Gå til innhold

85....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg helt stille. Har sittet stille i minst en time. Også har jeg telt hjertet som banker i et minutt. Jeg hadde 85 hjertebank på et minutt. Prøvde igjen etter fem minutter, også da hadde jeg 85 hjertebank. Har gjort dette flere ganger og også fått 85. Prøvd ca. 20 ganger i to timer sittende, og hver gang har fått ca. 85. Og noen ganger 86 og 87. Er ikke det veldig mye? Når jeg bare sitter og ikke gjør noe? Jeg har angst, men jeg vet ikke om det er grunnen. Er det ikke vanlig å ha ca. 60 i hjerteslag i minuttet? Hvilepuls på en måte? Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satte på stoppklokka på mobilen og telte pulsslagene på halsen for å hjelpe deg :)

Jeg fikk 76.

Gjest Catwoman
Skrevet

mellom 60 og 80 sånn ca er normalt. Så pulsen din er ikke så veldig høy, men angst er veldig medvirende til å kunne øke pulsen, så det kan godt være derfor pulsen din er høy.

Skrevet

Mellom 70 og 90 er visstnok helt greit for kvinner. Men husk at pulsen helst bør tas om morgenen, før du har stått opp.

Gjest Catwoman
Skrevet
Men husk at pulsen helst bør tas om morgenen, før du har stått opp

hvorfor det? jeg våkner mange ganger med skyhøy puls. Så hvis jeg skulle gått utifra det som min hvilepuls hadde det blitt veldig feil.

Skrevet

Jeg blir litt stressa av å ta pulsen jeg, så jeg får litt høyere utslag enn jeg skulle hatt. Og husk på at det er litt individuelt forskjeller også. Mannene min, feks, har en hvilepuls (snittpuls tatt med pulsklokke når han sover) på 32! Det er langt under normalen, men han er frisk som en fisk, han!

Skrevet

78 her. Så dette at jeg innbiller meg å være i god form er sannsynligvis et lite selvbedrag :-?

Kan det ha noe med kostholdet å gjøre? idag har jeg stappet i meg sukker og snop i timesvis :oops:

Får teste på nytt i morra, for nå er det slutt med snop!

Gjest LoisLane
Skrevet

82 på meg.

Da jeg var gravid, opplevde jeg at pulsen plutselig kunne fly opp i 120 eller deromkring. Ubehagelig! Nå er jeg altså helt ubefruktet og i 82 slag i minuttet.

Skrevet

Jeg har en hvilepuls på rundt 50 slag i minuttet. Det sies at man får lavere hvilepuls dersom man er godt trent (kondisjon/utholdenhet), men jeg har hørt at hvilepuls er delvis en medfødt egenskap, så man kan ikke uten videre sammenlikne to ulike personer (det samme gjelder makspulsen, der det er store individuelle forskjeller).

Normalt sett er man mest avslappet om morgenen, og pulsen er ikke påvirket av mat, bevegelse, eventuell kaffe, nikotin....Pulsen stiger til og med hvis man tenker hardt. Jeg var veldig frustrert pga et dataprogram som ikke funket, og da steg pulsen min til over 90... :roll:

Skrevet

Bør jo helst ligge når en måler hvilepuls, den blir høyere når en sitter.. Å som flere skrev, den skal måles om morgenen. Svaret blir mer nøyaktig hvis du bruker pulsklokke..

Når jeg trena for fullt var hvilepulsen min på rundt 45, nå (uuuutrent) ligger den på 65... Men det her er jo individuelt fra person til person..

Skrevet

Forresten, jeg hadde på meg pulsklokke den dagen vi skulle opp i muntlig.. Når faget mitt ble lest opp, hoppa pulsen opp i 140!! Kom forresten opp i det dessidert verste jeg kunne tenke meg å da.. Snodig å se hvilken reaksjon slikt fører til :tunge1::wink::tunge1:

Skrevet

En gang jeg hadde skikkelig angst, da satt jeg helt i ro, da hadde jeg 120 pulsslag i minuttet! Jeg trodde hjertet mitt kom til å sprenges! Jeg kaldsvetta og var skikkelig kvalm... Huff, det var grusomt!!!!!!!!!

Gir deg en god :klem:

Skrevet

Hvis du har lett for å bli småstressa, så er vel ikke 85 så veldig ille. Jeg blir lett småstressa av ingenting. Når jeg f eks har noe jeg skal gjøre kl åtte, begynner jeg å stresse kl halv åtte allerede, uten at jeg skjønner hvorfor. Hvis du ikke trener noe, er det nok vanlig, mens de som trener vil få en lavere pulsbedre hjertekapasitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...