AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 når det kommer til sosiale ting, sier bare feil ting til feil tid. folk ser rart på meg. Hva feiler det meg? Klarer ikke å få venner prøver å prate og er hyggelig mot andre, men alt jeg sier kommer helt feil ut og jeg blir misforstått. Anonymkode: 6a5a6...790
Gjest andysowhat Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 (endret) Tja, det er helt greit det du sier. Dog du burde se Ann hvor fantasiful du er, mange drømmer seg vekk i egne tanker enn å følge med hva som skjer rundt de. Ellers kan det være mangel på serotonin, da handler det heler om at man burde vært litt mer modig. Mange som ikke er modige overtenker det de sier og klarer ikke å skyte inn ting når man burde gjøre det, fordi de venter... Og da blir det rart. men kom med et praktisk eksempel! så kan jeg kanskje peke ut noe Endret 5. april 2018 av andysowhat
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #3 Skrevet 5. april 2018 De ser nok ikke rart på deg, men siden du føler deg rar og teit så føles det ut som at andre tenker det også. Anonymkode: cae5b...136 1
Xcase33 Skrevet 5. april 2018 #4 Skrevet 5. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: når det kommer til sosiale ting, sier bare feil ting til feil tid. folk ser rart på meg. Hva feiler det meg? Klarer ikke å få venner prøver å prate og er hyggelig mot andre, men alt jeg sier kommer helt feil ut og jeg blir misforstått. Anonymkode: 6a5a6...790 Can`t cure stupid ....men hvordan du sier ting må du tilpasse etter sammenheng og type mennesker. Det har med de sosiale antennene dine. Så tenk over det før du går inn i de ulike sosiale sammenhengene ihvertfall. Observere og analyser hvilken type mennesker du har rundt deg FØR du ordlegger deg. Et bra ordforråd er alltids et pluss også i uansett sammenheng.
Gjest andysowhat Skrevet 5. april 2018 #5 Skrevet 5. april 2018 (endret) 7 minutter siden, Xcase33 said: Can`t cure stupid ....men hvordan du sier ting må du tilpasse etter sammenheng og type mennesker. Det har med de sosiale antennene dine. Så tenk over det før du går inn i de ulike sosiale sammenhengene ihvertfall. Observere og analyser hvilken type mennesker du har rundt deg FØR du ordlegger deg. Et bra ordforråd er alltids et pluss også i uansett sammenheng. Tja, vil da si at personen har sosiale antenner når personen føler seg awkward. Det er jo akkurat det som er følelsen som styrer om man klarer å tilpasse seg andre og oppnå sosial aksept på det biologiske nivået. Hadde personen ikke følt seg awkward eller som en idiot så hadde det vært snakk om en mental sykdom, altså en biologisk feil i hjernen. Men er nok ikke det i dette tilfellet. Man kan vel altids diskutere om disse tingene er utviklet seg sent i motsetningen til andre mennesker. Men det har nok verken du eller jeg nok kompetanse til å finne ut av skal jeg anta Endret 5. april 2018 av andysowhat
exictence Skrevet 5. april 2018 #6 Skrevet 5. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: når det kommer til sosiale ting, sier bare feil ting til feil tid. folk ser rart på meg. Hva feiler det meg? Klarer ikke å få venner prøver å prate og er hyggelig mot andre, men alt jeg sier kommer helt feil ut og jeg blir misforstått. Anonymkode: 6a5a6...790 Det feiler deg ikke noe. Det er mer lurt å høre etter hva andre sier og vise at du hører hva de sier ved å spørre videre, gi en hyggelig kommentar osv enn å være selvopptatt og tenke at andre tenker rart om hva DU sier. Tror du at du er så spesiell da? Tenker du om andre at de sier bare feil og ser rart på dem? Mest sannsynlig ikke? Tror ikke de andre gjør det i den grad du tenker heller. Vær oppmerksom på andre og ikke ta deg selv så høytidelig.
kaleidoskop Skrevet 5. april 2018 #7 Skrevet 5. april 2018 En ting som ofte kan funke når man møter nye mennesker er å spørre mest mulig. Ikke fortell så mye om deg selv, men spør den/de andre om mange ting. Ikke som et intervju, men la dem bare fortelle litt om seg og sine. De fleste liker å prate om seg selv
Gjest andysowhat Skrevet 5. april 2018 #8 Skrevet 5. april 2018 (endret) 2 minutter siden, kaleidoskop said: En ting som ofte kan funke når man møter nye mennesker er å spørre mest mulig. Ikke fortell så mye om deg selv, men spør den/de andre om mange ting. Ikke som et intervju, men la dem bare fortelle litt om seg og sine. De fleste liker å prate om seg selv jeg snakker aldri om meg selv. hehe Edit: viste du at 85-90% av en gjennomsnittlig persons tanker omhandler segselv? Endret 5. april 2018 av andysowhat
Xcase33 Skrevet 5. april 2018 #9 Skrevet 5. april 2018 1 minutt siden, andysowhat said: Tja, vil da si at personen har sosiale antenner når personen føler seg awkward. Det er jo akkurat det som er følelsen som styrer om man klarer å tilpasse seg andre og oppnå sosial aksept på det biologiske nivået. Hadde personen ikke følt seg awkward eller som en idiot så hadde det vært snakk om en mental sykdom, altså en biologisk feil i hjernen. Men er nok ikke det i dette tilfellet. Man kan vel altids diskutere om disse tingene er utviklet seg sent i motsetningen til andre mennesker. Men det har nok verken du eller jeg nok kompetanse til å finne ut av skal jeg anta Jeg måtte observert vedkommende litt i sosiale sammenhenger hvor jeg selv hadde vært delaktig, for å kunne vurdere hvor skoen trykker. Hvis det er sånn at TS legger ut om personlige problemer til folk, hvor relasjonen seg imellom ikke skulle tilsi at det er naturlig ..ja da kan man vel få en litt rar stemning og noen rare blikk. Det finnes en god del mennesker av den typen...veldig slitsomme er dem også. De kan sitte å tømme seg for seg og sitt ..uten at de engang har lært navnet ditt eller vet hvem man er. Null sosiale antenner, null interesse for andre enn seg selv....eksisterer kun i sin egen boble og tolker alt fra det perspektivet. Sier ikke TS er i den kategorien ...men sier at det er vanskelig å se hvor skoen trykker uten å kunne vurdere det hele ut fra en sammenheng. Ofte så er ikke slike mennesker reflekterte nok til å beskrive situasjonen\sammenhengene de føler seg awkard i.
exictence Skrevet 5. april 2018 #10 Skrevet 5. april 2018 2 minutter siden, andysowhat skrev: Edit: viste du at 85-90% av en gjennomsnittlig persons tanker omhandler segselv? Nettopp. De fleste er så opptatt av seg selv. Ikke av hva DU sier. Vær et godt eksemplar og vis oppmerksomhet til andre. Men kom gjerne med et eksempel der du føler du sier alt feil i en sosial setting, og andre ser rart på deg (tenker du)
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #11 Skrevet 5. april 2018 Jeg prater aldri om meg selv, er veldig privat av meg. TS Anonymkode: 6a5a6...790
Gjest andysowhat Skrevet 5. april 2018 #12 Skrevet 5. april 2018 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg prater aldri om meg selv, er veldig privat av meg. TS Anonymkode: 6a5a6...790 Hvorfor det? Du trenger nok ikke å svare på det spørsmålet om det er ekkelt. Men svaret på det spørsmålet er nok svært nærtliggende hvorfor du har problemer med det. Vist vi sier noe veldig generelt om det å ikke snakke om segselv, jeg vet ikke om dette er noe som stemmer 100% med deg, du får filtrere ut det som er riktig. Vist du tenker at 90% av alle dine tankene dine omhandler degselv. Noe som er også veldig veldig veldig vanlig hos alle mennesker, og du virkelig ikke vil prate ting som omhandler degselv. Så betyr det at du har muligheten til å prate om 10% om dine tanker som du har løpet av en dag. Altså du fjerner 90% av degselv i praten med andre. Da kan det fort bli litt som noen av disse karakterene man ser på tv, som lyger om hvem de er og da får man virkelig se hvor dårlige de egentlig er til å late som om de er noen de ikke er. Ikke snakk om alle disse awkwarde episodene som skjer når disse karakterene omfavner andre på tv. Minner meg litt om en veninne jeg hadde. Som åpnet seg litt til meg og snakket litt om fryktene hennes. Hun hadde en ganske streng far, to brødre og en x-kjæreste som bare fortalte alt hun sa var feil. Det var, tja, jeg vil si det var nesten farlig for henne å prate med andre mennesker om hva hun faktisk mente og følte. Fordi hun hadde prøvd å være mer segselv med andre mennesker, men hun sa at hver gang noen missforstod henne, eller andre kritiserte henne så var det nesten som at verden hennes falt sammen. (kalles en traume foresten.) Hver gang noen sa at hun hadde feil, så trigret det minner fra barndommen hennes og hun ble nesten paralysert, og tvunget til å nesten fikse tankene sine hver gang noe lignende skjedde. Når hun var i denne paralyserte staten, så klarte hun ikke å gjøre andre ting som å lage mat, dusje, gå på jobb, stå opp fra senga liksom. Så hun var aldri seg selv, og hun "lygde" hele tiden eller fortalte aldri til andre om hvem hun var og var svært privat. Men det var noe hun måtte gjøre, fordi det var viktigere for henne å kunne gå på jobb og lage middag tilsegselv enn å faktisk være segselv. Uansett, grunnen for at jeg forteller om denne veninna, er fordi det er svært mange gode grunner for å ikke være segselv blant andre. Denne veninna slet med traumer, derfor var hun awkward rundt andre. Men av og til så er det virkelig ikke verdt å prøve og slutte å være awkward. Liksom om du skulle fortalt alle disse personlige tingene til andre mennesker, det er skummelt. Det kan være potensielt farlig. Jeg har ikke telefon nummeret mitt i telefonkatalogen feks, jeg ønsker ikke å risikere å finne ut hva som skjer om en eller annen psykopat tar telefonummeretmitt og navnet mitt og poser som meg og handler ting på navnet mitt på komplett.no (bare for å sette det litt på spissen.) Av og til er det greit å bare akseptere ting, og la ting være. Men har du motet å motivasjonen og du finner det meningsfylt. GO FOR IT! haha nå rabla jeg avgårde! Du må ta meg med en klype salt. (vær litt kritisk.) og håper det ga litt mening. (og ja, jeg skriver sånne her rare ting på slutten av tekstene mine når jeg syns det er awkward det jeg driver med.) Endret 5. april 2018 av andysowhat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå