AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Jeg er 23 år, og elsker løping. Har drevet med løpetrening i mange år, og det er dette (og styrketrening) som har gitt meg energi så lenge jeg kan huske. Nå har jeg fått skader i hofteleddet, som gjør at jeg må gå på krykker imens jeg venter på operasjon (kan være snakk om opptil ett år). Etter operasjonen kan jeg mest sannsynlig ikke løpe mer resten av livet. Operasjonen er "bare" for å slippe å ha vondt ved vanlig gange. Alt som skjer i vektbærende stilling er vondt, altså gange og løping + styrkeøvelser som belaster den vonde hofta. Det meste annet går greit, men jeg finner lite glede i annen trening. Noen tips til hva jeg bør prøve? MÅ ha noe kondisjonstrening som får opp pulsen, takler ikke bare styrketrening på overkropp over en lengre periode. Svømming er uaktuelt, da jeg ikke har basseng i nærheten. Håper noen kan hjelpe en fortvilet jente! Anonymkode: eed2d...bac
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Romaskin eller sykkel? Anonymkode: 2bc40...137
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 Svømming, jeg selv elsker å svømme. Og var redningen etter jeg ble operert, og ikke kunne trene så mye annet på en god stund. Anonymkode: a2604...1d0 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Svømming, jeg selv elsker å svømme. Og var redningen etter jeg ble operert, og ikke kunne trene så mye annet på en god stund. Anonymkode: a2604...1d0 Les hovedinnlegget, er du snill Ellers takk for svar! 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Romaskin eller sykkel? Anonymkode: 2bc40...137 Jeg føler liksom ikke jeg får "trent nok" av disse aktivitetene. Kan ikke stå på sykkelen og tråkke, det blir vondt. Må sitte. Og da blir jeg liksom bare sittende og tråkke... Samme med romaskin, har aldri helt skjønt hvordan det trener hele kroppen og forbrenner mye kalorier? Anonymkode: eed2d...bac 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les hovedinnlegget, er du snill Ellers takk for svar! Jeg føler liksom ikke jeg får "trent nok" av disse aktivitetene. Kan ikke stå på sykkelen og tråkke, det blir vondt. Må sitte. Og da blir jeg liksom bare sittende og tråkke... Samme med romaskin, har aldri helt skjønt hvordan det trener hele kroppen og forbrenner mye kalorier? Anonymkode: eed2d...bac Da har du åpenbart ikke lært å gjøre det riktig. Personlig trener og medlemsskap på et senter med spinning? Anonymkode: 466ac...4f2 1
Lill3My Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 Rulleski! Kjempegøy :-) Kan du ellers gjøre ting som klatring?! Noe helt annet enn løping men det gir både mestring og adrenalin. Om det er utholdenhet du er opptatt av så kan du vurdere svømming, sykling (terreng eller landeveg) eller de nevnte rulleskiene Ellers er kettlebell - trening også veldig gøy! Håper du fikk finner noe du trives med!
chouette Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 Helt sikker på du ikke har basseng i nærheten? Svømmehall eller hotell? en del sykehjem og rehabsentre har også kvelder du kan svømme for en billig penge. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 2 minutter siden, Lill3My skrev: Rulleski! Kjempegøy :-) Kan du ellers gjøre ting som klatring?! Noe helt annet enn løping men det gir både mestring og adrenalin. Om det er utholdenhet du er opptatt av så kan du vurdere svømming, sykling (terreng eller landeveg) eller de nevnte rulleskiene Ellers er kettlebell - trening også veldig gøy! Håper du fikk finner noe du trives med! Rulleski er for vondt, tror jeg. Kanskje jeg får til litt staking, men sånn "skøyte-bevegelse" er vondt. Men sykling kan jo være et alternativ Kan prøve kettlebell også, hvis det finnes noen øvelser som ikke gjør vondt. 3 minutter siden, toothfairy skrev: Helt sikker på du ikke har basseng i nærheten? Svømmehall eller hotell? en del sykehjem og rehabsentre har også kvelder du kan svømme for en billig penge. Ja, har sjekket ut dette. Har ingen i nærheten, da må jeg ta buss veldig langt, og det passer dårlig inn i rutinene mine i hverdagen ellers Anonymkode: eed2d...bac
Lill3My Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 På 4.4.2018 den 21.15, AnonymBruker skrev: Rulleski er for vondt, tror jeg. Kanskje jeg får til litt staking, men sånn "skøyte-bevegelse" er vondt. Men sykling kan jo være et alternativ Kan prøve kettlebell også, hvis det finnes noen øvelser som ikke gjør vondt. Ja, har sjekket ut dette. Har ingen i nærheten, da må jeg ta buss veldig langt, og det passer dårlig inn i rutinene mine i hverdagen ellers Anonymkode: eed2d...bac Klassisk rulleski og skøyteski er to ulike greier. Selv går jeg klassisk og staker stort sett hele økta, og ellers også litt diagonalgang, men ikke noe skøyting. Du kan jo se om du får låne noen ski og prøve litt før du eventuelt kjøper =)
Majer Skrevet 13. april 2018 #10 Skrevet 13. april 2018 (endret) Hva med kajakkpadling? Synes synd på deg:-( Endret 13. april 2018 av Majer
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #11 Skrevet 13. april 2018 Du må få deg en fysioterapeut som kan lære deg å trene riktig i de øvelsene hoftene dine tåler. Core er faktisk gøy når man kan gjøre det smertefritt, og bittelitt avansert. Anonymkode: 84834...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå