Gjest KissKissBangBang Skrevet 19. februar 2005 #1 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei! Jeg har et lite problem her...jeg er i et avstandsforhold med en kjempe herlig gutt som jeg elsker over alt på jord! Så da blir det jo en god del sex de få dagene i mnd vi ser hverandre, og her kommer problemet mitt (vårt) inn...de siste dagene vi er sammen etter relativt myyye sex så lukter det skikkelig fælt av kjønnsorganene våre...er dette normalt? Lukter fisk rett og slett, og det er skikkelig turn-off når det gjelder oralsex...er det noen som vet hvordan man blir kvitt dette? Plz svar, dette er et stort problem for oss :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 19. februar 2005 #2 Del Skrevet 19. februar 2005 Dusj og vaske ofte og mye og helst med en mild såpe, f.eks dr.greves intimvask.Hvis det ikke hjelper spør legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KissKissBangBang Skrevet 19. februar 2005 #3 Del Skrevet 19. februar 2005 Tingen er at vi dusjer hver dag, pluss at jeg vasker meg som oftest etter sex, blir jo så mye kliss :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ienna Skrevet 19. februar 2005 #4 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei! Jeg har et lite problem her...jeg er i et avstandsforhold med en kjempe herlig gutt som jeg elsker over alt på jord! Så da blir det jo en god del sex de få dagene i mnd vi ser hverandre, og her kommer problemet mitt (vårt) inn...de siste dagene vi er sammen etter relativt myyye sex så lukter det skikkelig fælt av kjønnsorganene våre...er dette normalt? Lukter fisk rett og slett, og det er skikkelig turn-off når det gjelder oralsex...er det noen som vet hvordan man blir kvitt dette? Plz svar, dette er et stort problem for oss :-( oiii.. ja, dette er det som kalles bakteriose! Det vil si at det blir de feil bakteriene i vagina. De kommer faktisk vanligvis fra gutten, eller fra anus... Mamma er helsesøster... så jeg spurte henne en gang jeg hadde samme problemet. Det er viktig å vaske seg med intimsåpe, men også å få tilbake de vanlige melkesyrebakteriene tilbake i vagina. Du kan få flere typer vaginarier/stikkpiller reseptfritt på apoteket. -Like viktig er det at gutten vasker seg med intimsåpe før/etter dere har hatt sex... ((Sa Mamma....)) Hilsen, Ienna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #5 Del Skrevet 19. februar 2005 Hm. Interessant, Ienna. Er det noe spesielt med intimsåpe i forhold til vanlig såpe, utover at den er mild? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ienna Skrevet 19. februar 2005 #6 Del Skrevet 19. februar 2005 Hm. Interessant, Ienna. Er det noe spesielt med intimsåpe i forhold til vanlig såpe, utover at den er mild? At den har riktig surhet... det er lavere surhetsgrad nedentil enn ellers på huden. På min flaske med Asan intimsåpe står det "Lactic acid" - Melkesyre, som gjør at de gode melkesyrebakteriene trives. De holder unna de som lager ekkel lukt og som gjør at en blir sår. Når en er veldig plaget med vond lukt, så har jeg hørt at en skal skylle seg i vagina med halv liter vann som har en spiseskje vanlig 7% hvit eddik, før en bruker melkesyrevaginarier.... ((helsesøstermammaer er ikke bare en plage )) Hilsen Ienna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #7 Del Skrevet 19. februar 2005 Tja, jeg er glad for at jeg ikek snakker med min mor om hva jeg skal vaske vaginaen med. Hadde min mor sagt at jeg burde spyle den med eddik etter sex hadde jeg besvimt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ienna Skrevet 19. februar 2005 #8 Del Skrevet 19. februar 2005 Tja, jeg er glad for at jeg ikek snakker med min mor om hva jeg skal vaske vaginaen med. Hadde min mor sagt at jeg burde spyle den med eddik etter sex hadde jeg besvimt. Det går faktisk an å snakke om slike ting på en enkel å grei måte uten å bli intim... Dessuten, så fikk jeg vite det med surt vann... altså ikke eddik... av en venninne som er lege. Hilsen Ienna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. februar 2005 #9 Del Skrevet 19. februar 2005 En liten ting, Ienna. Det heter vagitorier, ikke vaginarier. Til KissKissBangBang: Jeg tenkte problemet kunne være trichomonas, men hvis det går over ganske raskt etter at dere har vært fra hverandre en tid, er det nok bakterielt betinget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 19. februar 2005 #10 Del Skrevet 19. februar 2005 Tja, jeg er glad for at jeg ikek snakker med min mor om hva jeg skal vaske vaginaen med. Hadde min mor sagt at jeg burde spyle den med eddik etter sex hadde jeg besvimt. Hvorfor hadde du besvimt? Fordi du trodde at mødre ikke hadde sex? Eller fordi det er eddik som er anbefalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #11 Del Skrevet 19. februar 2005 Tja, jeg er glad for at jeg ikek snakker med min mor om hva jeg skal vaske vaginaen med. Hadde min mor sagt at jeg burde spyle den med eddik etter sex hadde jeg besvimt. Å jeg hadde blitt meget meget lei meg om det mest klissete jeg kunne snakke med mora mi om var hva slags syltetøy jeg skal ha på pannekaka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ienna Skrevet 19. februar 2005 #12 Del Skrevet 19. februar 2005 En liten ting, Ienna. Det heter vagitorier, ikke vaginarier. Til KissKissBangBang: Jeg tenkte problemet kunne være trichomonas, men hvis det går over ganske raskt etter at dere har vært fra hverandre en tid, er det nok bakterielt betinget. uff....ja, det heter det, husker ikke engang hva de vagitoriene het... Det er en stund siden jeg har hatt det. Bakteriose - lukter fiskeaktig hvis det er ille med gråaktig utflod. Hvis det blir veldig ille må det behandles med clindamycin (Dalacin) krem/stikkpiller. Mens soppinfeksjon kan gi hvitaktig soppvekst og blir fort sårt, behandles ofte med Canesten. Hilsen Ienna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #13 Del Skrevet 19. februar 2005 Fint for dere at dere har så nært forhold til mødrene deres. Jeg er hvertfall sjeleglad for at jeg ikek snakker om sånt søl med min mor. Det er liksom noe ekkelt og litt for intimt over det hele. Man bør i grunnen ha andre folk til slike prater. Det er lite harry da, og sitte ved kjøkken bordet med moren sin og snakke om underlivet sitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #14 Del Skrevet 19. februar 2005 ... Melkesyre, som gjør at de gode melkesyrebakteriene trives. De holder unna de som lager ekkel lukt og som gjør at en blir sår. Takk for svaret, jeg lærer stadig Jeg kan tenke meg at kvinner som har analsex bør være ekstra obs på dette. Melkesyrebakterier er det som gjør gravlaks og rakfisk mulig. De produserer syre som endrer proteinstrukturen i fisken, samtidig som andre bakterier holdes i sjakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #15 Del Skrevet 19. februar 2005 Det er derfor gutter/menn sier til jentene sine at det lukter reker av dem (ved oralsex) og etterpå hevder at det er en kompliment. :-x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. februar 2005 #16 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg har ingen problemer med å snakke om seksualitet og spørsmål i den forbindelse enten det er med mine barn eller andre unge, men jeg blir ikke privat. Og jeg er ikke påtrengende. Hvis jeg merker at det kan være vanskelig for noen som jeg skjønner vil snakke om ting, er det viktig ha en rolig og god atmosfære, så løsner det som oftest. Dette gjelder forsåvidt alle typer samtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #17 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei hei! Jeg har hatt bakteriell vaginose to ganger i løpet av to år og tror jeg har fått det nå igjen! Hva i H*** skal man gjøre for å unngå dette? Da jeg var hos gynekologen sa han at et kan komme av hyppig vasking og overhysterisk vasking, men jeg er ikke hypp på å vaske meg mindre! What to do? Skal forresten til legen i morgen og få antibiotika! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 21. februar 2005 #18 Del Skrevet 21. februar 2005 Da jeg var hos gynekologen sa han at et kan komme av hyppig vasking og overhysterisk vasking, men jeg er ikke hypp på å vaske meg mindre! Da kan det hende du må godta at du vil få det med jevne mellomrom... Hva med å kun vaske seg med vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ienna Skrevet 25. februar 2005 #19 Del Skrevet 25. februar 2005 Hei hei! Jeg har hatt bakteriell vaginose to ganger i løpet av to år og tror jeg har fått det nå igjen! Hva i H*** skal man gjøre for å unngå dette? Da jeg var hos gynekologen sa han at et kan komme av hyppig vasking og overhysterisk vasking, men jeg er ikke hypp på å vaske meg mindre! What to do? Skal forresten til legen i morgen og få antibiotika! Etter en antibiotikakur sa gynekologen min at jeg ikke måtte vaske med såpe, men med Asan intimsåpe eller lignende., men ikke mere enn en gang per døgn. For å få tilbake de riktige bakteriene som holder de som lukter vondt unna så har jeg brukt Vivag vagitorier etter en sånn antibiotikakur. Så har jeg fått råd om å skylle med eddik, 1 sps i halv liter vann, istedetfor å vaske med såpe, hvis jeg absolutt må vaske mere enn en gang per døgn... sukk... orker ikke å si hvem jeg fikk rådet av en gang til... Det funker for meg i alle fall... Det er ganske sjelden jeg har fått det. Hilsen Ienna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wanter Skrevet 26. februar 2005 #20 Del Skrevet 26. februar 2005 Fint for dere at dere har så nært forhold til mødrene deres. Jeg er hvertfall sjeleglad for at jeg ikek snakker om sånt søl med min mor. Det er liksom noe ekkelt og litt for intimt over det hele. Man bør i grunnen ha andre folk til slike prater. Det er lite harry da, og sitte ved kjøkken bordet med moren sin og snakke om underlivet sitt! hm...nesten synd at du føler slik ovenfor moren din... har du aldri lurt på hvordan du ble lagd eller hvordan du kom til denne verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå