Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det verste jeg vet er å lese kommentarfeltet på diverse nettaviser. Å lese diskusjoner her inne er stort sett en mer positiv opplevelse. Mange vet mye om det de uttaler seg om, er gode til å formulere seg og det blir en saklig og lærerik debatt. Også har man de som engasjerer seg som jeg synes burde spart seg - og oss. Bastante, dårlig formulerte meninger av en som tydelig ikke vet hva han snakker om...

jeg har akkurat lest kommentarene på instagram’en til AFK. Under bildet av Sylvi Listhaug. (Fy flate for en flink kunstner forresten!!), og der er det folk som tydeligvis ikke har forstått hva som egentlig har skjedd, hva som er saken, og fremstår som et jævla hylekor.

altså, jeg blir skremt jeg, av hvor mange som engasjerer seg på nett som ikke har forstått hva saken de engasjerer seg i handler om. Og jeg blir skremt over hvor lite intelligente folk er. Jeg blir skremt over folks uvitenhet, holdninger og idioti! Og at de ikke forstår selv, at de kanskje ikke bør skrike høyest på nett. Faktisk finner jeg det energitappende å lese idiotiske sutreinnlegg av kunnskapsløse folk, og «send dem ut av landet»-utsagn når man diskuterer at det er meldt snø i morgen.

En skulle tro folk ikke bryr seg om hva som skjer i verden basert på nivået av innsikt, men tydeligvis er disse nettopp utrolig engasjert... i hva som skjer i verden:/

Endret av Ella Grisella
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det kommer til bildet av Listhaug, kan det tolkes på to måter. Må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstod om det var pro-Listhaug eller ikke. Kunst er laget for å bli tolket individuelt. Personlig synes jeg ikke noe om at en småbarnsmor (bokstavlig talt) henges ut naken på den måten. Det er nedverdigende. 

AnonymBruker
Skrevet

Innsikt, kunnskap og intelligens er ulike ting. Man kan være e ihugga nazist og tro sterkt på sine ideer, selvom man er intelligent. Hvilke holdninger og meninger man har er som regel preget av oppvekst og liv. Har man hatt et kjipt liv har man kanskje lettere for å ha kjipe holdninger, smart eller dum. Har man vokst opp som et trygt barn og føler seg glad i hverdagen, vil man nok oftere ha medfølelse for andre, dum eller smart. Det er heller ikke gitt at man har lest seg opp og har forstått ulike perspektiver på en sak, selv om man er smart. Man får ikke automatisk riktig mening ned i hodet selv om man er smart

Anonymkode: fa6a1...68f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...