Gå til innhold

Tørking av brudebuketten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har så lyst å tørke brudebuketten min.

Men har ikke lyst å ha den tørket på det viset at den blir hengt opp i kjelleren, og tørker slik. Sånn som jeg pleier med vanlige rosebuketter.

Nei, jeg tenkte mer på noe jeg leste om en gang, husker bare ikke hvor....

Nemmelig å få den proft tørket, og derretter innrammet.

Slik at den blir i glass og ramme. Da blir jo det som en kuppel. Det er rå-fint nemmelig.

Jeg synes å huske at måten dette ble gjort på, var at en leverte inn eller sente inn bilde av buketten, så "rekonstruerer" de buketten, og fester den på en plate, og har glass/plast kuppel over. På den måten vil den nesten kunne vare evig.....

Noen andre som har hørt og dette?

Og evt hvor en kan få det gjort?

Var innom en blomster foretning her i byen i dag, men dette hadde ho aldrig hørt om....

...men jeg mener bestemt å ha lest om dette et sted....

Rumpeldunk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg mener faktisk jeg har sett det på en eller annen nettside som jeg har vært inne på (men hvilken aner jeg ikke).

Kan ikke hjelpe deg så mye, men etter det jeg har forstått er dette MEGET dyrt (ifølge min blomstehandler iallfall). Vet ikke hva hun legger i det, men dyrt var det iallfall. Hun selv hadde ikke kompetanse på dette, så det blir ingen tørking av min bukett. Får bare passe på å ha mange fine bilder av den :)

Gjest tulipan (ikke logget inn)
Skrevet

En venninde av meg fortalte om dette. Hun er blomsterdekoratør. Hun fortalte at de sender hele buketten inn til ett firma som tar den fra hverandre del for del og tørker hver del hver for seg og når alt er tørket s setter de alle delene sammen igjen. Helt til slutt setter de den i glass og ramme. Kan tenke meg at dette arbeidet er grunnen til at dette er dyrt. Jeg hadde heller lagt min bukett på et nært familiemedlems grav. Dette skal vist nok, i følge gammel tradisjon/gammelt ordtak, beskytte ekteskapet.

Skrevet

En venninne av meg fikk tørket buketten og det var dyrt ja. Det som er litt dumt, er at den vil jo se helt annerledes ut i tørket tilstand. Så for min del synes jeg det er et bedre minne å få skikkelige bilder av buketten...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes jeg hadde en fantastisk brudebukett da jeg giftet meg i fjor, men jeg hadde aldri, aldri aldri ville ha hatt den tørket på veggen.

Blomster er absolutt finest når de er friske!

Jeg ga brudebuketten min til mamma, og hun oppbevarte den inntil den var vissen.

Nå gleder jeg meg over at jeg har fine bilder (både som foto og bilder inne hodet) fra bryllupet. det er gode nok minner for meg. Blir litt kunstig å dekorere stua med bryllupsminner på den måten, synes jeg

Skrevet

Tror jeg skal legge buketten min på graven til min bror som døde 7 mnd gammel... Han kunne vært 25 år nå...Føler da at han er litt med oss fremdeles....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...