Gå til innhold

Mørk og seig avføring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har de siste ukene hatt mørk og seig avføring, samt treig mage. Avføringen har en klar annerledes lukt enn den tidligere har hatt.

Er det noen som har noen forslag til hva det kan være?

Anonymkode: 5e0c2...376

AnonymBruker
Skrevet

Dytter denne tråden og håper noen har vært borti det samme.

Jeg er 22 år, og har tidligere hatt kraftige IBS-symptomer i en lang periode tidligere. Får en litt dårlig følelse både av fargen og konsistensen. 

AnonymBruker
Skrevet

Blod/blødning i mage/tarm systemet. Kom deg til lege!

Anonymkode: 1e353...43f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du endret kosthold? Tar du jerntabletter eller annet som gir mørk avføring? Jeg ville kontaktet lege.

Anonymkode: e85e5...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du endret kosthold? Tar du jerntabletter eller annet som gir mørk avføring? Jeg ville kontaktet lege.

Anonymkode: e85e5...c84

Nei, jeg har ikke endret kosthold. Spiser sunt og fiberrikt, drikker nok, og har ingen overflod med fett i kosten.

Jeg tar ikke jerntabletter. Det eneste som har endret seg er at jeg i det siste har blitt bedre til å ta B- og D-vitamintilskudd. 

Jeg har bestilt konsultasjon hos fastlege, og fått time om 2,5 uke. Føler det er litt lenge å gå med uspesifikke mageplager, så tenkte å spørre her om noen hadde opplevd noe lignende.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blod/blødning i mage/tarm systemet. Kom deg til lege!

Anonymkode: 1e353...43f

Når du nevner det kan det jo være melena. Derimot er det ikke så mørkt som synlig blod i avføringen er, slik at jeg mistenker liksom ikke det heller.. Men man vet jo aldri. 

Har bestilt legetime. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...