Gå til innhold

KANINER

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 guttekaniner på rundt 10 uker. De er kjempe snille, og jeg elsker dem utrolig mye. Jeg har hørt at mange kaniner trenger et hjem, og er derfor intressert i å adoptere en eller to til.❤️

Men jeg har hørt at 2 gutter og 1 jente, eller 2 gutter og 2 jenter går ikke sammen. For guttene vil sloss om jenta, eller jentenene. Er dette sant?

For om det er sant bør jeg skaffe meg kastrerte gutter istedenfor jenter?

(skal kastrere guttene mine denne uka) Men tenker det eventuelt er en stund til jeg skal ha fler, om jeg skal.

takk for svar:)

Anonymkode: 38617...849

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja tenker at det tryggeste er å skaffe kastrerte gutter, også ha mulighet til å ha alle fire hver for seg, og gradvis introdusere de for hverandre.
Jeg hadde tre kaniner og alle måtte bo hver for seg... En gutt og to jenter.
Har hatt to andre jentekaniner sammen tidligere, og de gjorde ikke annet enn å sloss og parre på hverandre. Begge ble sure og begynte å bite meg også hver gang jeg kom i nærheten av de.

Snillest kaniner og kaniner som har hatt det best, har vært når de har bodd alene hver for seg i hver sine bur med helvegg mellom så de ikke kan se hverandre. (prøvde å ha bare netting i mellom jentene men da brøyt den ene seg inn til den andre og mobba den og spiste opp maten dens så den ble redd og bare satt i et hjørne redd :( )

Anonymkode: f194f...579

AnonymBruker
Skrevet

Det tryggeste er å skaffe kastrerte gutter når dine er kastrerte og hormonene er ute av kroppen (etter ca 6 uker) :)  

Anonymkode: 12485...988

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må kastrere alle, både gutter og jenter. Meld deg inn i Den store kaninboka på Facebook. Ikke høre på hun over her som sier at kaniner har det best alene, det er bare tull. 

Anonymkode: 1afda...b30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kastrert gutt og en jente - de er kjempevenner nå :) Hatet hver andre i starten, introduserte dem gradvis men likevel fløy de på hverandre med en gang. Litt etter litt ble de bedre og bedre venner, og nå har de bodd i samme bur (oppå hverandre. De ligger konstant oppå hverandre) i fire år. Introduserte dem ved å ha bånd i dem og holde dem fra hverandre, så gå nærmere og nærmere, men det tar lang tid altså. 

Du skal være VELDIG forsiktig med å bare sette en ny kanin inn i buret til de to som har bodd sammen lenge. De kan være skikkelig stygge med hverandre, og kan faktisk ta livet av hverandre. Hvis du vil ha flere, anbefaler jeg virkelig å få to stykker til som har bodd sammen lenge, og ha de i separate bur fra de du har fra før. Så kan du heller introdusere dem etter hvert og se hvordan det går. Du må ikke finne på å skaffe to til å bare sette inn til de to du har, det er dømt til å bli slosskamp, mobbing og skader. 

Anonymkode: 820c5...64e

AnonymBruker
Skrevet

Og: kastrerte kaniner er det beste, enten det er gutter eller jenter. Ukastrerte jenter kan også bli skikkelig ufine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tenker at det tryggeste er å skaffe kastrerte gutter, også ha mulighet til å ha alle fire hver for seg, og gradvis introdusere de for hverandre.
Jeg hadde tre kaniner og alle måtte bo hver for seg... En gutt og to jenter.
Har hatt to andre jentekaniner sammen tidligere, og de gjorde ikke annet enn å sloss og parre på hverandre. Begge ble sure og begynte å bite meg også hver gang jeg kom i nærheten av de.

Snillest kaniner og kaniner som har hatt det best, har vært når de har bodd alene hver for seg i hver sine bur med helvegg mellom så de ikke kan se hverandre. (prøvde å ha bare netting i mellom jentene men da brøyt den ene seg inn til den andre og mobba den og spiste opp maten dens så den ble redd og bare satt i et hjørne redd :( )

Anonymkode: f194f...579

Kaniner skal ikke stå i bur.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i den store kaninboka på Facebook :) der får du råd fra folk som faktisk kan kanin, de som driver siden inkludert Marit. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er denne tullete menneskeliggjøringen med å kalle dyr jenter og gutter? Alle slags pattedyr er hunner og hanner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Hva er denne tullete menneskeliggjøringen med å kalle dyr jenter og gutter? Alle slags pattedyr er hunner og hanner. 

Buhuuu 

Anonymkode: 1afda...b30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Åh måtte så klart komme noen som ikke har NOE produktivt å komme med i denne tråden også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaniner skal ikke stå i bur.

Herregud. Det handler om uttalelse, hva ellers skal man kalle det? Kaningård? Jeg har bur til mine, hvor døren alltid er åpen og de har en innhegning på størrelse med et halvt hus - jeg sier likevel ''kaninburet'' og at de ''står i bur''. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud. Det handler om uttalelse, hva ellers skal man kalle det? Kaningård? Jeg har bur til mine, hvor døren alltid er åpen og de har en innhegning på størrelse med et halvt hus - jeg sier likevel ''kaninburet'' og at de ''står i bur''. 

Innhegning eller kaningård ja. Bur er bur.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh måtte så klart komme noen som ikke har NOE produktivt å komme med i denne tråden også.

Jeg synes absolutt mitt innlegg er produktivt i den forstand at dere lærer riktige begreper om dyrekjønn. Sier dere jenteku og gutteku også? Eller jentehest og guttehest? Kaller dere (jenter) dere selv for mamma, "komme til mamma, da" når dere snakker til dyret?

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Jeg synes absolutt mitt innlegg er produktivt i den forstand at dere lærer riktige begreper om dyrekjønn. Sier dere jenteku og gutteku også? Eller jentehest og guttehest? Kaller dere (jenter) dere selv for mamma, "komme til mamma, da" når dere snakker til dyret?

Herlighet spar deg. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg synes absolutt mitt innlegg er produktivt i den forstand at der lærer riktige begreper om dyrekjønn. Sier dere jenteku og gutteku også? Eller jentehest og guttehest? Kaller dere (jenter) dere selv for mamma, "komme til mamma, da" når dere snakker til dyret?

Haha!! Det gjør jo ihvertfall halvparten av alle jeg kjenner som har dyr.... høres utrolig tåpelig ut. Spesielt når de har gitt dyra typiske menneskenavn i tillegg. Kom til mamma da, Thomas!! :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Arabella skrev:

Jepp. Snuppelurene mine er "ungene" mine (hundene), og de er glad i mammaen sin (haha iknow teit, tror jeg fikk litt panikk når siste ungen flytta ut, og kompenserer med nye "barn")

Anonymkode: 291ca...dc4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Snuppelurene mine er "ungene" mine (hundene), og de er glad i mammaen sin (haha iknow teit, tror jeg fikk litt panikk når siste ungen flytta ut, og kompenserer med nye "barn")

Anonymkode: 291ca...dc4

Nettop 😂 kattene mine er babyene mine. Det er herremannen, jenta mi, gutten min, dronninga, baby etc 😅

Skrevet

Hundene, kattene og kaninene er mine babyer❤️❤️ Når jeg roper på dem roper jeg «Kom til mamma, Molly!» For hun vet hvem som er mamma❤️ Og man kan si «jente og gutt» til kaniner:) Selvfølgelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...