AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 Hvordan hadde du reagert om lillesøsteren din på 16 hadde slengt om seg med slike uttrykk til deg? Og baktalt deg til sine venninner om kjønnsykdommen du dessverre hadde pådratt deg. (Dessverre var jeg så dum at jeg betrodde meg til henne) Aldri mer! Nå går hun rundt og kaller meg flatlusa. Ville dere brutt kontakten med henne om dere var meg? Hun er i tillegg bortskjemt og triller foreldrene mine rundt lillefingeren. Til meg tror hun hun kan si hva hun vil. Har dessverre ignorert det en stund. Så fikk jeg en bråvåkning av en hendelse jeg ikke vil gå inn på her. Det jeg også kan si er at det virker som at hun nærer seg på meg ved å holde meg nede. Hilsen jente på 20 Anonymkode: d3403...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Flatlus er jo utryddet i Norge fordi folk barberer seg nedentil. Om du faktisk skulle ha flatlus (som er like usannsynlig som å vinne i lotto om det er en norsk mann du har hatt sex med) så er det svært interessant for forskere å få tak i levende flatlus her i Norge. Uansett bør du nå ha erfart at kjønnssykdommer er noe man holder for seg selv. Det er ikke mye du kan gjøre med oppførselen hennes. Anonymkode: 1d438...cdd 9
spektralkatt Skrevet 5. april 2018 #3 Skrevet 5. april 2018 Nei, herregud. Dette er jo slik barn på den alderen er. Høres ut vsom typisk søskenkrangel. Du kan jo godt holde litt avstand en stund om hun er for plagsom, Å tenke på å bryte kontakten for godt er jo litt overdrevet. Du får prøve heve deg over det. Men det kan være lurt å si til henne at når hun er så umoden så gidder du ikke fortelle henne noe om livet ditt. 1
Gjest andysowhat Skrevet 5. april 2018 #4 Skrevet 5. april 2018 (endret) Vettu hva, jeg hadde gitt hu bank og fortalt henne hvor forjævlig sviker hun er. Og hun skulle virkelig få hørt at hun bare kan gi faen i å få hjelp av meg senere om hun skal behandle meg på den måten der. Det var desverre ikke noen "fuck you" finger emote her i chatten. Sånn heve deg over det snakk tar du bare overfor folk du ikke har makt over, men denne lille judas dolkeren kan gå til helvette. https://www.gratiskryssord.no/kryssordbok/?o=sviker Her har du noen synonymer på hu der foræderske søstra di. Endret 5. april 2018 av andysowhat
Gjest O.G. Skrevet 5. april 2018 #5 Skrevet 5. april 2018 Jeg banket opp lillesøsteren min fordi hun kalte meg hore en gang. Da var hun vel rundt 16-17 år.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #7 Skrevet 5. april 2018 Ts her. Ja dette er en sann historie. Bare at det er 20 år siden. Jeg fant nettopp brevene hun hadde sendt meg og ble påminnet hvor ille plagsom hun var. Og er. Hun er i dag 35 år og har ikke endret seg det spor. Bruker ironi og sarkasme som for å nære seg på meg . Ja jeg skulle skrevet , i mitt åpningsinnlegg "hilsen kvinne 40 år", . Siden jeg nå er 40 år og dette er 20 år siden og alt det andre som har skjedd i mellomtiden er ikke verdt , blir for mye å nevne ,å rippe opp i. Problemet idag er at jeg føler meg så dårlig hver gang jeg treffer henne. Vet aldri hva som ramler ut av hennes munn. Sarkasme og godord i skjønn forening. Jeg måtte reflektere litt,se meg litt tilbake for å danne meg et tydelig perspektiv av alt. Og tenker at mye av tiden jeg bare har tatt imot og hun har næret seg på meg. For samtidig med dette hadde hun nemlig et intenst ønske om å være min nære fortrolige. Nei nå skal ingen få trampe på meg mer! Men tenker også på at det finnes en diagnose for slike. Anonymkode: d3403...8c4 3
Gjest O.G. Skrevet 5. april 2018 #8 Skrevet 5. april 2018 Familie eller ikke, det der er en person du bør holde deg unna.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #9 Skrevet 5. april 2018 Du er på ingen måte forpliktet til å ga en relasjon med din søster. Bryt og nyt livet :-) Anonymkode: 4eabf...aab
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #10 Skrevet 5. april 2018 Wow. Utrolig at folk syns det er greit å banke opp familiemedlemmer. Sette henne på plass, ja. Banke opp sin egen søster? Herregud.... Anonymkode: a943a...7c3 2
Gjest andysowhat Skrevet 6. april 2018 #11 Skrevet 6. april 2018 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: Wow. Utrolig at folk syns det er greit å banke opp familiemedlemmer. Sette henne på plass, ja. Banke opp sin egen søster? Herregud.... Anonymkode: a943a...7c3 Jeg hadde vært enig om det handler om å knerte, drepe, gi en omgang du vil aldri glemme, slå ut, slå helse løs, osv. Men de fleste her snakker om verbale ting og det å gi noen juling, enn å slå løs tenner på søstera. Så det er heller mer snakk om å gi noen en skikkelig bitchslap for å riste løs noen hjerneceller. Og av og til er det det som skal til for å sette noen på plass, og det er ofte det som også må til for å lære å stå opp for segselv. Noe av det værste som finnes er mennesker som ikke klarer å beskytte segselv ved å møte sinne med sinne eller møte sinne ved å være bestemt å sette ned sine egne krav. Det her er snakk om en person som har blitt terrorisert av søstera si i over 20 år. I over 20 år. Satan 20 år med tyrannisering, undertrykking og bli hersket med er ikke greit. Og personen som det er snakk om har nok drevet med såpass psykisk spill at det fort er ulovlig. Det her er trakassering på høyeste nivå. Uansett, jeg håper TS lærer å stå opp for segselv. Om det krever å bli sint å gi denne hurpa et realt trykk i trynet så er det greit. Så lenge hun ikke begynne med kjøkken kniven og slår ut tenner og lager farligeskader i skjelett osv. Men vi kommer fortsatt ikke forbi den sannhet at handling er et langt sterkere utrykk enn ord på et personlig nivå. Og vi kan sikkert diskutere "the pen is stronger then the sword." Det er også sant men det er kun sant når du behandler et samfunn. Vist presidenten ønsker å gå til krig kan han ikke gå å banke alle inbyggerne i landet sitt for å få det til, (selv om noen som Napoleon prøvde det. Så jo hvordan det gikk til slutt, han tapte.) Vi kan også sikkert diskutere "violence breeds hatred." Men igjen det handler om et samfunnsperspektiv, hvor land som går til krig på hverandre. Det handler også om gruppe kjemi og fordommer, hvor du portretter store mennesker grupper som en stor ondskapsfull ball av djevler. Ja det skaper hat, og vi burde unngå det. Men det her er fortsatt snakk om at et individ tyranniserer TS. Det har ingen ting med grupper eller fordommer å gjøre. Vi vet at personen er ondskapsfull. Vist Ts ikke klarer å bli sint, så vil jeg fortsatt si at det er hennes plikt i å stå opp til denne kjerringa fordi sannheten krever det av henne. Du lar ikke tyranner herske andre og så la den personen gå rundt og tenke at det er greit å gå rundt å herske og undertrykke andre med andre etterpå det er litt din plikt å ta hånd om sånne jævler. Jeg beklager. Det er ikke sånn man oppfører seg mot hverandre. Desverre er vold den absolutte makt, i alle relasjoner, og vist denne lille dritten av en lille søster ikke lytter til ord så er det å gi en skillevink på sin plass. Ikke fordi det er smart å banke opp folk. Men fordi du har en rettighet å beskytte degselv. Du har en plikt å utøve sannheten. Og mennesker som er drit burde aldri få makt fordi det er mennesker som aldri kommer til å bli gode ledere, og burde derfor bli behandlet som den de er så lenge de er dritt. Endret 6. april 2018 av andysowhat
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #12 Skrevet 6. april 2018 Hvordan kan du forvente at noen andre skal klare å holde på dine innerste hemmeligheter, hvis du ikke klarer å holde på dine egne hemmeligeter selv? Anonymkode: 277d5...a4e 1
Honey Dew Skrevet 6. april 2018 #13 Skrevet 6. april 2018 På 5.4.2018 den 16.16, andysowhat skrev: Vettu hva, jeg hadde gitt hu bank og fortalt henne hvor forjævlig sviker hun er. Og hun skulle virkelig få hørt at hun bare kan gi faen i å få hjelp av meg senere om hun skal behandle meg på den måten der. Det var desverre ikke noen "fuck you" finger emote her i chatten. Sånn heve deg over det snakk tar du bare overfor folk du ikke har makt over, men denne lille judas dolkeren kan gå til helvette. https://www.gratiskryssord.no/kryssordbok/?o=sviker Her har du noen synonymer på hu der foræderske søstra di. En skal ikke løse slike ting med vold
Gjest andysowhat Skrevet 7. april 2018 #14 Skrevet 7. april 2018 (endret) slettet Endret 7. april 2018 av andysowhat
Gjest andysowhat Skrevet 7. april 2018 #15 Skrevet 7. april 2018 10 hours ago, Honey Dew said: En skal ikke løse slike ting med vold Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #16 Skrevet 7. april 2018 27 minutter siden, andysowhat skrev: Hvorfor ikke? Nå må du faen meg gi deg! Anonymkode: 7a0e4...4ab
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #17 Skrevet 7. april 2018 29 minutter siden, andysowhat skrev: Hvorfor ikke? Fordi det går fort over. Det å baksnakke, legge ut rykter og se til at personen for alltid vil bli mistenkt for noe stygt noe er langt mer effektivt. Anonymkode: ab581...e0c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #18 Skrevet 7. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det går fort over. Det å baksnakke, legge ut rykter og se til at personen for alltid vil bli mistenkt for noe stygt noe er langt mer effektivt. Anonymkode: ab581...e0c Ja du mener det går fort over å dø liksom? Jeg skjønner ikke poenget med noen av delene, kan du forklare? Anonymkode: 7a0e4...4ab
Gjest andysowhat Skrevet 7. april 2018 #19 Skrevet 7. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå må du faen meg gi deg! Anonymkode: 7a0e4...4ab Nei, jeg gir meg ikke. Sånn jeg opplever det, og du kan si at jeg har feil om du ønsker, og jeg skal gjerne se i hva jeg har feil i. For å være ærlig så ønsker jeg at du forteller hvor logikken min er feil, slik at jeg kan forbedre meg. Så si at jeg er 12år og går på skolen, 6klasse ikke sant og si at jeg har et ideale om at vold og aggresjon er to ting som aldri skal skje i mitt liv. Det er veldig fornuftig vil jeg si. Jeg får et veldig balansert liv om jeg ikke har vold i livet mitt og at om jeg aldri blir aggresiv så slepper jeg å miste kontrollen og eventuelt miste kontroll som gjør at jeg kanskje havner i fengsel eller havner på den dårlige siden av mine foreldre. Wow, jeg hadde vært ganske lur om jeg gjorde noe slikt noe, og vist jeg hadde fått alle andre til å tenke det samme som meg. Tja da hadde alt vært løst. Men si da, jeg har denne sadistiske personen i klassen som liker å plage meg fordi han liker å se reaksjonene mine når han plager meg. Reaksjonen jeg har til denne sadistiske personen er at jeg prøver å fortelle han bestemt og presist at: "det han forteller meg ikke er greit." Men han lytter ikke til meg og fortesetter. Ok, hva gjør jeg da. Jo jeg må finne opp noen konsekvenser for denne personen som ikke lytter til meg. Vold og aggresjon er to ting som er ut av spørsmålet. Kanskje jeg kan bli utspekulert og begynne å stjele fra han og fortelle han at han ikke får tingene sine tilbake om han ikke gjør som jeg sier. Det er forresten den klassiske tingen banken gjør om du ikke forholder deg til avtalen dere har dere i mellom. Men si jeg velger å fortelle han at jeg kommer til å melde inn noen større enn meg selv for å håndtere sadisten om han fortsetter. (noen større enn megselv kan være en lærer, foreldre, ppu, osv). Men han fortsetter. ok, jeg melder inn foreldre og lærere, som igjen tilkaller ppu. Forteller sadisten å slutte. Men dagen etterpå kommer sadisten å forteller meg en haug med ting jeg hater. Ok, vi tilkaller politiet men fortsatt slutter han ikke. (Vi kan også sikkert ha en eller annen mellom akt, hvor jeg bytter skole. Men når jeg skifter skole så møter jeg en ny sadist, som av en eller annen grunn begynner å plage meg igjen.) Ok, nå må jeg kanskje begynne å bli lur. Fordi uansett hva jeg gjør så slutter ikke sadisten å plage meg. Så hva gjør jeg? Jo jeg kan begynne å lære meg selv å leve med problemet. Lære meg at det er ok at det er en sadist på skulderen min konstant 24/7 som kaller meg dårlige ting. Jeg kan også lære meg å bli venn med denne sadisten. Altså jeg gjør det som gjør meg dårlig til en venn. Det kan jo være ganske greit, fordi hvorfor skal jeg slåss en kamp du ikke er ment til å vinne? Mange gjør det med livene sine sånn helt generelt, aksepterer den uretferd de har blitt påført. De bærer virkelig byrden av den forjævligheten som er en del av deres liv. Men om du aksepterer generelt en slik byrde, så kommer du nok heller aldri til å bli noe som du er stolt over. Kanskje du finner stolthet i forjævligheten du selv bærer, men hvor er selvrespekten, verdigheten, ærligheten, meningsfyltheten og annerkjennelsen i det? Vist disse tingene over noe du ønsker å oppnå så burde du kanskje ikke begynne å akseptere forjævligheten i ditt eget liv. (veldig smart 12åring forresten haha.) Men hva må til for at du skal få vekk denne sadisten fra livet ditt. Fordi du har prøvd hver eneste ting som ikke omhandler vold og aggresjon. Du har noen valg. Du kan vente til at denne sadisten blir så gammel slik at du får muligheten til å ringe politiet, som kan komme å utføre aggresjon og vold mot sadisten. For å så sette han ufrivillig i fengsel. Men det er et problem med det valget som er over, og det er at i mange situasjoner så føler man fort empati med den som gjør deg urett. Da blir det å skulle la noen andre som politiet ta hånd om din relasjon til andre personer bli litt ekstremt. Fordi det første så har du ingen kontroll over straffen politiet kommer til å gi sadisten. For det andre så handler det om selvsikkerhet om du faktisk kan ta vare på degselv, og om du faktisk er trygg på deg selv i å behandle andre personer i krisesituasjoner. Og i mange tilfeller så ønsker du å ta valg nummer to. Men skal jeg gjøre det så må jeg bryte ned mitt eget ideale om at aggresjon og vold er feil. Fordi det er mest sannsynlig du selv personlig som står opp for dine egne subjektive følelser i situasjonen. Og det er virkelig den siste løsningen som burde gjøres, det er absolutt den siste tinge du burde gjøre. Men samtidig er den løsningen veldig fundementalt. Fordi om du fra dag en hadde vist denne sadisten at jeg er ikke redd for å slå deg, og jeg er ikke redd for å være et monster mot deg om du skal oppføre deg som et monster mot meg. Så måtte sadisten på mange måter overkommet sin egen frykt i å dø, eller bli hardt fysisk rammet om han skulle gjort livet ditt misserabelt. Det finnes ingen større respekt enn respekten for døden. Vist du leser om denne damen over i chatten. Så høres det veldig ut som til meg at hun er redd for å bryte frykten over hun selv er et monster. Så lenge hun er redd for å utøve vold overfor søstera si, så kommer også søstra til å ikke respektere henne. Hun må virkelig lære å slå og sparke i fra seg kanskje ikke literally men metaforisk. Vist ikke så kommer hun til å ha en hateful relasjon til søstra si resten av livet. Den beste måten å lære seg å sparke i fra seg, er å faktisk gjøre det. Men igjen, nå som hun sier at hun er 40år burde hun nok lære seg å sparke på et karatestudio, og ikke hjemme på soverommet sammen med lillesøstra si, siden det ikke finnes lengre... xD
Honey Dew Skrevet 7. april 2018 #20 Skrevet 7. april 2018 (endret) 11 timer siden, andysowhat skrev: Hvorfor ikke? Fordi en ikke skal svare på vold med vold Endret 7. april 2018 av Honey Dew
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå