Gjest Rux Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 Dere som har små barn i sykkelvogn - hvordan gjør dere det med hjelm? Vesla blir sittende med bøyd nakke fordi kanten bak på hjelmen gjør at hun ikke får lent seg ordentlig inntil seteryggen. Hun blir altså sittende og se ned, får ikke sett rett fram... Er det noen som har en smart løsning?😊 det er uaktuelt å ikke bruke hjelm.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Blir det bedre med en pute i ryggen? Anonymkode: ff26d...9fe
Gjest Rux Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir det bedre med en pute i ryggen? Anonymkode: ff26d...9fe Er det vi har brukt hittil, og det hjelper, men ikke helt optimalt likevel. Men selvfølgelig bedre enn ikke noe altså 😊 bare håpet at noen andre hadde en lur løsning som ikke jeg hadde skjønt 😆
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 Hva med å kjøpe en annen type hjelm? Anonymkode: 96a30...e55
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 Kjøp en annen type hjelm, ta gjerne ungen og sykkelvogna med i butikken og prøv de ulike modellene mens hun sitter i vogna. Flere hjelmer er tilpassa bruk i sykkelvogn så du bør kunne finne noe Anonymkode: a107c...f69 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 17 timer siden, Rux skrev: Dere som har små barn i sykkelvogn - hvordan gjør dere det med hjelm? Vesla blir sittende med bøyd nakke fordi kanten bak på hjelmen gjør at hun ikke får lent seg ordentlig inntil seteryggen. Hun blir altså sittende og se ned, får ikke sett rett fram... Er det noen som har en smart løsning?😊 det er uaktuelt å ikke bruke hjelm. Da passser ikke hjelmen til jenta og til bruken. Det kan bli enda farligere enn å ikke ha hjelm om noe skjer. Kjøp ny hjelm, og parker sykkeltralla til hjelmen er kjøpt. Forklar hva du skal bruke hjelmen til, ta barnet med og prøv. Anonymkode: ef107...b6c 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 Ikke halshogg meg for noe som kanskje er et dumt spørsmål. Jeg har ikke barn og har derfor heller ikke erfaring på dette punktet, men er det virkelig nødvendig med hjelm når de sitter i en sånn sykkelhenger? Og hvorfor? Anonymkode: b510b...865
Gjest Rux Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke halshogg meg for noe som kanskje er et dumt spørsmål. Jeg har ikke barn og har derfor heller ikke erfaring på dette punktet, men er det virkelig nødvendig med hjelm når de sitter i en sånn sykkelhenger? Og hvorfor? Anonymkode: b510b...865 Alltid lov å spørre😉 jeg tenker hvertfall at hjelm er viktig mtp kollisjon og påkjørsel☺
Gjest Rux Skrevet 4. april 2018 #9 Skrevet 4. april 2018 Takk for svar, da skal jeg dra og få kjøpt en annen hjelm til henne 😊
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #10 Skrevet 4. april 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke halshogg meg for noe som kanskje er et dumt spørsmål. Jeg har ikke barn og har derfor heller ikke erfaring på dette punktet, men er det virkelig nødvendig med hjelm når de sitter i en sånn sykkelhenger? Og hvorfor? Anonymkode: b510b...865 Halshogging er straffbart, så det driver ingen med i Norge. Både skikkelige sikringsseler og hodebeskyttelse i form av hjelp er nødvendig i en sykkelvogn. Se for deg at sykkelvogna blir påkjørt, velter eller at syklisten som trekker vogna, kjører utfor veien. Hva er da mest utsatt for skade, og hva er mest alvorlig å skade på kroppen? Jo, hodet. Derfor er hodebeskyttelse viktig. Når hodebeskyttelsen slik som her sitter feil, så blir hodeatillingen feil, og brudd i øvre del av nakken kan lett oppstå ved den minste uheldige situasjon/bevegelse. Med brudd i nakken så blir personen høyst sannsynlig permanent lam. Forstår du nå? Anonymkode: ef107...b6c 1
Surriball Skrevet 4. april 2018 #11 Skrevet 4. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke halshogg meg for noe som kanskje er et dumt spørsmål. Jeg har ikke barn og har derfor heller ikke erfaring på dette punktet, men er det virkelig nødvendig med hjelm når de sitter i en sånn sykkelhenger? Og hvorfor? Anonymkode: b510b...865 Fordi sykkelvogna bare består av tekstil, så hvis den velter eller kræsjer i noe så er man ikke særlig godt beskyttet. Derfor bruker man hjelm. Prøv med en annen type hjelm, sånn som er flat bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå