AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Til hva slags dyr? Synes heimdal er veldig gode på hund, men mest fornøyd med Strinda til katt. Har også god erfaring med et par andre, men de tar x5 prisen av de to nevnte, det synes jeg ikke de er verdt. Anonymkode: 80693...94e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Til hva slags dyr? Synes heimdal er veldig gode på hund, men mest fornøyd med Strinda til katt. Har også god erfaring med et par andre, men de tar x5 prisen av de to nevnte, det synes jeg ikke de er verdt. Anonymkode: 80693...94e Og jeg ønsker å fraråde begge disse klinikkene av ulike årsaker. De er billige av en grunn. De billigste klinikkene tar ofte lette utveier, dvs. at sikkerheten til dyrene ofte ikke ivaretas på best mulig måte. For eksempel kan dette bety at det ikke settes eget personell til å overvåke pasienter under narkose, det kan bety at legemidler benyttet til narkose ikke er tilstrekkelige mtp velferd, det kan bety at undersøkelser ikke gjøres grundig osv. (Jeg sier ikke at disse punktene gjelder ovennevnte klinikker) Listene er lange om man først er i gang. Ønsker man det beste for dyret sitt velger man en klinikk som ivaretar dyret på best mulig måte. Anonymkode: 74047...88e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 26 minutter siden, AnonymBruker said: Og jeg ønsker å fraråde begge disse klinikkene av ulike årsaker. De er billige av en grunn. De billigste klinikkene tar ofte lette utveier, dvs. at sikkerheten til dyrene ofte ikke ivaretas på best mulig måte. For eksempel kan dette bety at det ikke settes eget personell til å overvåke pasienter under narkose, det kan bety at legemidler benyttet til narkose ikke er tilstrekkelige mtp velferd, det kan bety at undersøkelser ikke gjøres grundig osv. (Jeg sier ikke at disse punktene gjelder ovennevnte klinikker) Listene er lange om man først er i gang. Ønsker man det beste for dyret sitt velger man en klinikk som ivaretar dyret på best mulig måte. Anonymkode: 74047...88e Og man har ingen garanti for at det gjøres hos en dyrere veterinær heller. Anonymkode: c21a8...289 1
lovedrug Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Hvor i Trøndelag? Her jeg bor er det en som heter Gausen som er rimelig og flink
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 Jeg er ikke fornøyd med Strinda, ble med det ene besøket. Foretrekker Evidensia Trøndelag dyreklinikk på Skovgård, her blir dyr og eier tatt godt vare på, og de er faglig dyktige og oppdaterte. Lar ikke pris styre på valget av veterinær. Anonymkode: 4b841...064
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ikke fornøyd med Strinda, ble med det ene besøket. Foretrekker Evidensia Trøndelag dyreklinikk på Skovgård, her blir dyr og eier tatt godt vare på, og de er faglig dyktige og oppdaterte. Lar ikke pris styre på valget av veterinær. Anonymkode: 4b841...064 Samme her, meget fornøyd med begge Evidensia i byen. Har vært hos Strinda en gang og var ikke fornøyd. Gjelder hund. Anonymkode: c21a8...289
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #9 Skrevet 8. april 2018 Til opplysning så strekker Trøndelag seg fra Oppdal og Røros i slr til Røyrvik i nord. Så vesentlig hvor i Trøndelag man er. Anonymkode: c6d54...ae9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 På 7.4.2018 den 0.10, AnonymBruker skrev: Og man har ingen garanti for at det gjøres hos en dyrere veterinær heller. Anonymkode: c21a8...289 Da forsto du ikke innlegget mitt. Det at en veterinær er dyrere er nettopp fordi det legges mer ressurser i dyrets helseundersøkelser og behandling. Ikke fordi veterinæren selv stikker hjem med penga. Anonymkode: 74047...88e 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #11 Skrevet 10. april 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: Da forsto du ikke innlegget mitt. Det at en veterinær er dyrere er nettopp fordi det legges mer ressurser i dyrets helseundersøkelser og behandling. Ikke fordi veterinæren selv stikker hjem med penga. Anonymkode: 74047...88e Absolutt ikke. Store kjeder tar alltid mer enn mindre klinikker utelukkende fordi de er kjeder. Anonymkode: c21a8...289 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #12 Skrevet 10. april 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Store kjeder tar alltid mer enn mindre klinikker utelukkende fordi de er kjeder. Anonymkode: c21a8...289 Og du ser heller ikke så mye lengre enn nesetippen din da. Klinikker utenom kjeder og uten sertifisering fra den norske veterinærforening kan drive som de ønsker, og altså kutte kostnader ved å gå på sikkerheten løs så å si. Kjeder har ofte retningslinjer å følge og driver en felles agenda for sikkerhet og velferd for kundene og pasientene. Anonymkode: 74047...88e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #13 Skrevet 10. april 2018 On 4/7/2018 at 1:24 PM, AnonymBruker said: Jeg er ikke fornøyd med Strinda, ble med det ene besøket. Foretrekker Evidensia Trøndelag dyreklinikk på Skovgård, her blir dyr og eier tatt godt vare på, og de er faglig dyktige og oppdaterte. Lar ikke pris styre på valget av veterinær. Anonymkode: 4b841...064 Jeg dro til Strinda etter å ha vært svært misfornøyd med Evidensia på Ranheim (er det Skovgård?). Feilbehandling, svært dyre medisiner og undersøkelser som gjorde at mitt dyr ble verre, etter å ha dratt til Strinda ble det ordnet på noen dager med riktig behandling etter grundig undersøkelse. Så min erfaring er at enkelte er veldig dyre, og at kvaliteten ikke er bedre. Har også vært en del i nyhetene om Evidensia som feilfakturerer og tar ekstremt mye betalt i forhold til hva det burde koste. Quote Og du ser heller ikke så mye lengre enn nesetippen din da. Klinikker utenom kjeder og uten sertifisering fra den norske veterinærforening kan drive som de ønsker, og altså kutte kostnader ved å gå på sikkerheten løs så å si. Kjeder har ofte retningslinjer å følge og driver en felles agenda for sikkerhet og velferd for kundene og pasientene. Det jeg forbinder med kjeder er mersalg (skal alltid prøve å dytte på deg dyrefor du ikke har bruk for, som selges billigere på dyrebutikk) og overprising. Dersom dere mener at de driver uforsvarlig med tanke på dyrenes sikkerhet burde dere varsle fra. Ser også noen sa at de kan bruke feil legemiddel til narkose og ikke tilstrekkelig overvåking o.l, hva slags grunnlag har dere for å si dette? Og om dette stemmer, hvorfor har dere ikke varslet fra slik at de blir stengt. (Søkte opp varslingssaker og ingen av disse klinikkene er nevnt). Anonymkode: 80693...94e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 22 hours ago, AnonymBruker said: Og du ser heller ikke så mye lengre enn nesetippen din da. Klinikker utenom kjeder og uten sertifisering fra den norske veterinærforening kan drive som de ønsker, og altså kutte kostnader ved å gå på sikkerheten løs så å si. Kjeder har ofte retningslinjer å følge og driver en felles agenda for sikkerhet og velferd for kundene og pasientene. Anonymkode: 74047...88e Feil feil feil feil feil feil feil Hos mange store kjeder blir du regelrett ripped off Kjeden jeg bruker tar 250 kr for å sende inn skadeoppgjør. Det er én mail. En e-post. For noe piss. Men som du ser lenger opp i tråden så bruker jeg dem likevel. Er meget fornøyd, men det er ikke til å stikke under en stol at kjeder stort sett er svindyre. Anonymkode: c21a8...289
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #15 Skrevet 11. april 2018 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg dro til Strinda etter å ha vært svært misfornøyd med Evidensia på Ranheim (er det Skovgård?). Feilbehandling, svært dyre medisiner og undersøkelser som gjorde at mitt dyr ble verre, etter å ha dratt til Strinda ble det ordnet på noen dager med riktig behandling etter grundig undersøkelse. Så min erfaring er at enkelte er veldig dyre, og at kvaliteten ikke er bedre. Har også vært en del i nyhetene om Evidensia som feilfakturerer og tar ekstremt mye betalt i forhold til hva det burde koste. Det jeg forbinder med kjeder er mersalg (skal alltid prøve å dytte på deg dyrefor du ikke har bruk for, som selges billigere på dyrebutikk) og overprising. Dersom dere mener at de driver uforsvarlig med tanke på dyrenes sikkerhet burde dere varsle fra. Ser også noen sa at de kan bruke feil legemiddel til narkose og ikke tilstrekkelig overvåking o.l, hva slags grunnlag har dere for å si dette? Og om dette stemmer, hvorfor har dere ikke varslet fra slik at de blir stengt. (Søkte opp varslingssaker og ingen av disse klinikkene er nevnt). Anonymkode: 80693...94e Enig i det. Bare synd for lommeboka at både jeg og voffsen er så fornøyd med dem Jeg tror heller ikke noe på denne skremselspropagandaen i andre innlegg. Bare fordi det KAN skje betyr det ikke at det gjør det, og i hvert fall ikke på nevnte klinikk, noe vedkommende til og med innrømmer. For et ubrukelig innlegg. Anonymkode: c21a8...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå