AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #1 Skrevet 4. april 2018 Hei alle sammen! Valpen vår er 4 mnd gammel, og vi har hatt han i 2 mnd. Han har sovet frem til 7-8 om morgenen de siste 5 ukene. Uansett om vi la oss kl. 22 eller 01. Altså sovet hele natten. Men de siste fem dagene har han våknet rundt 05-05:30 (selv om vi har lagt oss sent) Går selvfølgelig ut med han for å gå på do når han våkner. Men når vi kommer inn igjen er det ikke snakk om å sove igjen. Da skal han leke, undersøke alt og har masse energi. Om vi legger oss igjen (han har sengen sin på siden av våres seng) så piper han, prøver å komme seg ut av soverommet eller hopper opp i sengen og biter/skal leke med oss. Dette resulterer i at jeg ikke får sove videre, og går rundt og er trøtt hele tiden. Den perioden vi fulgte han ut om natten sovnet han igjen med en gang etterpå.. Det virket som han på en måte har snudd døgnrytmen sin. Skulle jo tro at han skulle sovet lenger med tanke på at vi har stilt klokka.. Er det noen som har opplevd det samme? Og noen som har tips til hvordan jeg kan vende han tilbake til den "gamle" døgnrytmen? Har prøvd å gi han fryst kong i sengen sin (den holder han på med til han har spist opp, så er det rett tilbake til bitingen/hoppingen), lagt meg på gulvet ved siden av senga hans, har prøvd å ignorere helt (men det er ikke så lett når han hopper på oss og biter), han har også tyggebein og leker på soverommet.. Det siste vi gjør er å følge han på do før vi legger oss, han har vann tilgjengelig hele tiden og han får siste måltidet rundt 20:00. Hadde satt stor pris på alle tips dere har! :-) Hilsen ei som vil sove lenger enn til klokka 5. Anonymkode: fbde2...f20
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Du kan sammenligne han med en menneskebaby som på den alderen gjerne også får mer energi og sover mindre. Når mine hunder hadde den perioden, stod jeg opp med de, lekte eller trenge med de, og da kunne vi legge oss etter en time igjen. Anonymkode: 63854...a3e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå