LittKoko Skrevet 3. april 2018 #1 Del Skrevet 3. april 2018 Jeg er en jente med pakistanske foreldre som er ahmadyyia muslimer. Selv tror jeg ikke på Gud. Jeg og min mann er begge ateister. Vi syns det er slitsomt å være med foreldrene mine da de ikke vet at vi ikke tror. Noen andre her som har samme bakgrunn men ikke tror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #2 Del Skrevet 3. april 2018 Ikke lett det der. Minoritet, i en minoritet. Anonymkode: d6eef...79c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittKoko Skrevet 3. april 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 3. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke lett det der. Minoritet, i en minoritet. Anonymkode: d6eef...79c Ja. Helt sant d. Har du selv erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #4 Del Skrevet 4. april 2018 7 timer siden, LittKoko skrev: Jeg er en jente med pakistanske foreldre som er ahmadyyia muslimer. Selv tror jeg ikke på Gud. Jeg og min mann er begge ateister. Vi syns det er slitsomt å være med foreldrene mine da de ikke vet at vi ikke tror. Noen andre her som har samme bakgrunn men ikke tror? Ahmadyyia er vel ikke muslimer. Anonymkode: 7ad83...6f3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittKoko Skrevet 4. april 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ahmadyyia er vel ikke muslimer. Anonymkode: 7ad83...6f3 Den diskusjonen gidder jeg ikke ta her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #6 Del Skrevet 4. april 2018 2 minutter siden, LittKoko skrev: Den diskusjonen gidder jeg ikke ta her. Du er ikke lenger Ahmadya så det spiller ikke noe rolle! Anonymkode: 7ad83...6f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittKoko Skrevet 4. april 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke lenger Ahmadya så det spiller ikke noe rolle! Anonymkode: 7ad83...6f3 Nei. Nettop. Ikke interessert i den diskusjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #8 Del Skrevet 4. april 2018 12 minutter siden, LittKoko skrev: Nei. Nettop. Ikke interessert i den diskusjonen. Men da kan du ikke kalle det islam! Anonymkode: 7ad83...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittKoko Skrevet 4. april 2018 Forfatter #9 Del Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men da kan du ikke kalle det islam! Anonymkode: 7ad83...6f3 Som sagt. Ikke interessert i å diskutere om d er islam eller ikke. Interessert i å høre om det er andre som ikke tror som er født i samme trosretning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #10 Del Skrevet 14. april 2018 Kan heller kalle det omvendt. Mine foreldre tror ikke, men det gjør min mann og jeg. Det blir slitsomt dersom vi beveger oss inn på enkelte temaer. Særlig når det kommer til begivenheter i livet som er tradisjonelle, som vi helst ikke vil feire. Men hos oss er det ingen hemmelighet. Det var det litt i begynnelsen for min egen del. Hvis du ikke føler deg komfortabel med disse temaene, kanskje du kan skifte tema, stille spørsmål rundt dette med tro..som gjør at de etterhvert forstår at du ikke tror? Isteden for å bare slippe bagen liksom. Anonymkode: 5ce87...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #11 Del Skrevet 18. april 2018 På 14.4.2018 den 22.38, AnonymBruker skrev: Kan heller kalle det omvendt. Mine foreldre tror ikke, men det gjør min mann og jeg. Det blir slitsomt dersom vi beveger oss inn på enkelte temaer. Særlig når det kommer til begivenheter i livet som er tradisjonelle, som vi helst ikke vil feire. Men hos oss er det ingen hemmelighet. Det var det litt i begynnelsen for min egen del. Hvis du ikke føler deg komfortabel med disse temaene, kanskje du kan skifte tema, stille spørsmål rundt dette med tro..som gjør at de etterhvert forstår at du ikke tror? Isteden for å bare slippe bagen liksom. Anonymkode: 5ce87...ca0 Det prøver jeg på. Men mine foreldre gir seg ikke. De tar det opp gang på gang. Har tidligere sagt at vi ikke tror, men det respekterer de ikke. Anonymkode: a7424...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
intelktuell Skrevet 20. august 2023 #12 Del Skrevet 20. august 2023 Hei Jeg er født ahmadi, og har mange ganger vurdert å melde meg ut. Jeg tror ikke på at Ahmad var Messias eller Mahdi eller perfekt på annen måte. Jeg er ikke ateist. Tror det finnes en Gud. Men finner fred utenfor ahmadiyya propagandaen. Men jeg har ikke meldt meg ut fordi jeg vil holde kontakten med de få som virkelig er bra i menigheten. Og jeg vil ikke at det blir annonsert at jeg melder meg ut. Med foreldrene har jeg hatt intense og lange diskusjoner om ahmadiyyat og om det er sannheten. De ble sure før. Veldig sure. Men de har gradvis akseptert at jeg ikke tror på ahmadiyyat lenger. Men på større og vakrere ting. Og de har ikke fryst meg ut. Tvert imot har jeg et bedre forhold til dem enn før. Håper det var svar på spørsmålet ditt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå