn får spille litt på sengekanten før leggetid (ellers leser vi bok, synger osv) Anonymkode: d698b...aea 14
Gjest GoldenLioness Skrevet 5. april 2018 #7 Skrevet 5. april 2018 Vår har egen iPad med stimulerende apper som går på hukommelse, finmotorikk etc. Han kan alfabetet, telle og forstår engelsk. Han slår inn seks sifret kode på iPaden. Han er 2,5 år. Han slapper litt av med det på morgenen før bhg og på kvelden før legging. Det er en del av utviklingen i dag.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #8 Skrevet 5. april 2018 5 år, spiller og ser på youtube. Anonymkode: d8042...f91
Måbarefåsiat... Skrevet 5. april 2018 #9 Skrevet 5. april 2018 Dette begynner de med i barnehagen - dine unger også ;-) 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #10 Skrevet 5. april 2018 Ja, vi har ipad'er! Det er både morsomt og lærerikt. Det betyr ikke at de sitter med det hele tiden. Smarte barn er de og. Anonymkode: ff470...2ec 2
Tanuki Skrevet 5. april 2018 #11 Skrevet 5. april 2018 Vi har bestemt at vår gutt ikke får nettbrett før han er eldre. Han er bare 3.5 år så ser ikke vitsen med at han skal lære så mye av nettbrett. Han koser seg med å tegne, male og andre kreative ting. Absolutt alle jeg kjenner med barn som har fått nettbrett har ikke greid å begrense tilgangen og har endt opp med barn som hylgriner når dem ikke får sitte med nettbrett og maser etter nettbrett hele tiden. 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #13 Skrevet 5. april 2018 Action addiction er en virkelig greie. Anonymkode: af63f...a29 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #14 Skrevet 5. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I mine øyne er det helt sykt. Sitte og kaste bort tiden på sånt tull? Hva med å lære noe, og lære seg å leke med praktiske ting? Bruker dere det som barnevakt? Har to barn på 2 og 4 år (snart 3 og 5) og de får ikke røre i et nettbrett engang. Eldste lærer seg å skrive og lese, og regne, på andre måter! Det er bevist at barn lett blir avhengige, og at de får popcornhjerne. The worry is that life online is giving us what researcher, David Levy, calls “popcorn brain” — a brain so accustomed to the constant stimulation of electronic multitasking that we're unfit for life offline, where things pop at a much slower pace.Jun 24, 2011 Anonymkode: 5f104...aa0 Anonymkode: 2544d...507 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #15 Skrevet 5. april 2018 Her er nettbrettet begrenset til ca 1 dag i uken i helgen, litt spilling og litt nrksuper. Var en del mas ei stund før vi begrenset det, nå spør hun ikke etter det lenger men får litt i helga når vi vil ha ro mens lillebror sover. Latskap, i know Anonymkode: 255ca...40e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #16 Skrevet 5. april 2018 Små barn har mye mer behov for ALT annet enn å leke med en skjerm. Tlf, nettbrett osv lærer de alltids når de blir større. Min på 3 år har ikke nettbrett og får heller ikke spille på mobilen min. Alikevel et veldig smart barn, barnehagen sier h*n er langt foran sin alder. Kanskje akkurat fordi h*nikke glor på en skjerm flere timer om dagen, men bruker egen fantasi til å finne på aktiviteter. Anonymkode: caa92...474 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #17 Skrevet 5. april 2018 Har ikke egne barn enda, men de hadde IKKE fått ha mobil, nettbrett osv i så ung alder. Jeg fikk mobiltelefon når jeg var 17 og mine unger vil ikke få det før de er 15 de heller. Vil de leke kan du male, tegne, klatre i trær, snekre olabil, og ikke sitte å få synet og hjernen ødelagt av en skjerm . Anonymkode: 58a17...493 4
Xcase33 Skrevet 5. april 2018 #18 Skrevet 5. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: I mine øyne er det helt sykt. Sitte og kaste bort tiden på sånt tull? Hva med å lære noe, og lære seg å leke med praktiske ting? Bruker dere det som barnevakt? Har to barn på 2 og 4 år (snart 3 og 5) og de får ikke røre i et nettbrett engang. Eldste lærer seg å skrive og lese, og regne, på andre måter! Det er bevist at barn lett blir avhengige, og at de får popcornhjerne. The worry is that life online is giving us what researcher, David Levy, calls “popcorn brain” — a brain so accustomed to the constant stimulation of electronic multitasking that we're unfit for life offline, where things pop at a much slower pace.Jun 24, 2011 Anonymkode: 5f104...aa0 ungen til søstra på 4år har nå lekt med telefoner\ipad og alt som er siden du ble født ...hun lider litt av det hva sosial trening gjelder og sånt ..da hun får lov å holde på med det selv om de er på besøk f.eks. Vanskelig å få kontakt med ungen da..det er passiv underholdning og ingenting aktivt nei ..ikke bra. 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #19 Skrevet 5. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Små barn har mye mer behov for ALT annet enn å leke med en skjerm. Tlf, nettbrett osv lærer de alltids når de blir større. Min på 3 år har ikke nettbrett og får heller ikke spille på mobilen min. Alikevel et veldig smart barn, barnehagen sier h*n er langt foran sin alder. Kanskje akkurat fordi h*nikke glor på en skjerm flere timer om dagen, men bruker egen fantasi til å finne på aktiviteter. Anonymkode: caa92...474 Altså hvilke 3 åringer glor på en skjerm i timesvis hver dag ? Anonymkode: 4e783...810 3
Gjest making.a.mess Skrevet 5. april 2018 #20 Skrevet 5. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I mine øyne er det helt sykt. Sitte og kaste bort tiden på sånt tull? Hva med å lære noe, og lære seg å leke med praktiske ting? Bruker dere det som barnevakt? Har to barn på 2 og 4 år (snart 3 og 5) og de får ikke røre i et nettbrett engang. Eldste lærer seg å skrive og lese, og regne, på andre måter! Det er bevist at barn lett blir avhengige, og at de får popcornhjerne. The worry is that life online is giving us what researcher, David Levy, calls “popcorn brain” — a brain so accustomed to the constant stimulation of electronic multitasking that we're unfit for life offline, where things pop at a much slower pace.Jun 24, 2011 Anonymkode: 5f104...aa0 Eh.. du er klar over at barnehagene bruker ipad som pedagogisk verktøy? Og at de finnes mye bra på dem? Youtubelærevideoer som feks steve and maggie har lært kidsa mye engelsk før de begynte på skolen. Vi har også læreåskriveog å lese app som har lært femåringen å lese. Han skriver også litt. Spes pedene fra pps bruker også ipad med barna. Så du er nok litt utdatert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå