AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 Vårt barn går i klasse med et barn der det er mye "støy" rundt den ene forelderen, noe som igjen også forplanter seg til klassemiljøet. Situasjonene som har oppstått de siste månedene og ukene går ut over undervisningen av alle barna, der er utryghhet og ellers mye annet vi ikke liker. I tillegg reagerer barnet negativt. Er dette god nok grunn til å få bytte klasse eller bytte skole? Noen som har erfaring å dele? Det heel toppet seg i dag, og nå må noen reagere. Men hvordan? Anonymkode: adbe7...8c7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Barnet ditt er sikkert den eneste som sliter og det blir litt rart om akkurat ditt barn skal få bytte klasse mens de andre bare skal holde ut. Skal ingen være i klassen med barnet det er "støy" rundt tenker du? Hvis det er et problem med klassemiljøet må du ta det opp med læreren. Løsningen er ikke at alle rømmer. Anonymkode: ead2f...a7a 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet ditt er sikkert den eneste som sliter og det blir litt rart om akkurat ditt barn skal få bytte klasse mens de andre bare skal holde ut. Skal ingen være i klassen med barnet det er "støy" rundt tenker du? Hvis det er et problem med klassemiljøet må du ta det opp med læreren. Løsningen er ikke at alle rømmer. Anonymkode: ead2f...a7a Barnet det er støy rundt har vakthold 24/7, med sterke begrensninger i bevegelsesmuligheter utendørs. Hele situasjonen er uholdbar for alle. Mitt barn har lekt mye med dette barnet, men er nå redd for alt og alle. Anonymkode: adbe7...8c7 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 Jeg hadde nok ikke revet barnet mitt bort fra vennene sine bare fordi det har oppstått noe vanskelig rundt ett barn/familie. Jeg hadde i første omgang hatt tillit til at skolen selv kan håndtere dette og sette inn nødvendige tiltak. Og er du i klasserommet? Hva vet du egentlig om klassemiljøet? Jeg spør kun fordi det er lett å lage storm i vannglass, kanskje påvirker ikke dette barna i så stor grad som du antar. Anonymkode: f14ea...8da 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet det er støy rundt har vakthold 24/7, med sterke begrensninger i bevegelsesmuligheter utendørs. Hele situasjonen er uholdbar for alle. Mitt barn har lekt mye med dette barnet, men er nå redd for alt og alle. Anonymkode: adbe7...8c7 Ok, dette blir selvsagt noe annet! Barn skal ikke måtte være redd medelever! Tenk om vi voksne skulle måtte gå på jobb med voldelige kollegaer hver dag, for et mareritt. Ja, om dette har pågått over lang tid og de fortsatt stadig skjer ugreie hendelser selv med egen assistent, ja da skjønner jeg godt du vurderer bytte. Anonymkode: f14ea...8da 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, dette blir selvsagt noe annet! Barn skal ikke måtte være redd medelever! Tenk om vi voksne skulle måtte gå på jobb med voldelige kollegaer hver dag, for et mareritt. Ja, om dette har pågått over lang tid og de fortsatt stadig skjer ugreie hendelser selv med egen assistent, ja da skjønner jeg godt du vurderer bytte. Anonymkode: f14ea...8da Det er støy rundt ene forelderen til dette barnet. Jeg antar barnet blir beskyttet mot denne forelderen, derav vaktholdet. Slik tolker jeg det iallfall, men Ts burde nok forklare litt bedre. Tror ikke barnet er farlig, men barnet er antakelig engstelig? Anonymkode: 128f3...c9c 18
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nok ikke revet barnet mitt bort fra vennene sine bare fordi det har oppstått noe vanskelig rundt ett barn/familie. Jeg hadde i første omgang hatt tillit til at skolen selv kan håndtere dette og sette inn nødvendige tiltak. Og er du i klasserommet? Hva vet du egentlig om klassemiljøet? Jeg spør kun fordi det er lett å lage storm i vannglass, kanskje påvirker ikke dette barna i så stor grad som du antar. Anonymkode: f14ea...8da Situasjonene er ingen storm i et vannglass. Alle, selv lærerne, er klare på at det er utfordrende med situasjonen rundt dette ene barnet og den ene forelderen. Og situasjonen har pågått ober hele skoletiden men ikke i samme omfang som i mars og nå. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, dette blir selvsagt noe annet! Barn skal ikke måtte være redd medelever! Tenk om vi voksne skulle måtte gå på jobb med voldelige kollegaer hver dag, for et mareritt. Ja, om dette har pågått over lang tid og de fortsatt stadig skjer ugreie hendelser selv med egen assistent, ja da skjønner jeg godt du vurderer bytte. Anonymkode: f14ea...8da Barnet er ikke redd medeleven men for situasjonen rundt medeleven. Det er ikke assistent men vakthold av sikkerhetsgrunner rundt det andre barnet. Anonymkode: adbe7...8c7 1
tirben Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 Jeg forstår ikke helt, er det en elev som er utagerende, eller er det det trusler fra en forelder? 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #9 Skrevet 3. april 2018 Jeg ville ikke flyttet barnet. Jeg ville snakket med skolen og krevd at de legger tilrette for et trygt skolemiljø. Anonymkode: a7933...2a8 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 Hvorfor er ditt barn redd? Tror jeg ville hatt barnet fortsette med samme skole og klasse, men trygget barnet bedre og jobbet med det. Anonymkode: 10488...ea9
DominantHr Skrevet 3. april 2018 #11 Skrevet 3. april 2018 Det er en realitet at skoleverket setter/prioriterer en elev med ADHD/mindre intelligens/sosiale problemer/"vanskelig barndom", en person som med stor sannsynlighet vil bli en belastning for samfunnet, opp mot/på bekostning av 25 andre elever som dessuten, med stor sannsynlighet, vil bli produktive individer. Det nytter ikke å sloss mot systemet. Bytt klasse eller i verste fall også skole. Dette blir bare verre! 3
tirben Skrevet 3. april 2018 #12 Skrevet 3. april 2018 1 minutt siden, DominantHr skrev: Det er en realitet at skoleverket setter/prioriterer en elev med ADHD/mindre intelligens/sosiale problemer/"vanskelig barndom", en person som med stor sannsynlighet vil bli en belastning for samfunnet, opp mot/på bekostning av 25 andre elever som dessuten, med stor sannsynlighet, vil bli produktive individer. Det nytter ikke å sloss mot systemet. Bytt klasse eller i verste fall også skole. Dette blir bare verre! Det er ikke en utagerende elev, men et barn som må beskyttes pga en forelder. 11
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #13 Skrevet 3. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Situasjonene er ingen storm i et vannglass. Alle, selv lærerne, er klare på at det er utfordrende med situasjonen rundt dette ene barnet og den ene forelderen. Og situasjonen har pågått ober hele skoletiden men ikke i samme omfang som i mars og nå. Barnet er ikke redd medeleven men for situasjonen rundt medeleven. Det er ikke assistent men vakthold av sikkerhetsgrunner rundt det andre barnet. Anonymkode: adbe7...8c7 Er forelderen farlig for barnet? Er det derfor det er vakthold? Eller er hele familien til barnet under vakthold? Pga. fare utenfra? Du skriver så lite så du ber nesten om å bli misoppfattet. Hva er det egentlig ditt barn reagerer på? Er vaktene skremmende? Har det skjedd at noen har forsøkt skade eleven med vakthold? Eller er det trusler? Har elevene sett/hørt noen form for vold eller trusler? Anonymkode: f14ea...8da 12
DominantHr Skrevet 3. april 2018 #14 Skrevet 3. april 2018 1 minutt siden, tirben skrev: Det er ikke en utagerende elev, men et barn som må beskyttes pga en forelder. Du kommer ingen vei hvis ikke Barnevernet fratar denne forelderen besøksrett e.l. Det er trist å si det, men "taperne" blir satt i høysetet, mens de virkelige taperne er de 25 andre (skikkelige). Dere kommer ingen vei. 3
moho Skrevet 3. april 2018 #15 Skrevet 3. april 2018 For en utrolig vanskelig situasjon. Det må oppleves veldig utrygt, for alle parter. Om truslene vedvarer mot dette barnet må jo noe gjøres, fra skolen sin side, fra politiet sin side, fra noen sin side. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #16 Skrevet 3. april 2018 For at innholdet i tråden ikke skal avsløre for mye, så må jeg gå litt rundt grøten her. Det er ikke snakk om noen diagnoser hos dette andre barnet. Det er ikke der problemet ligger. Situasjonen er noe skolen er klar over og jobber med, men det blir lite ro i klasserommet, lite undervisning og mye styr. Skal dette fortsette opp over i trinnene så vil både mitt barn og de andre barna komme dårligere ut undervisningsmessig i forhold til barn på andre skoler, det er ikke ønskelig. Vi er flere foreldre som har fått mer enn nok av situasjonen ru dt dette ene barnet, på bekostning av alle de andre barna. Ja, vi skal være tolerange, men det er da grenser for hvor tolerange alle andre skal være på bekostning av denne ene forelderen og dette ene barnet. Det handler ikke om å trygge eget barn, både i vårt hjem og de andres hjem, fordi barna er trygge utenfor skolesituasjonen. Fritidsaktiviteter har vi siden i høst løst ved å la vårt barn gå andre steder enn dette andre barnet, uten å gjøre noe nummer ut av det overfor barnet. TS Anonymkode: adbe7...8c7
MissPierce Skrevet 3. april 2018 #17 Skrevet 3. april 2018 Skjønner ikke helt hvordan det kan lage så utrolig mye styr ut av hverdagen. Har selv hatt barn med vakthold i jobb forbindelse, og man merket lite til at de var der. De gikk ikke akkurat rundt med maskin gevær, og banet vei foran barnet. De var sivile, og holdt seg i bakgrunn. De sto også utenfor klasserommet, og var ikke inne i timen. Er det selve foreldrene som er problemet, eller noen rundt? 9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #18 Skrevet 3. april 2018 1 time siden, DominantHr skrev: Det er en realitet at skoleverket setter/prioriterer en elev med ADHD/mindre intelligens/sosiale problemer/"vanskelig barndom", en person som med stor sannsynlighet vil bli en belastning for samfunnet, opp mot/på bekostning av 25 andre elever som dessuten, med stor sannsynlighet, vil bli produktive individer. Det nytter ikke å sloss mot systemet. Bytt klasse eller i verste fall også skole. Dette blir bare verre! Dette er bare tull. Ingen barn blir prioritert over andre, men alle barn har akkurat samme rett til å gå på skole og enten de har ADHD eller er rolige og veltilpassende og den rettigheten skal ivaretas. Alle har dessuten godt av å lære seg å omgås forskjellige typer mennesker og lære seg inkludering og toleranse. Du kunne helt klart trengt litt mer av det du også ut fra hvordan du uttaler deg her. Anonymkode: ead2f...a7a 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #19 Skrevet 3. april 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare tull. Ingen barn blir prioritert over andre, men alle barn har akkurat samme rett til å gå på skole og enten de har ADHD eller er rolige og veltilpassende og den rettigheten skal ivaretas. Alle har dessuten godt av å lære seg å omgås forskjellige typer mennesker og lære seg inkludering og toleranse. Du kunne helt klart trengt litt mer av det du også ut fra hvordan du uttaler deg her. Anonymkode: ead2f...a7a Dere begge hadde trengt å lese tråden grundigere en dere tydeligvis har gjort. Det er ikke snakk om noen adhd diagnoser. TS Anonymkode: adbe7...8c7 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #20 Skrevet 4. april 2018 Er det vakthold pga utagering, eller fordi barnet er barnet til en kjent person? Anonymkode: a260b...b7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå