AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 Jeg har ei datter som går i 1. klasse. Noen av vennene hennes har en tendens til å tulle fælt ved matbordet. De spiser spagetti med henda, griser med maten og kan plutselig gå i fra bordet for å tulle litt. Jeg kan akseptere litt tull, men jeg liker ikke grising/tulling med maten. Hvor går grensen for dere? Og hvordan sier dere i fra? Jeg syns det er litt vanskelig da mitt barn aldri er en del av denne oppførselen, så det blir jo besøket jeg må snakke til. Har ikke lyst til å bli sett på som den sure og strenge mammaen heller. Anonymkode: 39988...dc8
Arkana Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Jeg sier i fra hvis det blir for mye, men samtidig er det ikke min jobb å oppdra andres barn så jeg aksepterer også mer fra gjester enn fra egne barn.
Ulrikke Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 Er en stund siden min var såpass liten, men i sånne tilfeller tror jeg at jeg sa noe lignende "Er du mett? Da kan du få gå fra bordet og vente på rommet til Xxxxx hvis det er vanskelig å sitte rolig ved bordet. Hvis du vil ha mer mat vil jeg at du spiser med gaffel og sitter rolig". Ikke i streng tone, men en helt vanlig bestemt tone. Det funket ofte. Ikke alltid, men ofte... Sånn ellers gadd jeg ikke utkjempe de store krigene, men samtidig skulle jeg jo orke å sitte der selv også.... 2
absinthia Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 Jeg sier bare at her hos oss, så må alle sitte ved matbordet mens vi spiser, for vi synes at det blir for urolig til å nyte maten, dersom noen løper til og fra. . Om de hjelper til litt med fingrene, bryr jeg meg ikke så mye om, det får foreldrene deres ta seg av. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei datter som går i 1. klasse. Noen av vennene hennes har en tendens til å tulle fælt ved matbordet. De spiser spagetti med henda, griser med maten og kan plutselig gå i fra bordet for å tulle litt. Jeg kan akseptere litt tull, men jeg liker ikke grising/tulling med maten. Hvor går grensen for dere? Og hvordan sier dere i fra? Jeg syns det er litt vanskelig da mitt barn aldri er en del av denne oppførselen, så det blir jo besøket jeg må snakke til. Har ikke lyst til å bli sett på som den sure og strenge mammaen heller. Anonymkode: 39988...dc8 Jeg sier bestemt i fra. Nå sitter du rolig og spiser maten din ordentlig, ellers kan du gå på rommet og vente til ***** er ferdig med å spise! Sånt tull vil jeg ikke ha ved matbordet. Det virker. Blir ikke sett på som den sure og strenge mammaen heller. De trives godt her, når de er på besøk.. Anonymkode: b1835...a26 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 Jeg hadde sagt at i dette huset er det jeg som bestemmer. Anonymkode: 4f4c4...1b1
Trolltunge Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 Jeg aksepterer det samme som jeg aksepterer fra egne barn. Jeg sier fra som jeg sier fra til egne barn. (Jeg forklarer hva som ikke er ok, og hvorfor.) Det eneste jeg ser mer gjennom fingrene med er hvor de setter fra seg sko og henger jakken. Mine må henge opp i skapet og sette sko i hyllene. Besøkende henger jakker på kroker i gangen og setter fra seg skoene på gulvet. Det er greit!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 Aksepterer ikke bevisst grising med maten. Pleier bare å si fra at de ikke skal grise og spise ordentlig. De får heller ikke rope og gaule ved matbordet....de har såpass mye besøk at jeg orker ikke å ha det sånn når jeg skal spise. Forskjell på venneneda, de fleste oppfører seg bra, andre må snakkes til flere ganger... Anonymkode: 32f6e...bb0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå