Gå til innhold

Hvordan kan vi onkelen min til å forstå alvoret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har et spørsmål. Jeg og samboeren min har leid inn onkelen min som er maler til et større maleoppdrag hos oss. Han skulle sparkle og male alle veggene i leiligheten vår på ca 100kvm (han har eget firma). Problemet nå er at jeg tror onkelen min er blitt litt for komfortabel med denne jobben og jeg synes det er vanskelig å si ifra. Vi bor nå i en leilighet der vi kun kan bruke et soverom og bad fordi det er fullt kaos alle andre steder. Vi kan ikke bruke kjøkken, stue osv. Han har holdt på med denne jobben i over en mnd og det er snart en uke siden sist han var her å jobbet. Det kommer stadig nye unnskyldninger, som at bilen er på reperasjon, han er i dårlig form, han har ikke sovet hele natten, han forsov seg osv. Synes dette begynner å bli veldig vanskelig, spesielt siden jeg ikke har et veldig nært forhold til han. Vi har i tillegg forhåndsbetalt han over 30 000kr (vi ser jo nå i ettertid at vi absolutt ikke burde gjort dette...) Noen som har noen tips? Utrolig frustrerende å ha det slikt... :-(

Anonymkode: 4695b...b05

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere blir n ø d t å ta det opp nå, ellers blir ihvertfall forholdet deres t onkel ødelagt 

Anonymkode: 4dff1...c35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere blir n ø d t å ta det opp nå, ellers blir ihvertfall forholdet deres t onkel ødelagt 

Minn han på at han faktisk driver et firma,og om det er slik de driver det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si i fra til han.

du, nå må vi bli ferdige her. Vi kan ikke vente lenger. Om du ikke har tid til jobben så si i fra så kontakter vi noen andre. 

Ikke nevn pengene med en gang. 

Anonymkode: d9146...0b0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gi han først beskjed om at nå må han gjøre jobben ferdig, for dere kan ikke leve uten stue og kjøkken. Hvis han ikke setter igang innen et par dager så gir du han en siste beskjed om at du blir å ansette et annet firma til å male hvis han ikke er ferdig innen en arbeidsuke. Regningen sender du til han.

Lenger du utsetter dette jo verre blir det

Anonymkode: 9c2f4...266

• Liker 1
Skrevet

Ingen forhåndsbetaler for en jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ingen forhåndsbetaler for en jobb. 

Det finnes dessverre mange som gjør akkurat det :P

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes dessverre mange som gjør akkurat det :P

Men det gjør man ikke. Om en tenker litt.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en klassisk håndverker. Fordi de driver for seg selv og får lønn bare når de jobber, og aldri vet sikkert hvor lang tid en jobb tar, sier de ofte ja til for mye. Så må de løpe mellom jobber, og prioritere. Siden du er familie, blir du nok prioritert ned.

Har du betalt svart, siden du ikke har ventet på faktura?

Anonymkode: 985c1...555

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...