Shinee Skrevet 5. april 2018 #1 Del Skrevet 5. april 2018 Noen tips til HVA som er viktig å øve / kunne før en fagprøve ? Jeg jobber i pleie og omsorg 100 % .har annen helse utdanning fra før. Er en stund siden jeg besto eksamen men ikke fått tatt fagprøve pga div ting men nå er jeg klar igjen å skal melde meg opp Så hva burde jeg gå igjennom litt ekstra ? gi meg gjerne ALLE tipsene dere har !!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #2 Del Skrevet 5. april 2018 Følger! Anonymkode: cc133...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #3 Del Skrevet 5. april 2018 https://www.udir.no/kl06/HEA3-01/Hele/Kompetansemaal Last ned kompetansemålene. Dere skal skrive dag 1 en pleieplan som må innholde minst 3 av hvert mål. I tillegg skal dere siste dag(3dje dag) kunne svare på spørsmål rettet mot disse målene. De ser etter hygiene, kosthold, brukermedvirkning mm utførselsdagen (dag 2) Husk stellefrakk, skotrekk, rett bruk av hansker og spriting/håndvask og først og fremst bruker i fokus. Anonymkode: 95b05...569 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #4 Del Skrevet 5. april 2018 Husk å bruk riktig ergonomi i stellesituasjon i hvertfall. Min venninne strøyk på fagprøva med begrunnelse av at hun ikke fulgte ergonomiskeprinsipper. Nå er det mange år siden jeg hadde fagprøva, men jeg husker jeg la med vedlegg på forskjellige prosedyrer jeg utførte i stell, prosedyre ang hygiene, evt smitteprosedyrer om det er relevant, litt fakta om diagnosene til bruker, hadde med litt om ergonomi, passet på å presisere at jeg ikke kunne gi medisiner enda, utføre sårstell etc hvis dette var vanlig hos bruker, men at veileder kom inn for å gjøre dette. Jeg husker jeg fikk tilbakemelding på at det var bra at jeg presenterte sensor for bruker og lot de hilse på hverandre, for de sa det var mange som ikke gjorde det, siden de liksom ikke er der. lykke til Anonymkode: 58089...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinee Skrevet 5. april 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 5. april 2018 Takk for svar tar gjerne mot fler. jeg noterer meg alt ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinee Skrevet 9. april 2018 Forfatter #6 Del Skrevet 9. april 2018 opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #7 Del Skrevet 15. april 2018 Opp! 😉 Anonymkode: cc133...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 15. april 2018 #8 Del Skrevet 15. april 2018 husk å forklar hva du gjør ting og hvorfor, husk god ergonomi, riktig bruk av hansker og stellefrakk, ikke legg skittentøy o.l på gulvet, bruk av brukermedvirkning og ikke rør plaster, medisiner, øyendråper osv. (Med mindre du har sendt inn papirer på forhold om at du har lov å gi medisiner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinee Skrevet 15. april 2018 Forfatter #9 Del Skrevet 15. april 2018 3 timer siden, Apekatten skrev: husk å forklar hva du gjør ting og hvorfor, husk god ergonomi, riktig bruk av hansker og stellefrakk, ikke legg skittentøy o.l på gulvet, bruk av brukermedvirkning og ikke rør plaster, medisiner, øyendråper osv. (Med mindre du har sendt inn papirer på forhold om at du har lov å gi medisiner). takk. hva er lurt og ha skrevet ned på forhond ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 16. april 2018 #10 Del Skrevet 16. april 2018 6 timer siden, Shinee skrev: takk. hva er lurt og ha skrevet ned på forhond ? Jeg skrev ikke ned noe før jeg møtte opp de dagene jeg hadde fagprøve, bortsett fra oppgavene jeg hadde gjort i løpet av lærlingetiden. Du får bruke hjelpemidler de dagen du skal skrive, så det er egentlig ikke nødvendig å ha med notater o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinee Skrevet 16. april 2018 Forfatter #11 Del Skrevet 16. april 2018 (endret) 11 minutter siden, Apekatten skrev: Jeg skrev ikke ned noe før jeg møtte opp de dagene jeg hadde fagprøve, bortsett fra oppgavene jeg hadde gjort i løpet av lærlingetiden. Du får bruke hjelpemidler de dagen du skal skrive, så det er egentlig ikke nødvendig å ha med notater o.l. ok !!fikk du velge hvor du ville ta prøven ? hjemmesykepleie ? sykehjem eller bolig? Endret 16. april 2018 av Shinee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå