Gå til innhold

Svigermor som ønsker å strikke genser til meg, men jeg ønsker meg ikke det nå🙊

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun eeeelsker å strikke, og gjør det overalt og hele tiden. Nå vil hun strikke til meg til bursdagen min. Jeg ønsker meg Ganni genser, ellers ingen. Jeg er sær på garn som klør, passform etc. Dessuten strikker jeg mye selv. 

Hun er vel nå tom for prosjekt, og ønsker nå gi meg en i gave. Ganni genseren orket hun ikke, og da er det ingen jeg ønsker meg. Fint om hun lager noe som ikke blir brukt. 

Jeg har skapet mitt fullt av gensere. Sist vi var til henne så spurte hun om hva jeg ville ha, og jeg har ikke hjerte til å si nei. Hun er en fin og god dame og vi har et godt forhold. 

Hvordan si ifra pent?

Anonymkode: 63c5b...c94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du sette deg ned med henne og ta en prat

Anonymkode: 84506...90a

• Liker 1
Gjest meller
Skrevet

Skjønner ikke problemet, men hvis det skulle kalles noe, måtte det være et luksusproblem.Hvis samvittigheten din sier deg at du ikke har hjerte til å si nei,så si ja da. En slik kamel som at det tar mye plass osv, kan du vel svelge for en så utrolig skjønn svigermor. Jeg hadde sagt tusen hjertelig takk og gledet meg over den. Som du skriver, så kan hun være tom for prosjekt. Hvis dette betyr mye for henne, bør du fokusere på henne..ikke deg selv. Alternativet er å foreslå en annen person hun kan strikke til som hadde blitt glad for en så vakker gave. 

Min eks svigermor strikker genser til meg nå. Jeg synes den er utrolig fin. Men hadde jeg ikke likt den, hadde jeg likevel tredd den på meg og vist stor takknemlighet. Det er noe med gleden i å gi..ikke ta fra henne den. Det handler om henne, ikke nødvendigvis deg. 

Og for en fantastisk svigermor du har!! 

Skrevet
1 minutt siden, meller skrev:

Skjønner ikke problemet, men hvis det skulle kalles noe, måtte det være et luksusproblem.Hvis samvittigheten din sier deg at du ikke har hjerte til å si nei,så si ja da. En slik kamel som at det tar mye plass osv, kan du vel svelge for en så utrolig skjønn svigermor. Jeg hadde sagt tusen hjertelig takk og gledet meg over den. Som du skriver, så kan hun være tom for prosjekt. Hvis dette betyr mye for henne, bør du fokusere på henne..ikke deg selv. Alternativet er å foreslå en annen person hun kan strikke til som hadde blitt glad for en så vakker gave. 

Min eks svigermor strikker genser til meg nå. Jeg synes den er utrolig fin. Men hadde jeg ikke likt den, hadde jeg likevel tredd den på meg og vist stor takknemlighet. Det er noe med gleden i å gi..ikke ta fra henne den. Det handler om henne, ikke nødvendigvis deg. 

Og for en fantastisk svigermor du har!! 

Signerer denne :) 

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Her lager du problemer ut av ingenting.

Skrevet

Jeg hadde sagt tusen takk, og brukt den mye når jeg hadde vært sammen med henne. Selv om den hadde gitt meg gnagsår. Du har en utrolig snill svigemor, vær takknemmlig for det.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville takket pent og brukt den noen ganger når vi treffes. Det skader jo ikke så veldig å bruke en genser som kanskje ikke er favoritten i 2-3 timer av gangen et par ganger i året. Du trenger jo ikke overdrive heller, selv om du får en genser trenger du ikke bruke den hver gang dere ses.

Anonymkode: ef124...693

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun eeeelsker å strikke, og gjør det overalt og hele tiden. Nå vil hun strikke til meg til bursdagen min. Jeg ønsker meg Ganni genser, ellers ingen. Jeg er sær på garn som klør, passform etc. Dessuten strikker jeg mye selv. 

Hun er vel nå tom for prosjekt, og ønsker nå gi meg en i gave. Ganni genseren orket hun ikke, og da er det ingen jeg ønsker meg. Fint om hun lager noe som ikke blir brukt. 

Jeg har skapet mitt fullt av gensere. Sist vi var til henne så spurte hun om hva jeg ville ha, og jeg har ikke hjerte til å si nei. Hun er en fin og god dame og vi har et godt forhold. 

Hvordan si ifra pent?

Anonymkode: 63c5b...c94

Si at du vil ha en lang bøvertun kofte i oker og hvit, str m u kløfritt garn og litt ekstra lengde på ernene..  Og så sender du den til meg 😁

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Av alle problemstillinger i verden... 

Anonymkode: ef29b...684

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si at du klør av selv veldig fin ull, så det må være noe i bomull, bambus, akryl e.l. 

Det finnes en million oppskrifter der ute, så det må da finnes noe du kan bruke. Hva med en type tynn jakke du kan bruke utenpå t skjorte på vår og høst?

Anonymkode: 84bd9...55e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tar imot den jævla genseren med stoor takknemmelighet og klapper igjen. 

Så priser du deg lykkelig for at dette ikke er «problemer» i livet ditt.

Anonymkode: 41ff5...c12

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ser heller ikke problemet. Er bare å si fra på en hyggelig måte, at du har skapet fullt av strikkegensere og at du ikke vil at hun skal bruke så mye tid og energi på et plagg du allerede har overflod av. Men kanskje hun kan strikke noen selbuvotter? Ullsokker? Foreslå noe annet som du trenger og som ikke er så vanskelig.

Om hun faktisk strikker genser så bør ikke det være noe stress heller, slik jeg ser det. Strikkegensere brukes hyppig her i huset og er nærmest forbruksvare, ikke til pent, men til aktiviteter som ski, hyttetur, kjølige sommerkvelder på verandaen, fisketur, etc. Kan også brukes av andre familiemedlemmer. Min datter på 20 har nettopp vært på loftet mitt og gravd frem noen gamle oversized strikkegensere fra tidlig 90-tall som nå er "megakule", i følge henne ;) 

Anonymkode: 89217...26c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud du tar imot genseren og takker så mye. Så får du evt bruke den en gang du veit at hun skal komme innom. Nå er det snart vår også så du slipper unna ullgenser med å skylde på varmen snart. 

Anonymkode: 699b6...f2c

• Liker 2
Skrevet

Det var litt vanskelig å forstå det store problemet her. Men det er jo bare å si noe à la "det var utrolig snilt av deg, men helt ærlig har jeg veldig mange strikkegensere allerede, så jeg trenger egentlig ikke flere"'. Evt enten med forslag til noe annet hun kan strikke til deg eller noen andre hun kan strikke til (kjæresten din f.eks). Hvis hun fortsatt insisterer, er det vel bare å si ja? Blir det helt feil passform, kan du vel bare bruke den som kosegenser?

Men her høres det ut som du har muligheten til å velge mønster selv også, siden dere allerede har snakket om Ganni-genseren? Og da er det vanskelig for meg å forstå at du ikke klarer å finne noe brukandes. Jeg strikker mye selv, men syns likevel det høres ut som en våt drøm at noen skulle tilby seg å strikke et så stort plagg til meg. Når jeg strikker til barna, mannen, gaver til babyer og venninner, blir det likevel litt tid til noen prosjekter meg selv, men skulle veldig gjerne hatt mer tid. Men nå elsker jeg ullplagg, da, syns det er så anvendelig, både til hytta og som penere hverdagsplagg, både tykke og tynne. Så det er mulig jeg ikke klarer å se for meg problemstillingen helt fordi jeg opplever behovet for strikkaplagg som ubegrenset...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du foreslå noe annet? Varme ullsokker, skjerf, lue?

Anonymkode: 54cc6...e84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta imot denne genseren og lat som du er fornøyd og glad for den. I ettertid så forteller du svigermor/gir hint om strikkeplagg du eller mann/barn trenger. Kanskje et ullpledd, putetrekk til bilpute, sjal, sokker eller votter...det er uendelige mengder å velge i. 

Hilsen en svigermor

Anonymkode: ce81d...a21

• Liker 3
Skrevet

Herregud, jeg hadde lagd plass til alle de genserne, kofter eller hva hun ville laget til meg med stooooor glede 😊

Du er kjempeheldig og takken er at du lager ett problem ut av det 😳

• Liker 6
Skrevet

Spør om hun kan strikke et pledd i merinoull. Kan benyttes av hele familien og er deilig og pakke rundt seg når en sitter ute på sommerkvelden

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Forundret.. skrev:

Si at du vil ha en lang bøvertun kofte i oker og hvit, str m u kløfritt garn og litt ekstra lengde på ernene..  Og så sender du den til meg 😁

Tviler på at hun orker denne hvis hun ikke orker Ganni :ler:

Ts: Gannigenseren er på ganske tykke pinner og relativt enkelt mønster. Den burde være relativt grei? Vet ikke hvor flink hun er til å strikke men.. Hva med denne? Den synes jeg er kjempefin! Den er veldig "in" nå, og veldig enkel.

https://www.petiteknit.com/products/ingen-dikkedarer-genser?variant=27782044168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...