Gå til innhold

Frossen laksefilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte to pakker laksefilet på coop, fire stk til 20 kroner. :sikle:

Tenkte å ha de sammen med pasta i morgen, men hvordan er det best å tilberede de? Koking? steking?

Har smakt begge deler tidligere og synes begge deler er like godt, nesten like godt som grillet, noe jeg dessverre ikke har mulighet til.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dampet eller ovnsstekt er best, så kokt, grillet og stekt, i den rekkefølgen.

Hva med å putte filetene inn i ovnen sammen med noen cherrytomater? Typisk 10-15 minutter på 200 grader. Da får du saftig laks og kjempegode tomater.

:sikle:

(For du mente vel ikke til pasta som i pastasaus?)

Skrevet

Har kjøpt slike en gang jeg også... Men skal man tine de før man ovnsteker de? Mine ble litt vasne..vannete liksom etter nesten 20 min i stekeovnen. Kjæresten min ble veldig skeptisk til frossen laks da :-?

Skrevet

(For du mente vel ikke til pasta som i pastasaus?)

nei, tenkte å lage saus ved siden av. Av rekeost og fløte, med reker og litt dill oppi.

Fileten bør nok tines først ja,susanne. Har selv bommet grovt på det med frossen fisk og damping.....

Skrevet

Hvordan bør jeg helst dampe disse da?

*Roper på arkana*

Skrevet

Med de ingrediensene du hadde der ville jeg laget en fiskesuppe, Lompa.

Skrevet

Prøv å gni inn laks med denne blandingen når du skal steike laks..mmmm...

11/2 dl olje

1/2 dl vineddik

2 ss tomatketchup

1 ts worchestersaus

5 dråper tabasco

5 stk sharlottløk hakket

2 ss finhakka urter feks. gressløk, persille og koriander

Smak til med salt og pepper!

Skrevet

Min foretrukne måte å dampe/posjere laks på er å ovnsbake den i tett foliepakke. Dekker laksestykkene med tynne skiver av sitron, slik at det dannes en lett og frisk sjy i pakken. 200 gr i 15-20 min. Og ingen oppvask! :wink:

Skrevet

Jeg pleier å steke dem porsjonsvis i alu-folie med sitronsaft, salt og pepper i ovnens. Eller så steker jeg dem i panne med skjærgårdskrydder på.

Skrevet

Jeg bruker å steke filetene lenge på svak varme. Da får de sånn god skorpe :)

• 4 uker senere...
Gjest Bellatrix
Skrevet

Men fisken trenger vel ikke tine før den "kokes" eller stekes? Får en venninne på middag i dag, hun tar med seg fisk og det vil jo ta lang tid hvis fisken(er ikke sikker på at hun kjøper frossen, men vet ikke om hun får kjøpt fersk i butikken hun skal til heller) må tines først? :klø:

Skrevet

Fisken blir absolutt best hvis den tines først ja...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Blir visst ikke noe prblem. Venninna mi kommer med fersk fisk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...