Gå til innhold

Bytte klasse/skole på grunn av mye støy rundt ett barn i klassen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvordan vakthold til ett barn forstyrrer undervisningstimene. Vil tro sikkerhetsvaktene er så profesjonelle i jobben sin at de holder seg i bakgrunnen. 

Det høres ut som at du overdramatiserer hele situasjonen bare for å hinte frem til hvilket barn av hvilken forelder som har sikkerhetsvakt 24/7 (som du påstår).

Jeg håper hele tråden blir slettet, for jeg fikk skikkelig vondt i hjertet av å lese tråden.

Men for all del, bytt skole til ditt barn om du syns dette er så fælt. 

Anonymkode: c2182...3ef

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 3.4.2018 den 22.45, AnonymBruker skrev:

For at innholdet i tråden ikke skal avsløre for mye, så må jeg gå litt rundt grøten her. Det er ikke snakk om noen diagnoser hos dette andre barnet. Det er ikke der problemet ligger. 

Situasjonen er noe skolen er klar over og jobber med, men det blir lite ro i klasserommet, lite undervisning og mye styr. Skal dette fortsette opp over i trinnene så vil både mitt barn og de andre barna komme dårligere ut undervisningsmessig i forhold til barn på andre skoler, det er ikke ønskelig.

Vi er flere foreldre som har fått mer enn nok av situasjonen ru dt dette ene barnet, på bekostning av alle de andre barna. Ja, vi skal være tolerange, men det er da grenser for hvor tolerange alle andre skal være på bekostning av denne ene forelderen og dette ene barnet. Det handler ikke om å trygge eget barn, både i vårt hjem og de andres hjem,  fordi barna er trygge utenfor skolesituasjonen.

Fritidsaktiviteter har vi siden i høst løst ved å la vårt barn gå andre steder enn dette andre barnet, uten å gjøre noe nummer ut av det overfor barnet. 

TS

Anonymkode: adbe7...8c7

Synes ikke du høres verken tolerant eller sympatisk ut. Beklager å si det. Det høres ut som det er dere, noen av foreldrene som styrer, sladrer og drar dette helt ut av proporsjoner. Slik du holder på, unngår fritidsaktiviterer for å slippe å møte barnet med livvakter, er det jo barnet du straffer, du ser vel det? 

Så det blir altså lite undervisning skriver du, pga. dette? Utdyp gjerne? Hvirfor blir det det av at det er noen ekstra voksne på skolen, antakelig menn i sivill? Jeg forstår jo at situasjonen rundt barnet er noe det nok brukes litt tid på i klassen, men å dra det så langt som å si at det blir lite undervisning, og at ditt barn vil komme dårliger ut enn barn på andre skoler pga. vakthold og en spesiell situasjon rundt en elev, du synes ikke det er å dra det litt langt? 

Det oppstår ofte situasjoner i klasser som krever at læreren bruker ekstra tid på å roe ned og forklare, f. eks tok moren til en klassekamerat selvmord når jeg gikk i 2 klasse. Vi hadde en fantastisk lærer, som snakket om dette, ofte og naturlig! Tenk, å hatt sneversynte sladreforeldre som tisket og hvisket om at dette ødela for deres barns undervisning? Når jeg gikk på videregående døde en klassevenninne i en bilulykke, dette brukte vi og mye tid på å snakke om. I ditt barns klasse, er det et barn fra en familie som opplever trusler og lever med vakthold, skolen ivaretar barnet ditt, og alle de andre elevene. Hva er EGENTLIG problemet ditt her?

Anonymkode: f14ea...8da

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde uansett holdt mitt barn ute av skolen frem til farenivået rundt dette barnet var vekk. Ikke pokker at jeg utsetter mitt barn bevisst for fare ved å la ungen være rundt min unge. Om ungen er i fare så får ungen heller ha hjemmeundervisning til styret gir seg for å skåne resten av klassen. 

Anonymkode: 6d48b...0a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde uansett holdt mitt barn ute av skolen frem til farenivået rundt dette barnet var vekk. Ikke pokker at jeg utsetter mitt barn bevisst for fare ved å la ungen være rundt min unge. Om ungen er i fare så får ungen heller ha hjemmeundervisning til styret gir seg for å skåne resten av klassen. 

Anonymkode: 6d48b...0a4

Overdramatisering. Er jo uansett ingen som er ute etter å ta klassen til barnet. 

Syns heller synd på barnet som er i en sånn situasjon at hun/han behøver beskyttelse. 

Syna forøvrig at det er merkelig at denne tråden med all spekulasjon rundt et barn fremdeles får stå sånn. Hadde det vært et bloggerbarn (som til alt overmål blir overeksponert av sine foreldre) som det ble spekulert på denne måten rundt ville tråden vært slettet for lengst.

Anonymkode: c2182...3ef

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva er det konkrete problemet i undervisningssituasjonen for de andre barna? Hvordan blir undervisningen ødelagt av at det sitter vakter i/utenfor klasserommet? 

Anonymkode: ec602...66a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 4/3/2018 at 11:08 PM, AnonymBruker said:

Dette er bare tull. Ingen barn blir prioritert over andre, men alle barn har akkurat samme rett til å gå på skole og enten de har ADHD eller er rolige og veltilpassende og den rettigheten skal ivaretas. Alle har dessuten godt av å lære seg å omgås forskjellige typer mennesker og lære seg inkludering og toleranse. Du kunne helt klart trengt litt mer av det du også ut fra hvordan du uttaler deg her.

Anonymkode: ead2f...a7a

Dette var veldig naivt synes jeg. Både av erfaring som elev og jobb i skoleverket så er det ingen tvil om at visse barn blir prioritert frem og andre ned. Dette vet alle lærere, og er ingen hemmelighet på lærerværelset. Jeg sier ikke at det er lett å gjøre ting mer rettferdig, det er nesten umulig, men jeg synes ikke vi skal late som at ting er bra av den grunn. Ett barn kan ta mye fokus og skape et dårlig lærings- og klassemiljø, dessverre.

Anonymkode: d06f4...561

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig merkelig, vi har et barn i barnehagen som har ekstra sikkerhet rundt seg, det er ikke noe problem i det hele tatt. Hvordan kan sikkerhetsvakter forstyrre undervisningen? 

Anonymkode: 29bd4...639

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.4.2018 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Dette var veldig naivt synes jeg. Både av erfaring som elev og jobb i skoleverket så er det ingen tvil om at visse barn blir prioritert frem og andre ned. Dette vet alle lærere, og er ingen hemmelighet på lærerværelset. Jeg sier ikke at det er lett å gjøre ting mer rettferdig, det er nesten umulig, men jeg synes ikke vi skal late som at ting er bra av den grunn. Ett barn kan ta mye fokus og skape et dårlig lærings- og klassemiljø, dessverre.

Anonymkode: d06f4...561

Nettopp. Noen tar større plass en andre. 

På 5.4.2018 den 1.41, AnonymBruker skrev:

Men hva er det konkrete problemet i undervisningssituasjonen for de andre barna? Hvordan blir undervisningen ødelagt av at det sitter vakter i/utenfor klasserommet? 

Anonymkode: ec602...66a

Å spesifisere og å besvare denne typen inngående spørsmål gjør jeg ikke. Det vil medføre mer spekulasjoner og å utlevere barna mer enn nødvendig. 

Og til dere som hevdet at situasjonen vil roe seg, nei, den vil nok ikke det. 

Fikk et tips om at Trond Viggo Torgersen for et hav av år siden tok sitt barn ut av en skole i Bergen til fordel for privatskole. Noen som vet noe om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk et tips om at Trond Viggo Torgersen for et hav av år siden tok sitt barn ut av en skole i Bergen til fordel for privatskole. Noen som vet noe om det? 

Spekulasjoner og ryktespredning ser ut til å være din store hobby🙈 Du får ringe Trond Viggo å spørre. 

Anonymkode: f14ea...8da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å spesifisere og å besvare denne typen inngående spørsmål gjør jeg ikke. Det vil medføre mer spekulasjoner og å utlevere barna mer enn nødvendig. 

Dette er det dummeste du var skrevet hittil i tråden 😏

Saken er vel helst at du ønsker å lage oppmerksomhet på en ikke sak. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Noen tar større plass en andre. 

Jeg vet ikke noe om TVT, men kan si at det finnes minst 5 privatskoler  for grunnskolen i Bergen som jeg vet om (3 montessoriskoler, Danielsen og Steinerskolen). Montessoriskolene gølder et svært høyt nivå, men det er fult pp de fleste trinn.  De andre skolene vet jeg ikke så mye om.

Anonymkode: 9d681...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Minst ett av Torgersens barn gikk på den katolske skolen i Bergen, St. paul, uten at jeg skjønner hva det har med denne (eller noe andre) saken å gjøre. 

Anonymkode: a769e...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...