Gå til innhold

Når ALT går til helvete!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har PTSD etter vold, trusler og grov vold fra tre ulike personer i bygda jeg flyttet til for to år siden, pluss mistet jobben i fjor vår og har vært sykemeldt i ett år og to mnd, på AAP nå pga traumer..

I tillegg er huset jeg bor i nå i påsken blitt ødelagt pga naturskade som ikke dekkes av forsikringen, er 100% aleneforelder med 280 000,- brutto per år å leve for..

Hva gjør man når alt i livet går til det helvete, i løpet av kort tid?!

Skulle så ønske jeg kunne tatt mitt eget liv, men har en liten sønn som elsker og trenger sin mamma..

Anonymkode: 5e2d2...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg.. du må snakke med noen. Kan du fortelle at du har selvmordstanker til fastlegen din. Da får du henvisning til psykolog <3 lykke til, håper det bedrer seg 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Spir said:

Kjære deg.. du må snakke med noen. Kan du fortelle at du har selvmordstanker til fastlegen din. Da får du henvisning til psykolog <3 lykke til, håper det bedrer seg 

Takk!

Går til psykolog allerede! Siden i fjor sommer..

Om jeg snakker om selvmordstanker kommer nok BV og tar sønnen min, som er den eneste jeg har å (over)leve for nå..

E så rart at alt i hele livet skal gå til helvete, samtidig..

Gjest making.a.mess
Skrevet
3 minutter siden, Spir skrev:

Nå burde det kanskje fokuseres på GRUNNEN til selvmordstankene da, heller enn videre behandling. 

Du bør åpenbart flytte langt, langt derifra. Men aller først: har du lest forsikringsavtalen nøye? Har forsikringsselskapet rett? Om ikke; har du krav på fri rettshjelp? 

Hva er huset verd? Kan du få et nytt sted å bo et annet sted for den prisen?

Skrevet
Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev:

Nå burde det kanskje fokuseres på GRUNNEN til selvmordstankene da, heller enn videre behandling. 

Du bør åpenbart flytte langt, langt derifra. Men aller først: har du lest forsikringsavtalen nøye? Har forsikringsselskapet rett? Om ikke; har du krav på fri rettshjelp? 

Videre behandling ? Hvordan skulle jeg vite før jeg svarte at TS allerede gikk til psykolog. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Om jeg snakker om selvmordstanker kommer nok BV og tar sønnen min, som er den eneste jeg har å (over)leve for nå..

Jeg er nesten sikker på at selvmordstanker ikke er grunn til å få bv på døra. Så lenge du ikke snakker om dette forran sønnen din eller til alle rundt. Velg den en fortrolig som er kapabel til å tåle å høre om det. Nesten alle har sånne tanker en gang i løpet av livet. Tenåringer med kjærlighetssorg, mobbing, trusler, økonomisk katastrofe, osv osv fører lett til å tenke tanken. De færreste gjor noe aktivt. 

AnonymBruker
Skrevet

Huff, dette var trist :icon_frown:

Jeg er enig i at du bør vurdere å flytte. Har du familie eller venner andre steder i Norge som du kan flytte til eller i nærheten av?

Anonymkode: 28395...8c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mrs.Purdey said:

Får ikke solgt huset nå som planen var siden hele grunnmuren på ene siden er sprukket i biter! 

Huset har så langt kostet meg 1.4 millioner, planen var at jeg skulle bo her til jeg ble gammel, så skjedde disse fæle tingene og jeg ønsket å selge huset for å komme vekk, og da kommer seff denne skaden på toppen av alt annet og det blir umulig både å selge eller klare utgiftene for å berge huset..

Alternativet er å betale dobbel husleie til jeg er pensjonist, på dette huset og annet hus som må leies..!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Får ikke solgt huset nå som planen var siden hele grunnmuren på ene siden er sprukket i biter! 

Huset har så langt kostet meg 1.4 millioner, planen var at jeg skulle bo her til jeg ble gammel, så skjedde disse fæle tingene og jeg ønsket å selge huset for å komme vekk, og da kommer seff denne skaden på toppen av alt annet og det blir umulig både å selge eller klare utgiftene for å berge huset..

Alternativet er å betale dobbel husleie til jeg er pensjonist, på dette huset og annet hus som må leies..!

Og dobbel husleie/utgifter som aleineforelder er helt umulig å klare!!

Hadde jeg visst at det fantes noen som kunne tatt tenke seg 100% av min sønn og som han hadde vært elsket av, like mye som meg, kunne jeg bare avslutta mitt liv nå , så hadde han sluppet å leve i fattigdom neste 15 år også...

Skrevet

Til TS

Først sender jeg deg en god klem og gode tanker. ❤️ Av og til sender livet oss sånne stygge sleivspark, men dette klarer du! Selvfølgelig får man tanker om at man ønsker å ende alt, man tror det et øyeblikk, men det man ønsker er at ting skal ordne seg. Og det gjør det som regel. Prøv og pust og gjennomfør små grep som kan være med på og normalisere situasjonen. Kontakt fastlege, har du noe familie/venner du kan kontakte? Skal prøve og poste noen ideer litt senere, ville vare forsøke å muntre deg opp. Bruk oss her på forumet- det er derfor vi er her. :) 

• Liker 6
Skrevet

Kan du ikke leie ut huset da? 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor hadde du ikke forsikring? Koster 100 lapp pr mnd. Man må ha forsikring på huset sitt.

Anonymkode: 5778e...eed

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor hadde du ikke forsikring? Koster 100 lapp pr mnd. Man må ha forsikring på huset sitt.

Det står ikke at hun ikke har forsikring! Det står at forsikringen ikke dekker det

• Liker 11
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor leser du ikke trådstart før du svarer? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Slagstøvler said:

Til TS

Først sender jeg deg en god klem og gode tanker. ❤️ Av og til sender livet oss sånne stygge sleivspark, men dette klarer du! Selvfølgelig får man tanker om at man ønsker å ende alt, man tror det et øyeblikk, men det man ønsker er at ting skal ordne seg. Og det gjør det som regel. Prøv og pust og gjennomfør små grep som kan være med på og normalisere situasjonen. Kontakt fastlege, har du noe familie/venner du kan kontakte? Skal prøve og poste noen ideer litt senere, ville vare forsøke å muntre deg opp. Bruk oss her på forumet- det er derfor vi er her. :) 

Takk for svar, og klem!! <3

Livet har sendt så inni helvete mange spark nå siste årene at kjenner jeg ikke lenger klarer mere..

Håper så inderlig noen kunne hjelpe oss to men alle har nok med seg med med seg selv og sine!

Prøver å tenke at selv om jeg om det om jeg blir gjeldsslave og ender i sosial bolig  så er jeg fortsatt mamma, og jeg har fortsatt min sønn som jeg elsker så høyt <3

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Duff said:

Kan du ikke leie ut huset da? 

Kan ikke leie ut huset om grunn muren står i fare for å rase ut!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulighet for å søke om penger et sted? NAV eller lignende? 

Noen må vel kunne hjelpe en mor med lite penger og et ødelagt hus? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Altså...nå er jeg tilhenger av galgenhumor, så du kan jo finne trøst i at nå kan det jo virkelig ikke bli verre?

Det med huset ordner seg. Selv om det akkurat nå ser uoverkommelig ut så ordner det seg til slutt. Du kan starte innsamling på Facebook eller bytte tjeneste (noe du er flink til) mot håndtverker tjenester. Materialer sparer du penger til å kjøper på salg. Eks er feilblandet maling veldig billig, sammen med b-sortering av marterialer. En venninne av meg pusset opp hele huset sitt sånn. De romma som er ubrukelige sperrer du av foreløpig. Det ordner seg. 

Bit tenna sammen og finn styrke til å komme deg igjennom dette. Det må du bare for sønnen din. Siden huset ditt er naturskadet så regner jeg med at du bor landlig til, så finn deg en frustrasjonsplass ett stykke unna folk hvor du kan banne, skjelle, hive stein å skå trær for å få ut frustrasjonen for de menneskene som skadet det. Gjenta så ofte du trenger og følg behandlingen din slavisk.

Pust med magen, det ordner seg til slutt selv om det tar tid. 

Anonymkode: 8f278...5d1

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det mulighet for å søke om penger et sted? NAV eller lignende? 

Noen må vel kunne hjelpe en mor med lite penger og et ødelagt hus? 

Er på NAV allerede med AAP.  De hjelper kanskje med stønad til livsopphold når huset er tapt! Uansett må jeg betale 1.1 millioner pluss rente til banken livet ut for et hus jeg fikk bodd i, i to år..

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså...nå er jeg tilhenger av galgenhumor, så du kan jo finne trøst i at nå kan det jo virkelig ikke bli verre?

Det med huset ordner seg. Selv om det akkurat nå ser uoverkommelig ut så ordner det seg til slutt. Du kan starte innsamling på Facebook eller bytte tjeneste (noe du er flink til) mot håndtverker tjenester. Materialer sparer du penger til å kjøper på salg. Eks er feilblandet maling veldig billig, sammen med b-sortering av marterialer. En venninne av meg pusset opp hele huset sitt sånn. De romma som er ubrukelige sperrer du av foreløpig. Det ordner seg. 

Bit tenna sammen og finn styrke til å komme deg igjennom dette. Det må du bare for sønnen din. Siden huset ditt er naturskadet så regner jeg med at du bor landlig til, så finn deg en frustrasjonsplass ett stykke unna folk hvor du kan banne, skjelle, hive stein å skå trær for å få ut frustrasjonen for de menneskene som skadet det. Gjenta så ofte du trenger og følg behandlingen din slavisk.

Pust med magen, det ordner seg til slutt selv om det tar tid. 

Anonymkode: 8f278...5d1

Ja prøver også å tenke sånn, det kan ikke bli verre nå!!

Skulle så ønske noen kunne hjelpe oss men tviler det funker mht innsamlings aksjon! 

Tenker akkurat det samme som deg, at dette må jeg komme meg gjennom, for sønnen min sin skyld!! Han er fantastisk fin og fortjener alt det beste <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...