AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Er det slik at man «bare» trenger å holde seg på et lavt kaloriunderskudd for å gå ned i vekt? Så kan man spise HVA SOM HELST så lenge det ikke overskrider kaloriene? Anonymkode: d1731...50e
Pringle Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 I prinsippet, absolutt! I praksis, antakeligvis ikke, for hvis man trenger å spørre, er sannynligheten stor for at man tolker "hva som helst" som "sjokoladekake og vodka til frokost, lunsj og middag", sette i gang med stor entusiasme, bli fyllesyk, svak og forferdelig sulten, og gi opp før man har mistet et gram. Det var den kuren, liksom, men da kan man jo si at man har prøvd alt! 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 I teorien ja, men hvor sunt det er for kroppen å spise la oss si 1500 kcal i bare sjokolade hver dag kan vel diskuteres 😅 Anonymkode: d7d83...1fa
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 Jeg har gått ned 70kg med kaloritelling og har prøvd å spise kun sjokolade og annen «kosemat» (1200 kcal). Det blir for lite, og du føler deg ikke bra. Jeg ble oppblåst og fikk «sukkermage», som jeg kaller det. Ble også slapp og trøtt. Anonymkode: 6c566...463 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 Tenkte ikke mest på sjokolade og søtsaker. Men mer typ noen stykker ferdigpizza om man ikke gidder å lage mat. Ferdigmat generellt. Men i mindre mengder sånn at det er innforbi dagens kalori inntak? Helt ok? Ts Anonymkode: d1731...50e 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte ikke mest på sjokolade og søtsaker. Men mer typ noen stykker ferdigpizza om man ikke gidder å lage mat. Ferdigmat generellt. Men i mindre mengder sånn at det er innforbi dagens kalori inntak? Helt ok? Ts Anonymkode: d1731...50e Jaja. Så lenge du holder deg innenfor kcal mengden Anonymkode: d7d83...1fa
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 Ja det går helt bra. Men min erfaring er at man etterhvert må begynne å tilpasse slik at man får en følelse av å få nok mat. Det er fryktelig kjipt å sitte med en miniporsjon på tallerkenen, men det går an å spise lite av noe som er kaloririkt og fylle på med salat og grønnsaker for å få en full tallerken dersom andre i husholdningen ønsker akkurat dette til middag innimellom. Anonymkode: d984e...20e 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #8 Skrevet 5. april 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det går helt bra. Men min erfaring er at man etterhvert må begynne å tilpasse slik at man får en følelse av å få nok mat. Det er fryktelig kjipt å sitte med en miniporsjon på tallerkenen, men det går an å spise lite av noe som er kaloririkt og fylle på med salat og grønnsaker for å få en full tallerken dersom andre i husholdningen ønsker akkurat dette til middag innimellom. Anonymkode: d984e...20e Pasta til middag som tilbehør er kanon. Metter bra og er sunt:-) Anonymkode: 0b6ae...881
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #9 Skrevet 5. april 2018 Ja, du kan fortsatt gå ned i vek på dårlig matt. Men du vil få styggere hud, bli slappere, risikerer miste hår, kanskje få cravings for å spise mer, bli ukonsentrert og sløv. I verste fall utvikler du vitaminmangler Anonymkode: c8754...d7b
Nuttery Skrevet 5. april 2018 #10 Skrevet 5. april 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pasta til middag som tilbehør er kanon. Metter bra og er sunt:-) Anonymkode: 0b6ae...881 ? Det er masse kalorier i pasta, og inneholder omtrent bare tomme karbohydrater... Dvs du blir fort sulten igjen. Selv fullkornspasta er mye kalorier på ganske lite pasta. 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #11 Skrevet 5. april 2018 Akkurat nå, Nuttery skrev: ? Det er masse kalorier i pasta, og inneholder omtrent bare tomme karbohydrater... Dvs du blir fort sulten igjen. Selv fullkornspasta er mye kalorier på ganske lite pasta. Neida, pasta er veldig undervurdert. Der er en myte at det ikke er sunt. Dette har jeg alltid sagt, men folk står på sitt. Anonymkode: 0b6ae...881 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #12 Skrevet 5. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Neida, pasta er veldig undervurdert. Der er en myte at det ikke er sunt. Dette har jeg alltid sagt, men folk står på sitt. Anonymkode: 0b6ae...881 xD Anonymkode: c8754...d7b 1
Nuttery Skrevet 5. april 2018 #13 Skrevet 5. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, pasta er veldig undervurdert. Der er en myte at det ikke er sunt. Dette har jeg alltid sagt, men folk står på sitt. Anonymkode: 0b6ae...881 Ja, det var det da. Pasta er fint hvis du trenger å få i deg litt ekstra kalorier og ikke orker å gå rundt å føle deg mett hele dagen. Jeg vet ikke hva du mener med "stå på ditt", du kan vel bare ta en titt på næringsinnholdet i ulike pastatyper. 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #14 Skrevet 5. april 2018 1 minutt siden, Nuttery skrev: Ja, det var det da. Pasta er fint hvis du trenger å få i deg litt ekstra kalorier og ikke orker å gå rundt å føle deg mett hele dagen. Jeg vet ikke hva du mener med "stå på ditt", du kan vel bare ta en titt på næringsinnholdet i ulike pastatyper. Pasta er mye bedre enn folk tror. Folk har en tendens til å ikke tro det. Jeg ble tynn av en pastadiett. Her kan du også se: http://www.side2.no/helse/ny-studie-a-spise-pasta-gjr-deg-ikke-tjukk/3423433087.html Anonymkode: 0b6ae...881 1
Nuttery Skrevet 5. april 2018 #15 Skrevet 5. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pasta er mye bedre enn folk tror. Folk har en tendens til å ikke tro det. Jeg ble tynn av en pastadiett. Her kan du også se: http://www.side2.no/helse/ny-studie-a-spise-pasta-gjr-deg-ikke-tjukk/3423433087.html Anonymkode: 0b6ae...881 Pasta i seg selv gjør det ikke tykk, men man må ha en del fett i tillegg i løpet av dagen, og kombinert blir disse to tingene ofte vektoppgang. Særlig ettersom man blir fort sulten igjen av pasta. 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #16 Skrevet 5. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Pasta er mye bedre enn folk tror. Folk har en tendens til å ikke tro det. Jeg ble tynn av en pastadiett. Her kan du også se: http://www.side2.no/helse/ny-studie-a-spise-pasta-gjr-deg-ikke-tjukk/3423433087.html Anonymkode: 0b6ae...881 De var på diett.... Forskerne ved St Michael's Hospital fant faktisk ut at de som spiste pasta som en del av en lav glykemisk diett faktisk gikk noe ned i vekt. Anonymkode: c8754...d7b 2
Nuttery Skrevet 5. april 2018 #17 Skrevet 5. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pasta er mye bedre enn folk tror. Folk har en tendens til å ikke tro det. Jeg ble tynn av en pastadiett. Her kan du også se: http://www.side2.no/helse/ny-studie-a-spise-pasta-gjr-deg-ikke-tjukk/3423433087.html Anonymkode: 0b6ae...881 I tillegg så ser du i den artikkelen at; Sitat Personene som deltok i studien spiste i gjennomsnitt 3,3 porsjoner pasta i uken i stedet for andre karbohydrater, samtidig som de gikk på en såkalt lav glykemisk-diett. Så jeg tror ikke det var pastaen som førte til noen særlig vektnedgang, ettersom det var i stedet for andre karbohydrater. Med andre ord indikeres det vel at de like godt kunne spist potet eller ris. Men kjekt at de spiste fullkornspasta da. 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #18 Skrevet 5. april 2018 1 minutt siden, Nuttery skrev: I tillegg så ser du i den artikkelen at; Så jeg tror ikke det var pastaen som førte til noen særlig vektnedgang, ettersom det var i stedet for andre karbohydrater. Med andre ord indikeres det vel at de like godt kunne spist potet eller ris. Men kjekt at de spiste fullkornspasta da. Pasta is da shit:-) Anonymkode: 0b6ae...881
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #19 Skrevet 5. april 2018 Når vi slanker oss og reduserer kaloriene er det viktig at maten vi spiser har er næringsrik og dekker det daglige behovet for vitaminer og mineraler. Det gjør det ikke om du bare spiser søtsaker og bearbeidet mat. Men ferdigpizza til middag et par ganger i uken går greit. Anonymkode: f7182...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #20 Skrevet 5. april 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, pasta er veldig undervurdert. Der er en myte at det ikke er sunt. Dette har jeg alltid sagt, men folk står på sitt. Anonymkode: 0b6ae...881 Forklar hvordan pasta er sunt, uten kun å poste linker? Anonymkode: 0c564...31a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå