Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke medisin fikk du mot svangerskapskvalmen? 

Jeg har fått metoclopramide orifarm på apoteket, på resepten stod det at jeg skulle ha afipran (tror de skrives slik)..

Har noen andre tatt denne mot svangerskapskvalme?

Anonymkode: 89f98...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Afipran er vel det eneste alternativet jeg vet om? Zofran blir vel litt i det sterkeste laget :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Peaches skrev:

Afipran er vel det eneste alternativet jeg vet om? Zofran blir vel litt i det sterkeste laget :vetikke:

Afipran hadde de ikke, derfor fikk jeg den andre jeg nevnte :-/

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke medisin fikk du mot svangerskapskvalmen? 

Jeg har fått metoclopramide orifarm på apoteket, på resepten stod det at jeg skulle ha afipran (tror de skrives slik)..

Har noen andre tatt denne mot svangerskapskvalme?

https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/metoclopramide-orifarm-orifarm-generics-599950

Det fremstår rart at du har fått kvalmestillende beregnet på bruk ved cellegift og strålebehandlingskvalme når du er gravid. 

Anonymkode: 947f7...93a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Metoclopramid er akkurat det samme som afipran, men et generisk bytteprodukt. Metoclopramid er virkestoffet i afipran.

Anonymkode: 7a07c...11e

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Afipran hadde de ikke, derfor fikk jeg den andre jeg nevnte :-/

Det er synonympreparatet til Afipran :)

• Liker 1
Skrevet

Metoklopramid er akkurat det samme som Afipran, og er regnet som ett av de tryggeste alternativene for å behandle svangerskapskvalme. At Afipran også brukes ved kreftbehandling (som forårsaker kvalme) har ikke noe med dette å gjøre, mange legemidler kan brukes til andre tilstander enn de er registrert for i Felleskatalogen, basert på lang erfaring med trygg og effektiv bruk.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta Postafen hvis jeg absolutt måtte ta noe (jeg har nok en veldig forsiktig fastlege), og jeg syns den hjalp nok til at jeg fikk sove om natta, framfor å bli liggende våken med sterk kvalme og oppkast.

Gjest Cocosa
Skrevet

Brukte zofran hele svangerskapet mot hyperemesis. Kastet opp alle de andre før de fikk begynne å virke.

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde kun Postafen, hjalp ikke noe som helst. Kvalmen ga seg i uke 18 

Anonymkode: 5dafd...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Brukte stemetil her. Det var det eneste som virket. Postafen, Afipran og zofran hadde ingen effekt. 

Anonymkode: 0c199...c31

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd odansetron ?

Anonymkode: 22b11...cbd

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Metoclopramid er akkurat det samme som afipran, men et generisk bytteprodukt. Metoclopramid er virkestoffet i afipran.

Anonymkode: 7a07c...11e

9 timer siden, Frances Ha skrev:

Metoklopramid er akkurat det samme som Afipran, og er regnet som ett av de tryggeste alternativene for å behandle svangerskapskvalme. At Afipran også brukes ved kreftbehandling (som forårsaker kvalme) har ikke noe med dette å gjøre, mange legemidler kan brukes til andre tilstander enn de er registrert for i Felleskatalogen, basert på lang erfaring med trygg og effektiv bruk.

Dere har helt rett på et punkt, virkestoffet i Afipram er det samme som virkestoffet i Metoklopramid. Men forskjellen ligger i følge Felleskatalogen.no i at Afipran er halve styrken av virkestoffet til Metoklopramid. Dermed skal ikke disse to produktene være direkte byttepreperater. Les Flleskatalogen.no i linken lenger oppe. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere har helt rett på et punkt, virkestoffet i Afipram er det samme som virkestoffet i Metoklopramid. Men forskjellen ligger i følge Felleskatalogen.no i at Afipran er halve styrken av virkestoffet til Metoklopramid. Dermed skal ikke disse to produktene være direkte byttepreperater. Les Flleskatalogen.no i linken lenger oppe. 

Jeg har lest den. Metoklopramidhydroklorid 10 mg tabletter er byttbart med metoklopramidhydroklorid 10 mg tabletter. Har du blingset på Afipran injeksjonsvæske 5 mg/ml?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...