AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 Er så sliten akkurat nå med syk liten baby og har vært svimmel selv de siste dagene pga alt som skjer. Så prøver jeg å ordne samvær med en bf som kun maser om å få foreldreansvar, har ikke møtt opp som avtalt nesten hver gang, han er ikke norsk og lurer på hvorfor han maser sånn om foreldreansvar. Nå i kveld ble vi enig om noe samvær men så sa han bare jeg vil ha foreldreansvar papiret først, da ble jeg så lei og spurte hva han hadde egentlig gjort for oss? Han har ikkd kjøpt / bidratt noe, ikke møter han barnet, ikke spurte han meg en eneste gang hvordan jeg hadde det i svangerskapet. Jeg sa hun var syk men det brydde han seg ikke om. Svarer ikke.. så sa jeg at jeg ikke vet om han egentlig bryr seg og at han kle hjelper til! Redd han skal bruke dette mot meg, prøver å være saklig men jeg er så lei og sliten nå Anonymkode: 01edc...370
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Dette virker som en slitsom situasjon for deg. Har du noen du kan betro deg til? Tenker det hadde vært godt for deg å la, eventuelt, besteforeldre passe den lille slik at du kan få litt tid til å tenke på hva du ønsker ut av situasjonen. Lykke til! Anonymkode: 7a084...68f 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 Hvis far her er muslim, så for din egen skyld og barnets fremtid, ikke la far få foreldreansvar. La han ha samværsrett, men sørg for at barnet er "ditt". Det er vanlig at i muslimske land at barna tilhører far, så hvis han får ansvar, så kan han ta med seg barnet til sitt hjemland. Da er løpet kjørt for deg. Anonymkode: 423b0...7df 22
SesameStreet Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 Mine tanker. Om far: Kan dere ikke bare skrive under på delt foreldreansvar også blir man ferdig med det? Om dere ikke er kjærester, ikke bor sammen, så er det naturlig at menn har et distansert forhold til den gravide kvinnen. Det er naturlig at de ikke viser omsorg for den gravide kvinnen, da dere ikke har det kjærlige forholdet og omsorgen for hverandre på den måten. Det er også kvinnen som føder barnet som tar den store delen av ansvaret den første tiden og dermed må handle inn store deler av tingene. Når du spør om hva han har gjort for dere, så blir det feil for det er jo ikke noe dere. Du kan ikke tenke på det på den måten. Du må ta vare på henne når hun er syk, og kanskje det ser ikke ut som om han bryr seg? Men jeg lurer litt på hva du egentlig forventer? Jeg kan forestille meg at han tenker at hun blir tatt vare på av moren sin, hun har det fint. Det er ikke så mye mer å si om den saken, da. Om deg: Er du sliten? Har du noen som kan avlaste deg noen timer så du får sovet litt? Slappet av litt? Roet deg ned litt? Det er ikke lurt å gå rundt og være svimmel. Med et lite barn i huset så kan man ende opp med å få mange følelser i sving. Kanskje noen kan trille henne en tur for deg? Oppriktig talt, så høres det ut som om du trenger litt ro. Det er veldig tungt å gå gjennom en graviditet alene, også gå gjennom småbarnsperioden alene. Du er utrolig tøff, men husk å ta vare på deg selv oppi alt dette! I et parforhold så støtter man seg på hverandre, og det kan man ikke gjøre alene. Hvem kan du støtte deg på? 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 58 minutter siden, SesameStreet said: Mine tanker. Om far: Kan dere ikke bare skrive under på delt foreldreansvar også blir man ferdig med det? Om dere ikke er kjærester, ikke bor sammen, så er det naturlig at menn har et distansert forhold til den gravide kvinnen. Det er naturlig at de ikke viser omsorg for den gravide kvinnen, da dere ikke har det kjærlige forholdet og omsorgen for hverandre på den måten. Det er også kvinnen som føder barnet som tar den store delen av ansvaret den første tiden og dermed må handle inn store deler av tingene. Når du spør om hva han har gjort for dere, så blir det feil for det er jo ikke noe dere. Du kan ikke tenke på det på den måten. Du må ta vare på henne når hun er syk, og kanskje det ser ikke ut som om han bryr seg? Men jeg lurer litt på hva du egentlig forventer? Jeg kan forestille meg at han tenker at hun blir tatt vare på av moren sin, hun har det fint. Det er ikke så mye mer å si om den saken, da. Om deg: Er du sliten? Har du noen som kan avlaste deg noen timer så du får sovet litt? Slappet av litt? Roet deg ned litt? Det er ikke lurt å gå rundt og være svimmel. Med et lite barn i huset så kan man ende opp med å få mange følelser i sving. Kanskje noen kan trille henne en tur for deg? Oppriktig talt, så høres det ut som om du trenger litt ro. Det er veldig tungt å gå gjennom en graviditet alene, også gå gjennom småbarnsperioden alene. Du er utrolig tøff, men husk å ta vare på deg selv oppi alt dette! I et parforhold så støtter man seg på hverandre, og det kan man ikke gjøre alene. Hvem kan du støtte deg på? Takk for svar, tenker du har mye rett i det du sier. Du spør hva jeg forventer meg? Egentlig var jeg innstilt på å ikke ha han i livet da han sa han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Nå kontaktet han før barnet var født, har truffet henne kort tre ganger på 2,5 måned,, han sier mye at han ønsker å hjelpe til, ha fast samvær osv bidra og jeg kan ringe når jeg trenger hjelp. Nei nå skjer det ikke og han gjentatt gang på gang avlyser møter fordi han er for trøtt eller orker ikke. Maser kun om foreldre ansvar og at jeg kan sende den til hans saksbehandler på nav ??? Som ville gjerne ha den. Må legge til han har barn fra før og jobber. Men føler jeg blir så skeptisk til han Anonymkode: 01edc...370 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 Jeg har familien min, akkurat nå er det mye sykdom så da blir det vanskelig med hjelp :/ men sånn er det, vi har det så fint sammen alene nå. Og han bare lager kvalme med tomme løfter og å la meg vente som en idiot hver gang han ikke møter opp, avogtil uten å gi beskjed også. Anonymkode: 01edc...370
Gjest making.a.mess Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis far her er muslim, så for din egen skyld og barnets fremtid, ikke la far få foreldreansvar. La han ha samværsrett, men sørg for at barnet er "ditt". Det er vanlig at i muslimske land at barna tilhører far, så hvis han får ansvar, så kan han ta med seg barnet til sitt hjemland. Da er løpet kjørt for deg. Anonymkode: 423b0...7df Tenker det samme siden han er interessert i foreldreansvar, men ikke i barnet eller samværet.
Outlander Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 Men kjære deg. Dere må til FVK for å la DE bestemme hva er rett her. I det minste fortjener barnet ditt bidrag fra faren uansett om han har samvær eller ikke. Dette er ikke en kamp du skal ta selv, men en kamp FVK tar opp for deg. 1
Gjest Tutte Skrevet 4. april 2018 #9 Skrevet 4. april 2018 Bestill time på familievernkontoret og forklar situasjonen der, da får du gode råd og veiledning om hva du kan gjøre videre ❤
duplexx Skrevet 4. april 2018 #10 Skrevet 4. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis far her er muslim, så for din egen skyld og barnets fremtid, ikke la far få foreldreansvar. La han ha samværsrett, men sørg for at barnet er "ditt". Det er vanlig at i muslimske land at barna tilhører far, så hvis han får ansvar, så kan han ta med seg barnet til sitt hjemland. Da er løpet kjørt for deg. Anonymkode: 423b0...7df Skriver dessverre under på denne. Ikke la han få foreldreansvar med mindre du må gi det tapt i retten. Han viser ingen geniun interesse ovenfor barnet, i følge det du skriver, og det er flere barn som forsvinner i uken fra Norge fordi fedre tar de med til hjemlandet sitt... Dessverre. 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #11 Skrevet 4. april 2018 6 minutter siden, duplexx said: Skriver dessverre under på denne. Ikke la han få foreldreansvar med mindre du må gi det tapt i retten. Han viser ingen geniun interesse ovenfor barnet, i følge det du skriver, og det er flere barn som forsvinner i uken fra Norge fordi fedre tar de med til hjemlandet sitt... Dessverre. Det er det jeg er redd for desverre!!! Anonymkode: 01edc...370
duplexx Skrevet 4. april 2018 #12 Skrevet 4. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er det jeg er redd for desverre!!! Anonymkode: 01edc...370 Da gir du han ikke ansvar. Om han vil se barnet så ser han barnet uavhengig av ansvar eller ei. Barnet er hans, han kan ha omsorg uten ansvar. Og det er helt absurd å forvente å få ansvar når han ikke gidder å skape et bånd til barnet i utgangspunktet. DU er ikke urimelig, du står stødig på bena dine som mor! Du gjør alt rett! 5
SesameStreet Skrevet 4. april 2018 #13 Skrevet 4. april 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, tenker du har mye rett i det du sier. Du spør hva jeg forventer meg? Egentlig var jeg innstilt på å ikke ha han i livet da han sa han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Nå kontaktet han før barnet var født, har truffet henne kort tre ganger på 2,5 måned,, han sier mye at han ønsker å hjelpe til, ha fast samvær osv bidra og jeg kan ringe når jeg trenger hjelp. Nei nå skjer det ikke og han gjentatt gang på gang avlyser møter fordi han er for trøtt eller orker ikke. Maser kun om foreldre ansvar og at jeg kan sende den til hans saksbehandler på nav ??? Som ville gjerne ha den. Må legge til han har barn fra før og jobber. Men føler jeg blir så skeptisk til han Anonymkode: 01edc...370 Hei! Så hyggelig å høre fra deg. Det som er at når du får et barn med en mann som du ikke bor med, så kan den første tiden være litt forvirrende. Ikke la han komme og gå som det passer han. Si at du ønsker en samværsplan med faste dager og faste klokkeslett som begge dere må forholde dere til. Om han ikke kommer da, synd for han. Hvis du syns at han er vanskelig å forholde seg til, så ring familievernkontoret. Når du sier 2,5 måned så regner jeg med at det er det samme som alderen til babyen? Hvis han har hatt samvær kun trenger på 2,5 måned så hold litt på foreldreansvaret. Når barnet deres blir eldre så er det mange ting som blir litt vanskelig om han er fraværende og har foreldreansvaret. Blant annet så må man ha begge underskriftene til foreldrene for å få tak i et pass. Meg bekjent, så skal en avtale om delt foreldreansvar, sendes Folkeregistret? Jeg kan ikke helt forstå hvorfor han ønsker at den skal sendes til saksbehandleren hans på NAV. Det har ingen innvirkning på størrelsen på bidraget, så det må være noe annet som foregår.
Liven_ Skrevet 4. april 2018 #14 Skrevet 4. april 2018 Behold hovedansvar. Ellers risikerer du å aldri se barnet igjen 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #15 Skrevet 4. april 2018 Ikke gi foreldreansvar til en far du ikke samarbeider godt med! Og som heller ikke viser normal interesse for barnet. Om han kun vil ha det er det for å lage problemer. Hilsen en som brente seg på det. Anonymkode: bcb0f...d08 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #16 Skrevet 4. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke gi foreldreansvar til en far du ikke samarbeider godt med! Og som heller ikke viser normal interesse for barnet. Om han kun vil ha det er det for å lage problemer. Hilsen en som brente seg på det. Anonymkode: bcb0f...d08 Nå har jeg bestilt time for meg selv til Fvk og samtidig skal jeg prate med amathea rådgiveren min igjen. Så håper jeg at jeg får hjelp, i mellomtiden (ca 4-6 uker ventetid på time hos fvk) orker jeg ikke mas fra bf og at han prøver å presse meg til å skrive på noe. Hva gjør jeg da? Anonymkode: 01edc...370
duplexx Skrevet 4. april 2018 #17 Skrevet 4. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg bestilt time for meg selv til Fvk og samtidig skal jeg prate med amathea rådgiveren min igjen. Så håper jeg at jeg får hjelp, i mellomtiden (ca 4-6 uker ventetid på time hos fvk) orker jeg ikke mas fra bf og at han prøver å presse meg til å skrive på noe. Hva gjør jeg da? Anonymkode: 01edc...370 Du gir han beskjed om at den eneste kontakten du ønsker er via mail (dersom du blir plaget på tlf) og at han ikke skal kontakte deg angående noe annet enn ønske om samvær. Alt annet dropper han å ta opp. 1
Gjest Reputation Skrevet 4. april 2018 #18 Skrevet 4. april 2018 Ikke skriv under på noe før dere er hos fvk. Jeg er alt for at far skal ha like mye ansvar og foreldrerett, men det skurrer en del i denne saken. Hvis han ikke ønsker samvær før avtaleb er signert så er han ikke interessert i barnet. Enten så vil han ta med seg barnet til utlandet, eller så er det en måte å slippe unna bidrag på.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #19 Skrevet 4. april 2018 4 minutter siden, Reputation said: Ikke skriv under på noe før dere er hos fvk. Jeg er alt for at far skal ha like mye ansvar og foreldrerett, men det skurrer en del i denne saken. Hvis han ikke ønsker samvær før avtaleb er signert så er han ikke interessert i barnet. Enten så vil han ta med seg barnet til utlandet, eller så er det en måte å slippe unna bidrag på. Ja jeg tror det, han har barn fra før men når vi sammen var han mye på møter hos fvk pga konflikter, han sier han har foreldreansvar til barna nå men det tror jeg ikke på.. Anonymkode: 01edc...370
I Grosny Skrevet 4. april 2018 #20 Skrevet 4. april 2018 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er så sliten akkurat nå med syk liten baby og har vært svimmel selv de siste dagene pga alt som skjer. Så prøver jeg å ordne samvær med en bf som kun maser om å få foreldreansvar, har ikke møtt opp som avtalt nesten hver gang, han er ikke norsk og lurer på hvorfor han maser sånn om foreldreansvar. Nå i kveld ble vi enig om noe samvær men så sa han bare jeg vil ha foreldreansvar papiret først, da ble jeg så lei og spurte hva han hadde egentlig gjort for oss? Han har ikkd kjøpt / bidratt noe, ikke møter han barnet, ikke spurte han meg en eneste gang hvordan jeg hadde det i svangerskapet. Jeg sa hun var syk men det brydde han seg ikke om. Svarer ikke.. så sa jeg at jeg ikke vet om han egentlig bryr seg og at han kle hjelper til! Redd han skal bruke dette mot meg, prøver å være saklig men jeg er så lei og sliten nå Anonymkode: 01edc...370 Det er best å holde seg langt unna den faren der. Unngå samvær så godt du kan. Trekk heller inn dine foreldre og venner. Barnet er hans eiendom i følge sharialover. Endret 4. april 2018 av I Grosny 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå