AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Jeg er blakk, og hadde en finn annonse ute en stund. En interessert kjøper bydde 2700 og jeg svarte ok på dette, selv om det var noe under ønsket pris. Kjøperen sier så at han er bortreist (dette er mer enn 10 dager siden) men skal kontakte meg om 3 dager. Dette skjer ikke, og er som sagt nå gått mer enn 10 dager. Spørsmålet er: kan jeg legge varen ut for salg igjen uten at han kommer og klager meg inn til finn og påstår at vi hadde en bindende avtale? Jeg mener at han definitivt har brutt avtalen ved å ikke kontakte meg når han sa han skulle gjøre dette.. Anonymkode: b9b99...f28 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er blakk, og hadde en finn annonse ute en stund. En interessert kjøper bydde 2700 og jeg svarte ok på dette, selv om det var noe under ønsket pris. Kjøperen sier så at han er bortreist (dette er mer enn 10 dager siden) men skal kontakte meg om 3 dager. Dette skjer ikke, og er som sagt nå gått mer enn 10 dager. Spørsmålet er: kan jeg legge varen ut for salg igjen uten at han kommer og klager meg inn til finn og påstår at vi hadde en bindende avtale? Jeg mener at han definitivt har brutt avtalen ved å ikke kontakte meg når han sa han skulle gjøre dette.. Anonymkode: b9b99...f28 Skriv at hvis du ikke får svar innen 1 døgn legger du den ut igjen. Anonymkode: 630e3...534
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er blakk, og hadde en finn annonse ute en stund. En interessert kjøper bydde 2700 og jeg svarte ok på dette, selv om det var noe under ønsket pris. Kjøperen sier så at han er bortreist (dette er mer enn 10 dager siden) men skal kontakte meg om 3 dager. Dette skjer ikke, og er som sagt nå gått mer enn 10 dager. Spørsmålet er: kan jeg legge varen ut for salg igjen uten at han kommer og klager meg inn til finn og påstår at vi hadde en bindende avtale? Jeg mener at han definitivt har brutt avtalen ved å ikke kontakte meg når han sa han skulle gjøre dette.. Anonymkode: b9b99...f28 Lær deg en ting, fjern aldri finnannonsene dine før varen er sendt eller hentet. Reserver heller aldri en vare du har for salg i flere dager. Noen "leker" med selgere og later som om de skal kjøpe og kommer aldri. Har du en bindende avtale og den andre ikke følger avtalen, så kan du klage saken inn til Forbrukerombudet el. Men det tar vanvittig lang tid. Å klage til fin har jeg dårlig erfaring med. De viser bare til andre og lovparagrafer. Gjør klare skriftlige avtaler med de du forhandler med på finn, husk at det er eieren av annonsen som setter betingelsene, så ikke la deg diktere av motparten. Skriv gjerne også at du ikke ønsker pruting i annonsen. Jeg tror du fint kan legge annonsen ut igjen. Kommer førstemann tilbake så gi beskjed om at han får betale og hente fortere enn fyken. Anonymkode: 49c9d...1c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå