Gå til innhold

Hva er greia med de som oppretter en spleis hele tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir så irritert! Kjenner folk som oppretter noe på spleis.no hele tiden, kun til egne formål selvsagt hvor de tigger om penger til alt mulig rart. Alt fra reiser til småting, nye gjenstander og lignende. Hadde de enda tigget noe til gode formål, men neida bare til seg og seg selv. Hva er det med slike mennesker? De tigger indirekte av meg også. Fikk en sms om at vedkommende hadde oppretta en spleis i går. Sa jeg kan se på den men har selvsagt ikke tenkt å gå ei krone. Merker at jeg mister litt respekten for slike. Tigge av alle i vennekretsen sin. Vet at de ikke har stor vennekrets heller og ønsker flere venner, men med slik oppførsel..... Har ikke mye selv heller og slik enveis tigging i en relasjon er ikke sunt. Noen tanker? 

Anonymkode: d5351...56d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sponser ALDRI de som tigger om penger som de kan bruke på seg selv (reiser, nye ting). 

Jeg sponser derimot hvis det går til et godt formål. dyrebeskyttelsen som trenger penger til operasjon av hund feks, eller som her hvor naboen vår trenger penger for å kunne behandle kreft, hun må til utlandet for å ta gentest etc for å finne riktig behandling, å Norge gjør jo så klart ikke noe sånt. 

Anonymkode: e525e...674

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, sykeste jeg har hørt! Hvor finner du disse rare menneskene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Det er faktisk litt underholdene å se på spleis hva folk faktisk ber om penger til. Noen eier virkelig ikke skam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette ble tatt til nye høyder denne uka av ei ungjente fra min lille by som har opprettet spleis til seg selv:hun vil fikse puppene... (for ordens skyld:det er ikke snakk om rekonstruksjon av bryst etter kreftsykdom) 

Anonymkode: 11e3a...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fatter heller ikke sånne mennesker. Synes det er mer greit med de annonsene hvor for eksempel Per skal flytte for seg selv, for første gang, har lite penger og trenger brukte møbler gratis eller veldig billig. Eller en mor som lurer på om noen har brukte klær til barn i størrelse det og det, og enten gi bort eller selge til en billig penge.

Jeg har selv dårlig økonomi, og kunne aldri tenke med å tigge på den måten. Jeg har gått 1 år, uten og kunne kjøpe en eneste ting til meg selv, levd på havregryn og ris i perioder, da økonomien er så dårlig. Hadde nesten ikke inntekt i 3 mnd, da gikk jeg på nav og søkte om nødhjelp så jeg fikk penger til noe mat. Så setter jeg alltid barna mine først, de har alt de trenger, og de kommer alltid først. 

Men har bekjente som reiser til syden noen ganger i året, selvfølgelig uten barna. Så tigger de på facebook, for da har de ikke råd til mat, barnet har ikke regntøy og gummistøvler. Og da har personen akkurat vært i syden, og lagt ut bilder av paraplydrinker daglig. Og folk gir, de kommer med flere poser med mat på døra, penger, regntøy og mye mer.

Anonymkode: 80acd...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

- og HVA er denne aksjonen på Facebook når noen har bursdag?? Fått 4 henvendelser om å støtte en eller annen organisasjon- fordi X har bursdag.... Eh vel- X er en perifer kollega som jeg aldri hadde gitt ei krone i bursdagsgave. Organisasjonen i seg selv kan jeg godt støtte- men ikke i denne (tigge)sammenhengen!

Anonymkode: 4d45d...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

- og HVA er denne aksjonen på Facebook når noen har bursdag?? Fått 4 henvendelser om å støtte en eller annen organisasjon- fordi X har bursdag.... Eh vel- X er en perifer kollega som jeg aldri hadde gitt ei krone i bursdagsgave. Organisasjonen i seg selv kan jeg godt støtte- men ikke i denne (tigge)sammenhengen!

Anonymkode: 4d45d...a64

Jeg synes i og for seg at det er bedre at folk ønsker seg bidrag til et godt formål enn masse ræl og unødvenige ting til bursdagen sin.

Ellers har jeg en bekjent som stadig tigger til klær til barna sine. Selv flyr hun på konserter og festivaler og nyer utepils og innepizza og jeg vet ikke hva. Mulig kjæresten spanderer og at hun får konsertbilletter til jul, hva vet jeg - men hun burde kanskje ønske seg noe annet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.4.2018 den 16.18, AnonymBruker skrev:

Blir så irritert! Kjenner folk som oppretter noe på spleis.no hele tiden, kun til egne formål selvsagt hvor de tigger om penger til alt mulig rart. Alt fra reiser til småting, nye gjenstander og lignende. Hadde de enda tigget noe til gode formål, men neida bare til seg og seg selv. Hva er det med slike mennesker? De tigger indirekte av meg også. Fikk en sms om at vedkommende hadde oppretta en spleis i går. Sa jeg kan se på den men har selvsagt ikke tenkt å gå ei krone. Merker at jeg mister litt respekten for slike. Tigge av alle i vennekretsen sin. Vet at de ikke har stor vennekrets heller og ønsker flere venner, men med slik oppførsel..... Har ikke mye selv heller og slik enveis tigging i en relasjon er ikke sunt. Noen tanker? 

Anonymkode: d5351...56d

Spleise er vel noe man gjør med noen man kjenner..på noe felles som begge nyter av.

Det du beskriver er tigging...😲

Anonymkode: c859c...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2018 den 17.39, Mrs.Purdey skrev:

Det er faktisk litt underholdene å se på spleis hva folk faktisk ber om penger til. Noen eier virkelig ikke skam. 

Sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...