Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer man å slappe av når man har fri fra jobb? Det klarer ikke jeg :( ligger og våkner med jevne mellomrom pga tanker at det må gjøres noe som haster eller er det noe jeg har glemt dagen FØR jeg hadde fri og derfor blir det krøll. Jobber på et regnskapskontor. Hvordan kan man la vær å tenke så mye hva som kan gå galt? Går det over evt når man er ferdig med prøvetiden?

Anonymkode: db40b...c37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt innenfor yrket vil jeg si. Så pass deg for at du ikke blir utbrent. Jeg foretrekker å jobbe i en økonomiavdeling fremfor regnskap rett og slett pga stresset. 

Anonymkode: bf465...ec1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalt innenfor yrket vil jeg si. Så pass deg for at du ikke blir utbrent. Jeg foretrekker å jobbe i en økonomiavdeling fremfor regnskap rett og slett pga stresset. 

Anonymkode: bf465...ec1

Jeg hadde det mye roligere når jeg jobbet med tre store regnskap. Mindre å tenke på på en måte. Men hva skal jeg gjøre nå? Må jo takle det på en måte. Set vises ikke på meg at jeg er så stressa, fremstår som en veldig konsentrert person som har kontroll. Men sover veldig dårlig på netter og har det ikke bra når det er fridager. 

Trenger tips. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ilga skrev:

Jeg hadde det mye roligere når jeg jobbet med tre store regnskap. Mindre å tenke på på en måte. Men hva skal jeg gjøre nå? Må jo takle det på en måte. Set vises ikke på meg at jeg er så stressa, fremstår som en veldig konsentrert person som har kontroll. Men sover veldig dårlig på netter og har det ikke bra når det er fridager. 

Trenger tips. 

Konkret tips til deg kommer her.

Bruk de to siste timene (eller et kvarter, alt ettersom hva du trenger) til å sjekke at du har gjort alt du trenger før fridagen.

... Og når du har fri og blir stressa for en ting du kanskje har glemt: skriv det ned i en notatbok med EN ENESTE gang så du ikke glemmer det. Så bruker du de to første timene (eller et kvarter, alt ettersom hva du trenger) på mandagen til å sjekke opp alt du har stresset med. 

Anonymkode: 775b2...2a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ikke innen regnskap, men jeg har mange oppgaver å holde kontroll på, for meg og 4 andre. Det jeg gjør er å bryte alt ned til små oppgaver, og skrive ned alle i et oversiktlig system. Da har jeg kontroll på hva som er gjort og ikke. I tillegg tar jeg daglig en sortering av oppgavene, fra mest til minst viktig og hva som haster mest. Så passer jeg på at de prioriterte oppgavene er gjort før jeg går hjem/tar fri. Jeg hadde gått på veggen om jeg bare skulle hatt alt dette i hodet. :)

Anonymkode: 8c0cd...59c

AnonymBruker
Skrevet

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konkret tips til deg kommer her.

Bruk de to siste timene (eller et kvarter, alt ettersom hva du trenger) til å sjekke at du har gjort alt du trenger før fridagen.

... Og når du har fri og blir stressa for en ting du kanskje har glemt: skriv det ned i en notatbok med EN ENESTE gang så du ikke glemmer det. Så bruker du de to første timene (eller et kvarter, alt ettersom hva du trenger) på mandagen til å sjekke opp alt du har stresset med. 

Tusen takk for svar. Bruker notatbøker men likevel kan det skje at noe går i glemmeboka. Og DA gravet jeg meg helt ned og får ikke sove. :(

AnonymBruker
Skrevet

Ser at mange rundt meg som jobber med det samme som meg takler det bedre (eller det bare ser ut som at de gjør). :( kanskje jeg bør bestille time hos eb psykolog for å takle det bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Bruker notatbøker men likevel kan det skje at noe går i glemmeboka. Og DA gravet jeg meg helt ned og får ikke sove. :(

Men er det sånn at verden faller ned i hodet på deg og du får sparken fra jobben fordi du har glemt en liten ting?

Er det slik at følelsen av å glemme noe er verre enn selve reaksjonen om du glemmer noe? Du sier at du fremdeles er i prøvetid, feks. Er du redd for at sjefen skal ikke gi deg videre ansettelse hvis du glemmer en liten ting?

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det sånn at verden faller ned i hodet på deg og du får sparken fra jobben fordi du har glemt en liten ting?

Er det slik at følelsen av å glemme noe er verre enn selve reaksjonen om du glemmer noe? Du sier at du fremdeles er i prøvetid, feks. Er du redd for at sjefen skal ikke gi deg videre ansettelse hvis du glemmer en liten ting?

Er ikke redd for å glemme små ting, heller at det blir klager på meg at jeg gjør en dårlig jobb feks. Små ting er bagateller, tenker litt større feil for eksempel. 

Og da kan det bli konsekvenser :(  

Endret av ilga
AnonymBruker
Skrevet

Er vel mer normalt i prøvetid. Det er jo mye som skal bevises. Tror nok det roer seg når det blir mer rutinert. Tror de fleste stresser i nye og krevende eller utordrende yrker også. 

Anonymkode: cfbeb...13f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel mer normalt i prøvetid. Det er jo mye som skal bevises. Tror nok det roer seg når det blir mer rutinert. Tror de fleste stresser i nye og krevende eller utordrende yrker også. 

Anonymkode: cfbeb...13f

Tusen takk for svar :) håper det går bra 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...