Gå til innhold

Kjemisk kastrering av hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dyrlegen sa at det kan ta 4-6 uker før kjemisk kastrering (chip) får full effekt, og at han vil ha en periode som en testosteronbombe før det roer seg.

Hunden vår har hatt det virkelig vondt en stund nå. Det begynte ganske stille, men det har eskalert raskt. Hele dagen piper han og vil ut, og hele natten våkner han og bjeffer. Han er stresset og urolig.  Han markerer inne, spiser nesten ikke, sover nesten ikke, og jeg har så vondt av ham.

(Vi har fått satt inn chipen, og han ble merkbart roligere etter noen timer, men vi regner med at det er forbigående basert på det vi fikk vite fra dyrlegen)

Men jeg vil bare høre deres erfaringer.  Kommer effekten gradvis i løpet av disse ukene?  Kan effekten inntre raskere enn 4-6 uker?

Anonymkode: 27803...13f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel vil testosteoronnivået øke etter innsatt chip frem til ca 3 uker, da når det sin peak. Etter det vil det gradvis gå ned til chipen er ved full effekt etter seks uker. Det vil variere individuelt hvor mye man merker til den svingingen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Syns vår va ekstra ille de to første ukene, etter det gikk det gradvis til full effekt. Han ble en helt ny hund, roligere og masse mer fokus.

Anonymkode: ed6a2...038

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til dere begge.  To-tre uker er ikke så alt for ille.  Og når vi vet at han snart får det bedre er det litt lettere. :)

AnonymBruker
Skrevet

Et lite spørsmål til.

Hva gjorde dere for å roe hunden mens dere venter på effekt?  Han har det ikke godt når han er så stresset, og jeg føler jeg har prøvd alt for å roe ham ned, men uten hell.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et lite spørsmål til.

Hva gjorde dere for å roe hunden mens dere venter på effekt?  Han har det ikke godt når han er så stresset, og jeg føler jeg har prøvd alt for å roe ham ned, men uten hell.

Slit ham ut med turer, helst på steder hvor det er lite folk (og hunder) 

Anonymkode: 9b85f...ac5

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slit ham ut med turer, helst på steder hvor det er lite folk (og hunder) 

Anonymkode: 9b85f...ac5

Takk, turer går vi flere ganger om dagen.

Men hunder finnes over alt her. Bare innenfor 50 m radius fra huset vårt er det 3 tisper med løpetid akkurat nå. :(

Skrevet

Hos vår hund merket vi bedring etter 2 uker (en liten hund på 7,5 kg). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...