Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbi
Skrevet

Hei!
Er det noen her som spiller fiolin? Har du lært det fra du var liten eller etter du ble voksen?
Har funnet en gammel fiolin etter min oldefar og har bestilt nye strenger og bue. Jeg er totalt nybegynner men tenker at det er verdt å prøve. Har sett litt på filmer på youtube for å sette meg litt inn i dette.

Tidligere spilt gitar, piano og blåseinstrumenter. Men altså aldri fiolin. Hører at det fleste øver i årevis før det låter ok, så det er mulig dette er et håpløst prosjekt.

Men hadde vært interessant å høre andres erfaringer :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spilte fiolin som barn og har veldig lyst å ta det opp igjen. Det er krevende å lære seg, men med litt tid vil du nok få til du også. Husk å regne med at det vil høres grusomt ut de første ukene/måneene til du treffer rett Tone. Nabo klager må man bare regne med, hihi.  

Begynn enkelt, med enkle barnesanger som Lisa gikk til skolen og julesanger ol. På den måten kan du lett lære deg noter også. Noe du sikkert allerede kan godt ettersom du spiller andre instrumenter. 

Etter kun ett år med fiolin timer (kun 1 time i uka) lærte jeg meg å spille alle låtene fra ringenes herre. Notene kan kjøpes på nett. Elsker å høre ringenes herre på fiolin, det er så vakkert 😀

Anonymkode: bc451...8b1

Gjest Nimbi
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spilte fiolin som barn og har veldig lyst å ta det opp igjen. Det er krevende å lære seg, men med litt tid vil du nok få til du også. Husk å regne med at det vil høres grusomt ut de første ukene/måneene til du treffer rett Tone. Nabo klager må man bare regne med, hihi.  

Begynn enkelt, med enkle barnesanger som Lisa gikk til skolen og julesanger ol. På den måten kan du lett lære deg noter også. Noe du sikkert allerede kan godt ettersom du spiller andre instrumenter. 

Etter kun ett år med fiolin timer (kun 1 time i uka) lærte jeg meg å spille alle låtene fra ringenes herre. Notene kan kjøpes på nett. Elsker å høre ringenes herre på fiolin, det er så vakkert 😀

Anonymkode: bc451...8b1

Så artig å høre at du fikk til å spille Ringenes herre! Jeg har veldig lyst å spille litt filmmusikk av f.eks. Hans Zimmer. Han komponerer jo så mye fint! 

Jeg får øve og bare holde motet oppe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...