Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #1 Skrevet 19. februar 2005 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle972738.ece Jeg tror ikke på det, grunnet egne erfaringer. Hva med dere?
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #2 Skrevet 19. februar 2005 Hvis du ser hva slags egenskaper de testet, er det kanskje ikke rart butikkshampoene kom så bra ut, for de inneholder sterke skummende stoffer som kan tørke ut håret.... Nei, jeg tror stort sett man får det man betaler for. Håret mitt er så fucka opp av farging og rettetang osv, at jeg må bruke produkter med mye proteiner. Det får man ikke så lett i butikkshampoer, som gjerne har større andeler silikoner enn frisørprodukter. Men hvis du har uproblematisk hår og hodebunn, hvorfor ikke?
Jinx Skrevet 19. februar 2005 #3 Skrevet 19. februar 2005 Jeg har nettopp funnet den beste shampoen/balsamen for håret mitt - og den er å få kjøpt i butikken!! Har ikke vært fornøyd med noen av frisør produktene..
Gjest Dalwhinnie Skrevet 19. februar 2005 #4 Skrevet 19. februar 2005 Min erfaring med billigshampo er at den ofte er tilsatt altfor mye stoffer som er harde for hodebunnen, bl.a. parfyme og kjemiklaier som gjør at den skal skumme mer. Jeg merker hvertfall forskjell på ikke bare håret, men spesielt hodebunnen, når jeg bruker skikkelige produkter kontra billigmerker.
Arkana Skrevet 19. februar 2005 #5 Skrevet 19. februar 2005 Jeg merker nå forskjell på håret når jeg bruker frisørshampo framfor butikkshampo. Men jeg kjøper ikke shampo til 500 kroner (som nevnt i artikkelen), ingen shampo er verdt den prisen.
camilla26 Skrevet 19. februar 2005 #6 Skrevet 19. februar 2005 Jeg har nettopp funnet den beste shampoen/balsamen for håret mitt - og den er å få kjøpt i butikken!! Har ikke vært fornøyd med noen av frisør produktene.. Hvem shampobalsam bruker du? Hvordan hår har du?
Gjest sola Skrevet 19. februar 2005 #7 Skrevet 19. februar 2005 jeg syns nok frisoorshampo er best men har funnet en favoritt blant butikkshampoene ogsa, menlig garnier sin shampoo den er kjempe bra
Gjest the imp Skrevet 19. februar 2005 #8 Skrevet 19. februar 2005 Det står jo også at det de testet var om håret ble rent , lukt og om den skummet. Det er vel ikke akkurat de kriteriene jeg går etter når jeg kjøper shampo. Jeg kjøper shampo og balsam etter hvordan håret holder seg utover dagen, om det føles mykt, hvor glatt det blir, om det blir flokete og håpløst og hvordan hodebunnen min reagerer på produktene. Sverger til frisørprodukter, får kløe i hodebunnen av mange av butikkshampoene, og håret ser ikke like pent ut som av Joico-produktene jeg bruker.
Belba Skrevet 19. februar 2005 #9 Skrevet 19. februar 2005 Jeg kan ikke bruke butikkshampo i håret mitt.
birgitte242 Skrevet 19. februar 2005 #10 Skrevet 19. februar 2005 For meg fungerer dyre og billigere shampoo/balsam like bra. Jeg har kjøpt dyre produkter hos frisøren og merker absolutt ingen forskjell.
Fat Sally Lee Skrevet 19. februar 2005 #11 Skrevet 19. februar 2005 Jeg bruker kun hårpleieprodukter fra frisøren. Håret og hodebunnen min tåler ikke noe annet. Spesielt hodebunnen klør av de sterke og overoparfymerte billigshamopene.
Fat Sally Lee Skrevet 19. februar 2005 #12 Skrevet 19. februar 2005 Jeg bruker kun hårpleieprodukter fra frisøren. Håret og hodebunnen min tåler ikke noe annet. Spesielt hodebunnen klør av de sterke og overoparfymerte billigshamopene.
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2005 #13 Skrevet 19. februar 2005 Merker ikke forskjell på frisør og butikkshampo jeg. Håret er hverken mykere, glattere eller mere glansfult uansett med det ene eller andre. Ikke holder den "nyvaskede" følelsen lenger heller. Så jeg kjøper i butikk og slipper billig unna......
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #14 Skrevet 19. februar 2005 Jeg merker nå forskjell på håret når jeg bruker frisørshampo framfor butikkshampo. Men jeg kjøper ikke shampo til 500 kroner (som nevnt i artikkelen)' date= ingen shampo er verdt den prisen. Jeg tror det stod 500 kr. literen og ikke per flaske.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #16 Skrevet 20. februar 2005 For en elendig test! Helt enig! Kriteriene som de ulike shampooene er testet etter er jo helt latterlige Jeg farger håret mitt regelmessig og er nødt til å følge opp med riktig pleie for å holde det pent. Til gjengjeld har jeg aldri en bad-hair-day
Gjest Lilleulv Skrevet 21. februar 2005 #17 Skrevet 21. februar 2005 Teit... MÅ ha frisørsjampo jeg. har farga håret mitt mye, men tror jeg ville brukt frisørsjampo uansett... det er bare så utrolig stor forskjell... Selv ikke Nicky Clarke ble bra nok for meg.
Gjest manic Skrevet 21. februar 2005 #18 Skrevet 21. februar 2005 Sånn umiddelbart etter vask kjenner jeg ikke noe forskjell på shampo, men på balsamen der jeg kjenner jeg stor forskjell. Må jo bruke en fjerdedel av flaska for å få håret fri for floker når jeg bruker butikkbalsam. Selv da er det ofte litt floker nederst. Når det gjelder langvarig virkning så blir vel den uansett minimal, har ikke så veldig tro på at hårprodukter kan gjøre håret mitt særlig annerledes. Da har jeg mer tro på å ikke føne håret mye, ikke bruke strikk med metal og skånsom børsting
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #19 Skrevet 21. februar 2005 har akkurat vært på kurs og lært meg det her: det er størrelsen på molekylene som har noe å si, og de er større i butikkshampo enn i frisørshampo. jo mindre molekyler; jo lenger inn i hårstrået trenger de. egentlig helt logisk. er molekylene for store, legger de seg bare utenpå håret.
Gjest GreenSky Skrevet 21. februar 2005 #20 Skrevet 21. februar 2005 Kanskje de er like bra... Men frisørshampo blir billigere, for de holder lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå