Gå til innhold

våtromsnorm- hva gjelder??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Tenker på å pusse opp badet og er usikker på hva jeg skal gjøre pga pris. Så jeg tenker belegg også fordi at da er det iallefall garantert tett.. Men er det noen som vet om alle rør da må være over belegget, siden det er belegget som skal fungere som membran?? Eller kan vi støpe rørene ned i gulvet og ha belegget over??? Forvirringen er total......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har tenkt å gjøre det selv, blir det ikke i noe fall i tråd med våtromsnormen, for da må det gjøres av fagfolk med våtromssertifisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eh, sto det noe om at jeg hadde tenkt å gjøre det selv??? Dersom jeg i hele tatt vet om våtromsnormen, så kan vel ting tyde på at jeg ikke har tenkt å gjøre det selv, liksom... Dessuten er jeg heller ikke sikker på at du ikke har lov å gjøre det selv, men du må gjøre det i tråd med våtromsnormen for å få erstatning. Har du lagt et belegg perfekt etter normen, men det viser seg senere at belegget hadde en feil fra fabrikken, vil du likevel få erstatning for dette kan ikke lastes deg eller ditt arbeide. Jmf Jotuns feilprodukt til våtrom.

Les innleggene eller la vær å svare. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan godt støpe rørene ned i gulvet. Forutsetningen er at du bruker egnet materiale for å tette rundt rørene. Det beste er allikevel å ha så få rør som mulig gjennom belegget/membranen.

Lar det seg gjøre å la noen av rørene gå i veggen (ikke avløpsrør, men vannrørene)?

Min mann er tilleggskurset på våtromsnormen (de avlegger til om med eksamen), men vil allikevel at fagfolk med membran som spesialområde skal legge membranen på vårt bad. Dvs. det badet som ligger i 2. etg. skal vi ha fagfolk til å legge membranen på og badet i 1.etg. skal han legge smøremembran på selv. På veggene i begge bad påfører vi selv smøremembran.

Det er ingen automatikk i at arbeid blir bedre med fagfolk som utfører det, men det er lettere å dokumentere overfor forsikringsselskapet ved eventuell skade.

Uansett...ta vare på alle kvitteringer og ta bilder underveis.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...