Gå til innhold

Katten fanget hamsteren til sønnen vår (Hjelp)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går ettermiddag så hadde katten fått napp på hamsteren til våres 8 år gamle sønn. Vi oppdaget det ganske raskt og vi klarte og ta hamsteren vekk ifra katten, Hamsteren klarte seg men det virker som at den har fått et brudd i ryggen og det ser ut som at den har mistet bevegelse i nedre del av kroppen f.eks den kan ikke stå på alle fire ben og den må dra seg frem med hendene. Vi vet at det beste for hamsteren hadde vært og avlive den, Men vår sønn er veldig glad i dette dyret og han var ganske så opprørt i går. Men uansett så må vi nok avlive hamsteren på en raskest mulig måte, Er det noen her som har lignende erfaringer?

Anonymkode: 927b1...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrlege nå. Dere skulle vært hos dyrlegen med den i går allerede. 
Ellers les inne på Norsk hamsterklubb sin facebookside! mange fleire med hamster der ein her på KG 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Men i helvete da..  hvorfor sitter du på KG istedet for hos veterinæren. Dra nå å få avlive hamsteren på en etisk riktig måte. Fy flate dette gjør meg dårlig å lese.

Tenk deg om det var katten som dro seg rundt etter frembeina.. hadde du sittet og lurt på om du skulle gjøre noe med det eller ikke da også? 

Anonymkode: 94b9a...d14

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Har du latt hamsteren lide i et døgn? I huleste tenker du på? Veterinær asap!

Anonymkode: 2e4fb...578

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Faens ubrukelige folk!! Man drar til Vetrinær når dyr blir skadet på denne måten!! Hadde du vurdert å bare drøye det om det var katten som kom hjem med ødelagt rygg å ikke kunne gå?!? 

Anonymkode: a532f...72e

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

MEN HAN ER SÅ GLAD I DYRET? Hva faen! Hører du deg selv. Den hamsteren må avlives nå! Aldri skaff dere dyr igjen. Dyremisshandlere!

Anonymkode: 27b0e...a72

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo dyremishandling. Kan ikke moderator ta dette videre ? 

Anonymkode: 64d23...df3

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars dyr. Transporter den ytterst forsiktig til dyrlege NÅ!

Anonymkode: 12f0f...29b

• Liker 8
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Jeg tror i og for seg ikke vi kommer noen vei med å bli veldig sinte og skrive stygge ord med store bokstaver. TS, dette er ditt ansvar, og i dette tilfelle er det hamsterens beste du må tenke på, ikke sønnen din. Jeg vet det kan virke rart å ikke prioritere sønnen din sitt følelsesliv, men akkurat nå må du være bestemt, sterk og handlekraftig. Det er bare sånn livet er noen ganger.

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Jeg tror i og for seg ikke vi kommer noen vei med å bli veldig sinte og skrive stygge ord med store bokstaver. TS, dette er ditt ansvar, og i dette tilfelle er det hamsterets beste du må tenke på, ikke sønnen din. Jeg vet det kan virke rart å ikke prioritere sønnen ditt sitt følelsesliv, men akkurat nå må du være bestemt, sterk og handlekraftig. Det er bare sånn livet er noen ganger.

Ts må få det inn i skallen at man ikke behandler dyr på denne måten! 

Håper dere ALDRI skaffer dere flere dyr Ts! 

Anonymkode: a532f...72e

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Jeg tror i og for seg ikke vi kommer noen vei med å bli veldig sinte og skrive stygge ord med store bokstaver. TS, dette er ditt ansvar, og i dette tilfelle er det hamsterets beste du må tenke på, ikke sønnen din. Jeg vet det kan virke rart å ikke prioritere sønnen ditt sitt følelsesliv, men akkurat nå må du være bestemt, sterk og handlekraftig. Det er bare sånn livet er noen ganger.

Helt enig i dette! Og tenker også at dette kan være en god lærdom for ungen. Livet har en slutt en dag. 

• Liker 6
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jøss, er du virkelig så inkompetent at du må spørre her hva du skal gjøre? 

Det er dyreplageri å la hamsteren lide, dra til dyrelegen NÅ!!

AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at det er en del av læringen med dyr å la de slippe når det er det eneste riktige. Sønnen din må lære dette før eller siden. Som dyreier må dyrets velferd gå først.

Anonymkode: 12f0f...29b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Meley skrev:

Helt enig i dette! Og tenker også at dette kan være en god lærdom for ungen. Livet har en slutt en dag. 

Hva har barnet lært tror du? At barnets følelser trumfer omsorg for et skadd og lidende dyr.

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har barnet lært tror du? At barnets følelser trumfer omsorg for et skadd og lidende dyr.

At alt dør en dag. At når dyr blir syk og skadd blir de avlivet. At alt har en ende. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så den stakkars hamsteren skal slepe seg rundt til sønnen din ikke er glad i den lengre???

Tror ikke dere er voksne nok til å ha ansvar for dyr i det hele tatt 

Anonymkode: 1b13a...c59

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Meley skrev:

At alt dør en dag. At når dyr blir syk og skadd blir de avlivet. At alt har en ende. 

Det skulle endt i går. Hamsteren har lidd i et døgn og er fremdeles i live med alvorlige indre skader. Hva barnet lærer av dette driter jeg i. Her må omsorg for dyret komme først.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dyreplageri.

Du skulle dratt rett til dyrlegen igår, hva tenker du med? Dere burde ikke ha dyr

Anonymkode: ac68a...d83

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle endt i går. Hamsteren har lidd i et døgn og er fremdeles i live med alvorlige indre skader. Hva barnet lærer av dette driter jeg i. Her må omsorg for dyret komme først.

Jeg er enig i at dyret sku vært avlivd i går. Men jeg må kunne få påpeike at det er en grei læresituasjon for ungen også. Når nå ulykken først var ute. Men ja jeg er enig i at den sku vært avlivd i går. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...