Gjest Overrasket Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Jeg har aldri vært i de to nordligste regionene i Franrike (unntatt på gjennomreise). Hvem av KGs flotte folk har oppholdt seg der? Hvilke byer er verdt å besøke, f.eks. av Lille, Amiens, Rouen eller Caen? Er det gode kollektivforbindelser langs kysten, f.eks. til Veules-les-Roses eller Le Mont-Saint-Michel? Er det best å overnatte i én by og reise rundt på dagsturer, eller flytte rundt fra by til (lands)by?
annebanane Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Vært en god uke i Bayeux (utenfor Caen), og det var veldig hyggelig. Kort vei til flere historiske områder - som f.eks Omaha Beach om en har bil. Så vidt jeg har skjønt går det også buss fra Caen til nær Le Mont-Saint-Michel (vi leigde eget kjøretøy fra Bayeux og reiste dit), så å komme seg dit burde ikke være noe problem. Det er mange fine byer i området, så om du reiser kollektivt ville jeg ha flyttet rundt fra tettsted til tettsted. Har du bil er dagsturer enklere.
Gjest Overrasket Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 Stemmer, jeg hadde tenkt på Bayeux men faktisk slått det fra meg før jeg laget tråden. Da må jeg nok vurdere det igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå