AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 Jeg har kjent på følelsen av at jeg må nyse de siste timene, kilingen i nesa kommer og går men ingenting skjer Har dere noe tips? Er så plagsomt! Anonymkode: d0a96...ef0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Det er to ting som alltid funker for å fremprovosere et nys hos meg, ved å gjøre de kan jeg nyse akkurat så mange ganger jeg vil. Det ene er å presse litt hardt på siden av nesen, akkurat der hvor den hardeste brusken stopper, jeg må gjerne presse og holde en liten stund før nyset kommet. Det andre anbefaler jeg å være litt forsiktig med, men det er å stikke noe opp i nesen og presse omtrent mot samme punkt som ved den første metoden, innover mot nesen. Trenger altså ikke å stikke noe langt inn, men akkurat dit hvor jeg kjenner at det kiler. Jeg pleier å bruke den runde enden av en sånn liten hårklemme til det, så er det ikke noen fare for å stikke meg. Anonymkode: 63a04...bc8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 Noen flere råd andre? Anonymkode: d0a96...ef0
solmåneogstjerner Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 Se mot sterkt lys. Jo sterkere, jo bedre! Pass på øynene.... Ellers kan du lukte på kanel.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Se mot sterkt lys. Jo sterkere, jo bedre! Pass på øynene.... Ellers kan du lukte på kanel. Hvordan hjelper kanel? Anonymkode: d0a96...ef0
solmåneogstjerner Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan hjelper kanel? Anonymkode: d0a96...ef0 Vet ikke. Kjerringråd... kanskje fordi du får litt fint støv i nesen som kiler litt? Men ikke sniff inn store mengder!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 Jeg fikk til å nyse i går men det driver fortsatt og kiler i nesa. Noen som vet? Holder på å bli gal! Anonymkode: d0a96...ef0 1
Minya Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 Spyl nese/bihulesystemet med saltvann. Jeg kjøper en spray på apoteket som heter Physiomer Strong Jet, funker fjell for å få bort den ubrukelige kilingen når du er litt snørrete, men ikke får til å nyse skikkelig. Still deg over vasken, spyl inn det ene neseboret, saltvannet "rikosjerer" av bihuleveggen og la det renne ut av det andre neseboret. Gjenta om nødvendig. Snyt deg skikkelig for å få ut overskuddsaltvann. Enjoy.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #9 Skrevet 4. april 2018 På 3.4.2018 den 17.15, AnonymBruker skrev: Jeg har kjent på følelsen av at jeg må nyse de siste timene, kilingen i nesa kommer og går men ingenting skjer Har dere noe tips? Er så plagsomt! Anonymkode: d0a96...ef0 Hvorfor ønsker du å nyse? Problmet ditt er jo ikke å nyse. Problemet er at noe irriterer slimhinnene i nesa. Om dette «noe» følger deg dagen lang: skyll nesen med saltvann og ta en allergitablett. Dersom du omgir deg med parfyme, støv, skitt, dyr eller andre kjente allergener: fjern deg fra dem og se om du blir bedre. Dersom dette «noe» oppstår i en gitt situasjon så fikser du problemet med den situasjonen. Feks om problemet hovedsakelig oppstår hjemme så tørker du grundig støv og tar en nedvask. Anonymkode: 7cef9...786
Minya Skrevet 4. april 2018 #10 Skrevet 4. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ønsker du å nyse? Anonymkode: 7cef9...786 Sannsynligvis fordi en sånn "lurenys" er helt jævlig, og at det som regel er en fantastisk utløsningsfølelse når nysen endelig kommer? 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #11 Skrevet 4. april 2018 1 time siden, Minya skrev: Sannsynligvis fordi en sånn "lurenys" er helt jævlig, og at det som regel er en fantastisk utløsningsfølelse når nysen endelig kommer? Kjøpte denne, tok to kjappe spray i begge nesene og ingenting skjedde. Kiler fortsatt Anonymkode: d0a96...ef0
Minya Skrevet 4. april 2018 #12 Skrevet 4. april 2018 (endret) Ikke kjappe spray, en skikkelig rens gjennom bihulene. Jeg brukte fire trykk totalt, og hvert trykk var på to-tre sekunder. Kjente virkelig at bihulene ble rensa med det. Edit; Og ja, hvis du aldri har rensa bihulene skikkelig før så er det dritekkelt. Endret 4. april 2018 av Minya
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #13 Skrevet 4. april 2018 6 minutter siden, Minya skrev: Ikke kjappe spray, en skikkelig rens gjennom bihulene. Jeg brukte fire trykk totalt, og hvert trykk var på to-tre sekunder. Kjente virkelig at bihulene ble rensa med det. Edit; Og ja, hvis du aldri har rensa bihulene skikkelig før så er det dritekkelt. Den korte sprayen jeg gjorde, da begynte det å renne ut masse vått. Er det naturlig? Så jeg tar 4 små trykk så det kommer fire små sprayer inn i hvert nesehul? Anonymkode: d0a96...ef0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #14 Skrevet 4. april 2018 Og hvor dypt skal jeg stikke den inn? Anonymkode: d0a96...ef0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #16 Skrevet 31. august 2019 Har samme problem, noen tips? Anonymkode: 86a2c...06e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #17 Skrevet 5. juli 2024 Gammel tråd, men jeg plages av det samme innimellom Det er skikkelig irriterende. Det kiler i nesa og nysen begynner, men den blir aldri "ferdig". Jeg trekker inn luft for å nyse og så bare kommer det ikke noe nys. Noen ganger hjelper det å snyte nesa, men ikke alltid. Noen ganger hjelper det å se på noe lyst, men ikke alltid. Hadde nettopp en sånn greie og søkte på det og kom over denne tråden. Er det noen som har "bankers" tips til å få nyst. Jeg har ikke prøvd tipset med saltvann så kan prøve det, men er det noe annet man kan gjøre for enten å få nyst eller få bort nysen helt? Anonymkode: 610f2...fb5
Meowmere Skrevet 5. juli 2024 #18 Skrevet 5. juli 2024 Kil deg selv inni nesegangen med en q-tips uten bomull eller en tannpirker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå