AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Hei! Jeg er interessert i forbrukeratferd/atferdsøkonomi, markedsføring, psykologi osv. Noen som har tips til hva som er den beste studieveien og som vil gi flest muligheter senere? Tenker at jeg har behov for å lære statistikk, metode og analyse iallefall. Har studert noe psykologi tidligere og står ikke helt på bar bakke sånn sett. Har aldri studert markedsføring eller økonomi. Psykologi med tillegg av økonomi og markedsføring? Økonomi med tillegg av psykologi og markedsføring? Markedsføring med tillegg av psykologi og økonomi? :D Anonymkode: e0b34...adf
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Skal du få jobb innen markedsføring i Norge så er det digital markedsføring det går i: https://blogg.synlighet.no/6-ting-laerer-digital-markedsforing-pa-skolen/ Ellers er det generelt vanskelig å få jobb innen feltet fordi man ikke nødvendigvis trenger utdannelse, men er flink i å bruke analyseverktøyene og å skrive. Det er frytelig mange som utdannes innen dette og mange ender opp som selgere i stedet. Det å ta psykologi er lite vits i om du skal ta en grad i økonomi/markedsføring, ellers må du ta ett årsstudium utenom men det er heller ikke nødvendig å ha. Grad i organisasjonspsykologi er jo en annen mulighet? Anonymkode: 893da...408
JTR Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 (endret) Jeg har bachelor i markedsføring og kan si så mye som at utadanningen i seg selv skjeldent er nok om du ikke vil jobbe som selger. Du må kunne en del programmer som du ikke lærer på skolen men som du bør ta kurs i, Google analytics, SEO, diverse annonseringsprogrammer. Pluss veldig mange stillinger kreve grafisk design i tillegg. Så skulle jeg studert på nytt i dag hadde jeg tatt grafisk design istenfor for resten lærer du på diverse kurs. Endret 26. april 2018 av JTR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå