Gå til innhold

Synes du det er okei at de vil gjøre om Indiana Jones til Indiana Joan?

Anbefalte innlegg

Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet
3 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Jeg har en følelse at en «vanlig kvinnelig arkeolog» i film uten masse action hadde vært «kjedelig», derfor det ikke lages. 

Det hadde blitt like kjedelig om man lagde en vanlig mannlig arkeolog. Man trenger ikke lage en film om en vanlig kvinnelig arkeolog. Men man kan lage en film spennende film om en kvinnelig arkeolog uten at man lager en kopi av Indiana Jones

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hollywood har gått tom for nye spennende manus.

Så de velger å kopiere gamle konsepter, og sette inn en liten ny vri...

Anonymkode: 1d4a8...ff8

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Jeg har en følelse at en «vanlig kvinnelig arkeolog» i film uten masse action hadde vært «kjedelig», derfor det ikke lages. 

Da jeg begynte på arkeologistudiet var det 150 stk først. I løpet av én måned var vi nede på 30 stk. Folk hadde søkt seg til studiet fordi de hadde sett på Indiana Jones og Tomb Raider og fikk inntrykk at her er det drama! man kommer til å finne GULL og edelstener! Jeg fant tre små flintbiter på 1cm hver. 

Det hadde blitt eventyrfilmen sin det, tenker jeg! :laugh:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lara Croft er jo allerede en slags Indiana Jones. Begge er arkeologer/skattejegere med et mytisk/overnaturlig preg og masse action blandet inn i eventyrene sine.

Og Jones er jo etternavnet, en kvinne kan fint hete Jones, og sikkert Indiana også forsåvidt.

Men likevel bør de slutte med Indiana Jones, Harrisson Ford ER jo han og den siste filmen var jo ikke særlig bra. Tror den serien bør ligge død. Det er noe annet med Dr. Who eller til og med «James Bond»-franchisen. En kvinnelig doktor bryter ikke med den interne logikken i universet og det gjør heller ikke en kvinnelig MI6-agent med kodenavnet 007. 

Anonymkode: 51a1c...628

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er litt morsomt at folk helt fint klarer å «suspend disbelief» nok til at James Bond holder seg konstant ca 35 år gammel fra 1960-2020+ men at en kvinne eller en farget mann kan være 007! Nei DA blir det for drøyt for dem! Det hadde jo vært litt artig om man f.eks. fulgte en datter av Bond, prøve å leve opp til farens heltestatus osv.

Det går an å gjøre det interessant om man faktisk har en historie å fortelle. Det er der det gikk galt med Ghostbusters, det var en cash grab uten hjerte eller kreativitet, det var ikke bare fordi det var kvinner i hovedrollen. Den hadde nok blitt like dårlig om de hadde casta den med menn. Det finnes mange remakes som flopper, men de fleste trekker frem Ghostbusters bare for å si «ser du?! Det er dette som skjer når man slipper kvinnene til!»

• Liker 4
Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det er litt morsomt at folk helt fint klarer å «suspend disbelief» nok til at James Bond holder seg konstant ca 35 år gammel fra 1960-2020+ men at en kvinne eller en farget mann kan være 007! Nei DA blir det for drøyt for dem! Det hadde jo vært litt artig om man f.eks. fulgte en datter av Bond, prøve å leve opp til farens heltestatus osv.

Jeg synes det er morsomt at du ikke vil ha nye originale historier for kvinner. 

Hva er grunnen til at du mener at kvinner ikke fortjener sine egne historier ?

Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Jeg kunne forresten fint sett en film som handlet om en datter av Indiana Jones så lenge hun ikke var en kopi av faren.

Jeg kan også fint se en film om en kvinnelig agent men da får hun være en 005 eller 009 eller noe slikt. Og ikke en kopi av James Bond

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre, hadde ikke sett filmen uansett. Akkurat som jeg ikke så Ghostbusters fiaskoen, og ei heller Ocean's Eleven "revampen".
Får nok feminist-propaganda tvunget ned halshullet via TV, media, internett og utdanning, så oppsøker det ikke frivillig, og betaler I ALLE FALL ikke for det.

AnonymBruker
Skrevet
On 4.4.2018 at 6:07 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor klarer ikke kvinner å skape noe eget? Hvorfor må de alltid utnytte det vi menn har skapt og så prøve å tjene penger på det menn har skapt og jobbet for lenge før de ble til? Dette vil bli like glimrende som en Barbiefilm med en mann i hovedrollen.

Anonymkode: ff389...61f

Har Stephen Spielberg kommet ut av skapet som kvinne? Det har jeg ikke fått med meg.

Jeg tror ikke at en (relativt ung) kvinne i hovedrollen vil være noe verre enn en gammel Harrison Ford. Begge deler vil bli noe helt annet enn de første Indiana Jones filmene uansett.

Anonymkode: ac078...901

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, Balian d'Ibelin skrev:

For å sitere Rachel Weisz da hun ble spurt om en kvinnelig James Bond

"Women should get their own stories".

Dette!

Jeg ser gjerne en film med en kvinnelig eventyrer ala "Indiana Jones", men ærlig talt, lag et nytt konsept! Indiana Jones og t.eks James Bond er menn. Ferdig snakka. Det fungerer fint som det er nå. Ikke ødelegg karakterene ved å bytte kjønn på dem! Lag gjerne en lignende film med en kvinnelig hovedrolle, men ikke kall karakterene Indiana Joan eller Jenny Bond! Nei, bare NEI!

• Liker 3
Skrevet

Spielbergs forslag om en kvinnelig Indiana Jones, handler mindre om feminister og mer om den generelle idétørken i HELE underholdningsindustrien: remake på remake av gamle klassikere innenfor både film og TV, "reboot" av gamle franchiser, filmer basert på tegneserier/dataspill/leketøy eller mytologi/fantasyhistorier.

Jeg er så lei! Det lages originalt arbeid også, men det drukner i flommen av resirkulert og masseprodusert ræl som regnes som salgbart. Snakk om å undervurdere publikum. Ikke så rart at mange av nyere filmer flopper så det er helt pinlig.

• Liker 1
Skrevet
På 04/04/2018 den 6.05, AnonymBruker skrev:

Nei, vær så snill! Skal de ødelegge Indiana Jones nå også?! Er det ikke nok med at Ghostbusters ble helt knust etter at de prøvde seg på en feminin utgave av den?

Enig!

Skrevet

Eventyret full av eventyr, flott skuespiller kombinert med scenen skapt en Indiana fyr cowboy. Jeg tror personlig at Steven Spielbergs nyskapning av karakter er bare lunken. Og jeg ønsker ikke at det skal skje. Gi meg en sterk indiana john, ikke en indiana joan. Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Hva blir det neste? Bridget Jonas?

Anonymkode: 41cd5...ac6

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva blir det neste? Bridget Jonas?

Anonymkode: 41cd5...ac6

Hadde det skjedd så ville helvete ha brutt løs. Man ville fått protester og klager. Det ville blitt omtalt som sexisme og mannsjåvinisme . Man ville fått protestmarsjer verden over. Filmer ville blitt boikottet osv

Anonymkode: 153dc...db3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2018 den 6.07, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer ikke kvinner å skape noe eget? Hvorfor må de alltid utnytte det vi menn har skapt og så prøve å tjene penger på det menn har skapt og jobbet for lenge før de ble til? Dette vil bli like glimrende som en Barbiefilm med en mann i hovedrollen.

«Vi menn»? Du har jo ikke gjort en dritt.

Anonymkode: 53c8a...e5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er morsomt at du ikke vil ha nye originale historier for kvinner. 

Hva er grunnen til at du mener at kvinner ikke fortjener sine egne historier ?

Og hvor har jeg sagt dette? Du besvarer noe som jeg aldri har argumentert for, da blir det usaklig.

Ellers er jeg enig i den som sa at det "...handler mindre om feminister og mer om den generelle idétørken i HELE underholdningsindustrien". Vi trenger flere originale historier, for både kvinner og menn. Selv om remakes ikke nødvendigvis er en dårlig ting i seg selv, Westworld for eksempel er en remake av en gammel film, men teamet som har laget den, har vist kreativitet og orginalitet når de tolker kildematerialet. Likevel blir jeg mett av franchiser som spyr ut film etter film, det virker ikke som at de tenker "jeg har en historie å fortelle, derfor vil jeg lage en film", men "nå må jeg lage en film, hva skal den handle om?".

Jeg kunne forresten fint sett en film som handlet om en datter av Indiana Jones så lenge hun ikke var en kopi av faren.

Jeg kan også fint se en film om en kvinnelig agent men da får hun være en 005 eller 009 eller noe slikt. Og ikke en kopi av James Bond

Enig i første, selv om jeg tviler på at de klarer å lage flere gode IJ-filmer, uavhengig om det er menn eller kvinner i hovedrollen. Men hvorfor kan ikke en kvinnelig agent være 007? Hvis man forteller en historie der James Bond har pensjonert seg eller dødd så er jo 007-tittelen up for grabs. Om noen føler seg inspirert til å utvide universet og virkelig har en god historie å fortelle om denne kvinnelige agenten, og er flinke, hva så om hun er 007? Det blir kjedelig om hun bare er en kvinnelig kopi av James Bond da, det bør være en ny karakter. En god eller dårlig historie handler ikke om det er en mann eller kvinne i hovedrollen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2018 den 14.10, Balian d'Ibelin skrev:

Jeg mistenker at grunnen til at de heller bare gir kvinner roller som var laget for menn. Er fordi de ikke gidder å lage egne historier for kvinner. 

Jeg skulle gjerne sett en film om en kvinnelig arkeolog. Men jeg vil ikke se en kvinnelig arkeolog som er en kopi av Indiana Jones. 

Har du hørt om Lara Croft?

• Liker 1
Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om Lara Croft?

Ja jeg har hørt om Lara Croft. Gadd aldri å se filmene med Angelina Jolie siden jeg orker henne ikke. Skal se den nye med Alicia Vikander når den kommer på DVD.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor har jeg sagt dette? Du besvarer noe som jeg aldri har argumentert for, da blir det usaklig.

Det er fordi det du skrev var direkte idiotisk og usaklig.

Mer gidder jeg ikke skrive i denne tråden. Jeg har sagt det jeg mener og mer kommer jeg ikke til å si

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi ikke få en biografisk dokumentar om Albert Einstein med Zendaya Coleman i hovedrollen som Einstein?

Anonymkode: 312fd...631

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...