Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kommer det seg at katter har tunger egentlig? Mennesker og katter er jo tross alt to helt forskjellige arter, Eller er det en mulighet for at katter faktisk stammer fra homo sapiens?

Anonymkode: 98fe0...c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle levende vesener har tunge, har ikke noe med homo sapiens å gjøre...

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Pussle skrev:

Alle levende vesener har tunge, har ikke noe med homo sapiens å gjøre...

Stankelbein har ikke tunger, Så nei alle levende vesen har ikke tunger. Men synes bare at det er så merkelig at katter har tunger, De bruker den ikke til noe annet enn å vaske seg i fua med å av og til rope "mjau". Mens vi mennesker bruker tunga på flere områder. Personlig, så tror jeg at det er stor sannsynlighet for at katter er etterkommere av homo sapiens. f.eks at et menneske og en løve ble paret sammen e.l.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

For å spise, drikke, vaske seg, mjaue.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Catalina Culès skrev:

For å spise, drikke, vaske seg, mjaue.

Katter bruker ikke tungen på samme måte som vi mennesker gjør når dem spiser, Også kunne kattene helt fint ha brukt et sugerør isteden til å drikke vann med og når kattene faktisk slikker seg i fua og slikker vekk sitt sitt eget blod og matrester på sine nyfødte kattunger så kan dem ikke kalles for den renslige arten. Og det er mange likheter mellom homo sapiens og katter.

Skrevet

Hvordan tenker du at kattene skal rengjøre seg, om ikke for tungen? Sånn siden du er så opptatt av at de slikker seg i ræven ... 🙄

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Hvordan tenker du at kattene skal rengjøre seg, om ikke for tungen? Sånn siden du er så opptatt av at de slikker seg i ræven ... 🙄

De kan ta seg et bad i sjøen på samme måte som andre dyrearter gjør. Jeg er absolutt ikke opptatt av katter bruker tunga i rumpa Men det er stort mysterium at katter i det hele tatt har en tunge og den eneste logiske forklaringen på denne gåten er at katter må ha samme DNA og være etterkommere av oss mennesker.

Skrevet

Fordi det som likhet med mennesket er et pattedyr, og det fører med seg homologe organer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må tulle, ellers så har du røyka noe.

Alle pattedyr har tunge, så hvorfor henge seg opp i katten?

Reptiler og fugler har også tunger. Insekter vet jeg ikke. 

Anonymkode: c3b9e...2de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Apis skrev:

Fordi det som likhet med mennesket er et pattedyr, og det fører med seg homologe organer 

Ja katter er også pattedyr og dermed så har vi nok et sterkt bevis på at katter i realiteten er etterkommere av homo sapiens.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja katter er også pattedyr og dermed så har vi nok et sterkt bevis på at katter i realiteten er etterkommere av homo sapiens.

Så teorien din er at alle pattedyr er etterkommere av homo sapiens? 

Anonymkode: 40187...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er jo bare tull

Anonymkode: 64547...240

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må tulle, ellers så har du røyka noe.

Alle pattedyr har tunge, så hvorfor henge seg opp i katten?

Reptiler og fugler har også tunger. Insekter vet jeg ikke. 

Hvorfor i alle dager skulle jeg tulle om et såpass viktig og interessant tema? Og nei jeg røyker ikke men jeg er en aktiv snuser.

Alle pattedyr har slettest ikke tunger. Jeg henger meg ikke oppi katten, Men synes bare at det er så slående mange likheter mellom katter og vi mennesker.

Ikke alle reptiler og fugler har tunger, Men alle katter har derimot en tunge.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skulle jeg tulle om et såpass viktig og interessant tema? Og nei jeg røyker ikke men jeg er en aktiv snuser.

Alle pattedyr har slettest ikke tunger. Jeg henger meg ikke oppi katten, Men synes bare at det er så slående mange likheter mellom katter og vi mennesker.

Ikke alle reptiler og fugler har tunger, Men alle katter har derimot en tunge.

Ok, hvilke pattedyr har ikke tunger? Hvordan mener du at et pattedyr uten tunge skal klare å die?

Og hvilke likheter er det mellom menneske og katten, bortsett fra tunga?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mener at tunge er noe bare vi mennesker har behov for? 

Det er ikke håp 🙄

Anonymkode: 2d572...056

• Liker 3
Skrevet

For å kunne slikke seg i ræva før de biter deg!.... :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at tunge er noe bare vi mennesker har behov for? 

Det er ikke håp 🙄

Anonymkode: 2d572...056

Nei jeg mener ikke at det bare er vi mennesker som har bruk for en tunge, Men det er store forskjeller på hvordan vi og katter bruker tungene våres på og det er veldig store likheter på mennesker og katter når det gjelder tankegang og personlighet. Synes bare at det er så rart at ingen har tatt opp dette før at mennesker og pusekatten er i samme familie.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg mener ikke at det bare er vi mennesker som har bruk for en tunge, Men det er store forskjeller på hvordan vi og katter bruker tungene våres på og det er veldig store likheter på mennesker og katter når det gjelder tankegang og personlighet. Synes bare at det er så rart at ingen har tatt opp dette før at mennesker og pusekatten er i samme familie.

.... kanskje fordi vi ikke er i familie. Mennesker og katter er ikke i familie bare fordi vi begge tar tunger... sett deg på skolebenken igjen, eller ta et kurs i elementær biologi.

Anonymkode: 40187...6be

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Perelandra skrev:

For å kunne slikke seg i ræva før de biter deg!.... :ler:

Det der er en svært krenkende og høyst diskriminerende kommentar av deg.

Virker ikke som at mange enda har innsett det faktum at katter og mennesker er av samme rase. Det er såpass mange likheter mellom oss og den største forskjellen på en katt og en homo sapiens er at kattene fortsatt ikke har lært seg å gå med to bein istedenfor og krype på fire labber, Men jeg synes at katter burde se mer på Tom & Jerry og lære seg av Tom for han kan både gå og løpe like godt på fire bein som alle mennesker kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...