AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 Jeg har hatt så hodepine de siste 4-5 dagene og generelt uvel og slapp. Tidvis, men ikke ofte, vondt under høyre ribbein. Har ved tidligere kontroller hatt 1+ på protein, men har ikke hovenhet i hender og føtter. Kan jeg gå på legekontoret å få sekretærene til å sjekke protein i urin og blodtrykk? Eller må jeg få hastertime hos legen? Jeg tror det er liten sjanse for svangerskapsforgiftning, men hadde vært greit å utelukke likevel uten å ta opp tid hos legen som sikkert har masse syke pasienter som trenger tiden mer enn meg. Anonymkode: 7792c...f92
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Ring legekontoret og spør. Da får du nok komme inn samme dag. Anonymkode: bb6b0...8ed 2
ablaze Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 Hvor langt er du på vei? Svangerskapsforgiftning skjer så og si aldri før uke 20, men jeg regner med at du er lenger enn det.. Du trenger på ingen måte ha alle symptomene du finner på Internett for å ha begynnende pre-eklampsi. Vondt i hodet kan være et tegn på høyt blodtrykk, men det kan også være bare vondt i hodet. Min protein gikk fra 1+ til 3+ på veldig kort tid. Hvis du tisser i et uringlass og rister det, så vil høyt innhold av protein vise igjen som skum som tar lang tid før det går bort. Jeg hadde aldri vondt oppå magen, men det er det mange som har. Dette trenger heller ikke være noe.. Du skal kunne gå til legen eller jordmor uanmeldt med urinprøve og be om test + BT, men jeg ville ringt føden. Jeg var flere ganger inne på kontroll etter å ha ringt føden og forklart symptomene mine (spesielt andre svangerskap). Ring føden nå. Dersom de mener du må sjekkes ber de deg komme inn. Det er meget mulig at de tar deg inn uansett for at du selv skal være sikker på at du ikke er syk i stedet for at du går å bekymrer deg. Det er sjeldent at kvinner får svangerskapsforgiftning, men det skjer - også for førstegangs. Jeg håper du slipper med skrekken. Spør gjerne på PM dersom du lurer på noe og/eller les dagboken min. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 Er i uke 34 nå og førstegangs. Moren min hadde svangerskapsforgiftning når hun gikk gravid med meg, og det er jo noe som kan være arvelig. Jeg tenker jeg ringer legekontoret eller jordmor i morgen tidlig å hører om å få komme inn. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Anonymkode: 7792c...f92
ablaze Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 Kontaktet du legen TS? Hvordan går det med deg? Som du sier så er det arvelig, og det kan bli veldig farlig veldig fort, så ikke vent. Det er bedre å ta en unødvendig tur til sykehuset/legen enn å bli syk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå