Gå til innhold

Butikkshampo og frisørshampo like bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ser hva slags egenskaper de testet, er det kanskje ikke rart butikkshampoene kom så bra ut, for de inneholder sterke skummende stoffer som kan tørke ut håret....:roll:

Nei, jeg tror stort sett man får det man betaler for.

Håret mitt er så fucka opp av farging og rettetang osv, at jeg må bruke produkter med mye proteiner. Det får man ikke så lett i butikkshampoer, som gjerne har større andeler silikoner enn frisørprodukter. Men hvis du har uproblematisk hår og hodebunn, hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg har nettopp funnet den beste shampoen/balsamen

for håret mitt - og den er å få kjøpt i butikken!!

Har ikke vært fornøyd med noen av frisør produktene..

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Min erfaring med billigshampo er at den ofte er tilsatt altfor mye stoffer som er harde for hodebunnen, bl.a. parfyme og kjemiklaier som gjør at den skal skumme mer. Jeg merker hvertfall forskjell på ikke bare håret, men spesielt hodebunnen, når jeg bruker skikkelige produkter kontra billigmerker.

Skrevet

Jeg merker nå forskjell på håret når jeg bruker frisørshampo framfor butikkshampo. Men jeg kjøper ikke shampo til 500 kroner (som nevnt i artikkelen), ingen shampo er verdt den prisen.

Skrevet
Jeg har nettopp funnet den beste shampoen/balsamen

for håret mitt - og den er å få kjøpt i butikken!!

Har ikke vært fornøyd med noen av frisør produktene..

Hvem shampobalsam bruker du?

Hvordan hår har du?

Skrevet

jeg syns nok frisoorshampo er best men har funnet en favoritt blant butikkshampoene ogsa, menlig garnier sin shampoo den er kjempe bra :)

Gjest the imp
Skrevet

Det står jo også at det de testet var om håret ble rent , lukt og om den skummet. Det er vel ikke akkurat de kriteriene jeg går etter når jeg kjøper shampo.

Jeg kjøper shampo og balsam etter hvordan håret holder seg utover dagen, om det føles mykt, hvor glatt det blir, om det blir flokete og håpløst og hvordan hodebunnen min reagerer på produktene. Sverger til frisørprodukter, får kløe i hodebunnen av mange av butikkshampoene, og håret ser ikke like pent ut som av Joico-produktene jeg bruker.

Skrevet

Jeg kan ikke bruke butikkshampo i håret mitt.

Skrevet

For meg fungerer dyre og billigere shampoo/balsam like bra. Jeg har kjøpt dyre produkter hos frisøren og merker absolutt ingen forskjell.

Skrevet

Jeg bruker kun hårpleieprodukter fra frisøren. Håret og hodebunnen min tåler ikke noe annet. Spesielt hodebunnen klør av de sterke og overoparfymerte billigshamopene.

Skrevet

Jeg bruker kun hårpleieprodukter fra frisøren. Håret og hodebunnen min tåler ikke noe annet. Spesielt hodebunnen klør av de sterke og overoparfymerte billigshamopene.

Skrevet

Merker ikke forskjell på frisør og butikkshampo jeg. Håret er hverken mykere, glattere eller mere glansfult uansett med det ene eller andre. Ikke holder den "nyvaskede" følelsen lenger heller. Så jeg kjøper i butikk og slipper billig unna......

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg merker nå forskjell på håret når jeg bruker frisørshampo framfor butikkshampo. Men jeg kjøper ikke shampo til 500 kroner (som nevnt i artikkelen)' date= ingen shampo er verdt den prisen.

Jeg tror det stod 500 kr. literen og ikke per flaske.

Gjest Anonymous
Skrevet
For en elendig test!

:roll:

Helt enig! Kriteriene som de ulike shampooene er testet etter er jo helt latterlige :roll:

Jeg farger håret mitt regelmessig og er nødt til å følge opp med riktig pleie for å holde det pent. Til gjengjeld har jeg aldri en bad-hair-day :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Teit... MÅ ha frisørsjampo jeg. har farga håret mitt mye, men tror jeg ville brukt frisørsjampo uansett... det er bare så utrolig stor forskjell... Selv ikke Nicky Clarke ble bra nok for meg.

Skrevet

Sånn umiddelbart etter vask kjenner jeg ikke noe forskjell på shampo, men på balsamen der jeg kjenner jeg stor forskjell. Må jo bruke en fjerdedel av flaska for å få håret fri for floker når jeg bruker butikkbalsam. Selv da er det ofte litt floker nederst.

Når det gjelder langvarig virkning så blir vel den uansett minimal, har ikke så veldig tro på at hårprodukter kan gjøre håret mitt særlig annerledes. Da har jeg mer tro på å ikke føne håret mye, ikke bruke strikk med metal og skånsom børsting :)

Gjest Anonymous
Skrevet

har akkurat vært på kurs og lært meg det her:

det er størrelsen på molekylene som har noe å si, og de er større i butikkshampo enn i frisørshampo.

jo mindre molekyler; jo lenger inn i hårstrået trenger de.

egentlig helt logisk.

er molekylene for store, legger de seg bare utenpå håret.

Gjest GreenSky
Skrevet

Kanskje de er like bra... Men frisørshampo blir billigere, for de holder lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...