Gå til innhold

Tekno - noen som husker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere her inne som husker denne blekka som ble utgitt på 90-tallet? Var vel helt i begynnelsen mener jeg, før Internettet var på plass. Husker jeg abonnerte på dette, var mye interessant lesestoff. Anmeldelser av, og snik-kikk på nye spill, programvare, PC'er, tilbehør, mm. En artikkel jeg husker godt fortsatt var en omfattende, illustrert veiledning om hvordan installere lydkort og sette det opp korrekt (dette var naturligvis da CD-ROM var det store nye, og lydkort på PC ikke var noen selvfølge :P ), og veiledningen konkluderte med at mannen i illustrasjonen nå skulle spille Zool resten av kvelden - med lyd. xD

Flere som husker dette, og har minner rundt det? Del gjerne. :)

Anonymkode: 0ce04...11f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Sjokoladeknask
Skrevet

Tekno ble vel først utgitt i 1993 og avsluttet i 1999 om jeg husker rett. Jeg startet selv med å være mye på nett rundt 1995, før det var det mer sporadisk. Husker faktisk ikke så veldig mye av det bladet, det har gått litt i glemmeboken, men alt sånt teknisk var jeg interessert i. 

AnonymBruker
Skrevet

Her kan du mimre: http://www.stone-oakvalley-studios.com/0009_02_dashboard_index.php

Det er en artikkel om å installere lydkort i den første utgaven, som ligger der.

Jeg husker jeg likte Norsk dator magazin (og den svenske utgaven som varte mye lenger), og muligens Databladet. Jeg tror jeg syntes Tekno var litt for elementært, og det stod ikke noen særlig interessante nyheter der.

Anonymkode: 664b2...d83

Skrevet

Jepps,

husker tekno og spider på NRK2 :danse:

AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2018 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Her kan du mimre: http://www.stone-oakvalley-studios.com/0009_02_dashboard_index.php

Det er en artikkel om å installere lydkort i den første utgaven, som ligger der.

Jeg husker jeg likte Norsk dator magazin (og den svenske utgaven som varte mye lenger), og muligens Databladet. Jeg tror jeg syntes Tekno var litt for elementært, og det stod ikke noen særlig interessante nyheter der.

Anonymkode: 664b2...d83

Hjertelig takk for linken! :biggrin: Her skal det mimres, ja. Heh, "Dixon er 3 år!", heter det i en av reklamene. Hadde helt glemt den sjappa til nå. :P 

Anonymkode: 0ce04...11f

Skrevet

Husker godt Tekno.  Personlig syntes jeg det var for mye rettet mot PC-tilbehør og utstyr mot spill.  Det hendte likevel at jeg kjøpte bladet. 

For meg som startet med IT på slutten av 70-tallet er Tekno et heller nytt tidsskrift :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...