AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Og vedkommende har blitt oppbevart på kjølerom og i bårehuset? Ser vedkommende veldig annerledes ut? Tenker på et gammelt menneske. Er det kaldt på bårehuset? Eget kjølerom der? Anonymkode: 74488...dbe
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Ikke hvis det er ''oppbevart'' korrekt nei. Kan få likflekker, lignende blåmerker eller blodutredelser i huden. Kan ellers være ganske blå (før sminke) og naturligvis kald. Noen døde mennesker får også enkelte ''trekk'', som svakt innsunkede øyner, spiss nese osv - men ikke alle. Anonymkode: 15b6f...804 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 Det ser ikke så veldig andeledes ut, men er kaldt å ta på, alle blir lagt på kjøling før begravelse, da holder de seg.om du vurderer å se den som er død, er bare opp til deg. Jeg var 8 år første gangen og husker det som om det så ut som min farfar sov. Har sett flere døde oppigjennom, og har ikke noe problem med det Anonymkode: 59999...2ec
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 Bestemor er død og jeg valgte å ikke se henne, derfor jeg lurer. Dinner det litt problematisk da jeg fant min egen mor død som barn. Men er litt redd for hva andre i familien mener om at jeg uteble fra syngingen. Jeg ønsket bare ikke. Så henne kun noen timer før hun døde. TS Anonymkode: 74488...dbe
Elán Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 Nå vet jeg ikke med en person som har vært død i 10 dager, men jeg var tilstede da min bestemor gikk bort. Jeg så absolutt forskjell på de 30 timene jeg tilbragte sammen med henne, mens hun levde og snakket fram til hun ble marmorert og til ca en time etter døden. For meg var det enorm forskjell bare på de siste timene i livet hennes. Jeg kjente henne ikke igjen etter hun var død. Det lignet ikke på min bestemor. Familien din skal ikke mene noe om at du valgte å ikke se din bestemor. Det er ditt valg og det er helt greit å ikke se henne. 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og vedkommende har blitt oppbevart på kjølerom og i bårehuset? Ser vedkommende veldig annerledes ut? Tenker på et gammelt menneske. Er det kaldt på bårehuset? Eget kjølerom der? Anonymkode: 74488...dbe Sansynligvis ikke veldig forandret. Ønsker du å se mennesket før det begraves/kremeres, men er usikker på grunn av utseende/forandring? Da råder mange personen som er usikker til å avvente og la noen andre gå inn og se først for så å gi tilbakemelding til den som er usikker. Det er også mulig å ta bilder i forkant slik at du får se og da avgjøre om du ønsker å gå inn. Det tror jeg jeg vil råde deg til her. Å ikke se når du ønsker å se eller er usikker, gjør ofte at du senere angrer eller tenker mye i ettertid på om avgjørelsen din var riktig. Da er det for sent å endre på. Alle bårerom er kjølerom fordi det ellers vil lukte slik at rommet okke er mulig å nruke. Anonymkode: fccc2...c1f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 De kan bli gule i huden, ser nesten ut som voks. De får blå/lilla fingertupper og man kan også ofte se andre blålige merker, men ikke alltid. Noen får innsunkne øyne, hos andre forsvinner nesten rynkene. Hvis du ikke vil så gjør du det ikke. Det er jo ikke nødvendig. Husk henne som et levende menneske. Anonymkode: a91b2...134 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 Jeg lurer på hvordan et dødt menneske som IKKE har ligget på kjølig ser ut og lukter etter ti dager... Anonymkode: e43aa...de0
Avalon Skrevet 4. april 2018 #9 Skrevet 4. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvordan et dødt menneske som IKKE har ligget på kjølig ser ut og lukter etter ti dager... Anonymkode: e43aa...de0 Det ser ikke pent ut for å si det sånn, og det er en lukt du aldri glemmer.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #10 Skrevet 4. april 2018 Jeg så bestefar etter ca en uke. Ingen lukt og eneste forandringen var at alle rynkene hans var borte men han var myyyye tynnere fordi alt vannet han hadde hatt i kroppen (masse vann) hadde «lekket» ut. Anonymkode: 2e7fb...da3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #11 Skrevet 5. april 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lurer på hvordan et dødt menneske som IKKE har ligget på kjølig ser ut og lukter etter ti dager... Anonymkode: e43aa...de0 Det vil jeg ikke tenke på. Men jeg så faren min nesten tre uker etter dødsfallet. Han døde i utlandet og kroppen var blitt oppbevart kjølig. Begravelsesbyrået var litt engstelig for at det kunne lukte, men trodde de kunne få det til ved å vaske med desinfiserende. Ingen lukt. Huden var litt gul og med noen blå flekker, men det var jeg forberedt på. Du velger selv om du vil være med. Bestemor så jeg en uke etter at hun døde. Huden så fin og normal ut, men hun var kanskje sminket. Anonymkode: 5f871...22b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå