AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #21 Del Skrevet 3. april 2018 Jeg personlig har dårlig erfaring med tog og unngår det hvis jeg kan. Synes buss er ille det også, men ikke like ille. - Den ene gangen jeg aldri glemmer er når jeg skulle ta tog med en annen. Toget var vel forsinket eller noe, og stoppet så vidt før det skulle kjøre videre. Pga. det fikk vi ikke funnet vogna vår i tide, og måtte løpe inn på den nærmeste (dette fikk vi beskjed fra konduktøren om). Vi gikk frem og tilbake for å prøve å finne rett vogn, men fikk snakket med konduktøren (igjen) som sa vi måtte vente til neste stopp, gå av, for så å gå på på nytt, fordi vi ikke kunne nå den vogna vi skulle til gjennom selve toget. Greit nok. Vi var rett ved siden av ei tom kafevogn, og siden vi bare hadde 2 kofferter hver som ikke tok opp noe plass, så vi bestemte oss for å sette oss ned i kafevogna mens vi ventet. Koffertene satt mellom beina våre, sånn at de ikke var i veien for noen. Da kom konduktøren bort, sur som bare det, og sa vi måtte vente ved utgangen. Nok en gang, kafeen var så og si tom (var vel 1-2 personer der inne) og koffertene var små og satt mellom beina våre. Vi hadde billetter, vi hadde fått beskjed av han om å hoppe inn på nærmeste vogn, men nå måtte vi altså stille oss til i den kalde, ustø gangen og stå der og balansere i 10-20 minutter før vi kunne finne plassene våre. Siden har jeg kjent på angst hver gang jeg skal på toget. - Den andre gangen var riktignok i utlandet. Vi var 3 stk som satt på toget og skulle av. Toget bremset ned på vei til stasjonen og vi reiste oss for å hente koffertene våre. Rett før vi får tatt ned koffertene våre og gått av toget, kommer flere passasjerer gående på. Stopper de opp for å slippe oss av? Neida, de fortsetter å presse seg forbi. Når de endelig er ferdige og vi får tatt ned koffertene stenges dørene. Konduktøren kommer og vi måtte forklare situasjonen. Heldigvis var han ikke like sur som konduktøren i Norge, og vi fikk lov å bare gå av på neste stopp. Men nok en gang har det gjort meg nervøs når jeg skal av toget. - I tillegg har jeg mange ganger opplevd at dørene ikke har åpnet seg når jeg skal av. (Ja, jeg har trykket på knappene.) Da har jeg måtte løpt gjennom neste vogn stappfull av mennesker med bagasjen på slep for å komme meg av. For noen med sosial angst er sånne situasoner kjempemorsomme. Anonymkode: ca971...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian d'Ibelin Skrevet 3. april 2018 #22 Del Skrevet 3. april 2018 Jeg liker å ta tog synes det er fantastisk. Tar heller tog enn fly og mye heller tog enn buss. Det er et par år siden sist jeg tok toget. Men jeg har uansett aldri opplevd det du beskriver og jeg har nok tatt toget et par hundre ganger i løpe av mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #23 Del Skrevet 3. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når vi skal på fjellet er det bare tog vi kan ta. Har tatt toget selv om det var stappfullt, men vi satt ute i gangen og koste oss der. Slapper godt av på toget, og har ikke opplevd det du beskriver. Nå reiser vi gratis med tog, nå er det bare minsten som får reise gratis. Jeg kan få årskort, men vi reiser ikke så ofte, så mannen ordner fri billett til meg. Han har fribillett, som en del av jobben. Anonymkode: 7ec32...89a Så bra bare minsten kan reise gratis da dere alle reiser gratis. Anonymkode: 2a413...d7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #24 Del Skrevet 3. april 2018 1 time siden, FactsOverFeelings skrev: Aktivt støydempende headset + god musikk man liker + En god bok Eller Aktivt støydempende headset + Nintendo Switch Eller Man kan ta seg en hvil. Dette kan man ikke gjøre i en bil, samtidig er ikke tog like ømfintlige for dårlig vær med påfølgende veiforhold. I tillegg er det mer skånsomt for miljøet, slik at jeg kan være en prekende, arrogant drittsekk om det. Marerittet er en medpassasjer med nettopp et slikt headset du beskriver som høylytt knasker i seg en hel pose rå gulrøtter uten å merke hvor plagsomt det er... ja, jeg kommer nettopp fra en tur med en slik nabo! Får visst kjøpe meg et sett jeg også. Anonymkode: e3d3b...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FactsOverFeelings Skrevet 3. april 2018 #25 Del Skrevet 3. april 2018 29 minutter siden, AnonymBruker said: Marerittet er en medpassasjer med nettopp et slikt headset du beskriver som høylytt knasker i seg en hel pose rå gulrøtter uten å merke hvor plagsomt det er... ja, jeg kommer nettopp fra en tur med en slik nabo! Får visst kjøpe meg et sett jeg også. Anonymkode: e3d3b...7e5 Er å anbefale å ha et sånt ja, er ikke bare på tog det er en fordel =) Selv spiser jeg aldri mens jeg reiser kollektivt, eller er på trange steder omringet av folk, for meg føles det "uhøflig" på en eller annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. april 2018 #26 Del Skrevet 3. april 2018 Eeelsker å ta toget jeg. Slapper så godt av og kan tenke i fred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #27 Del Skrevet 3. april 2018 Jeg takler ikke tog i mer enn 1-2 timer, men det er pga den varme luften i togene gir meg svært lett migrene. Spesielt kombinert med lukten av folks matpakke og eventuelle barnehyl. Skulle gjerne tatt tog istedenfor fly da Anonymkode: e1d40...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #28 Del Skrevet 3. april 2018 6 timer siden, Neinøff skrev: Det er jo et h3lvete. Folk som offer seg, kliner seg oppi fanget ditt, bråker, snorker, snørrer og snyter seg, raper, sover (!!!???)! Det er ukomfortabelt, dyrt, lukter vondt og det er så innmaaaaaaaaariiiiiii treeeeeeeeegt. Er det folk som ikke har et annet valg? Finnes det folk som LIKER SÅNT? Jeg hater tog. Virkelig Jeg elsker å ta tog! Beste fremkomst middelet jeg vet om Vil jeg ha det stille, bestiller jeg billett på stillevogn, og har jeg med barnet mitt, bestiller jeg billett til familievognen. Om det tilbys. Tog går raskt og det er svært behagelig Eneste jeg synes er stress med tog, er bytting av tog, når man har med seg barn. Man har ikke all verdens med tid akkurat.. Anonymkode: 1eafe...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #29 Del Skrevet 4. april 2018 Tog er som regel helt fint det - når det faktisk går. Der jeg bodde før, måtte jeg ta toget for å komme til jobb, noe som ikke var veldig enkelt med stadige lange perioder med vedlikehold av skinnegang (typisk hele sommeren, og i flere perioder med helligdager, som påske, pinse++). Jobben jeg har nå kunne jeg ikke hatt hvis jeg fortsatt hadde bodd på samme sted, da den krever kontinuerlig tilstedeværelse og fravær ikke er mulig. Anonymkode: 79653...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #30 Del Skrevet 4. april 2018 Skjønner hva du mener, spesielt på nattog. Tror lyddempende hodetelefoner er eneste løsning. Anonymkode: b7de7...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 4. april 2018 #31 Del Skrevet 4. april 2018 On 3.4.2018 at 4:23 PM, Neinøff said: Det er jo et h3lvete. Folk som offer seg, kliner seg oppi fanget ditt, bråker, snorker, snørrer og snyter seg, raper, sover (!!!???)! Det er ukomfortabelt, dyrt, lukter vondt og det er så innmaaaaaaaaariiiiiii treeeeeeeeegt. Er det folk som ikke har et annet valg? Finnes det folk som LIKER SÅNT? Jeg hater tog. Virkelig Jeg elsker tog. Men jeg hater til en viss grad mine medpassasjerer. Det kommer litt an på dem, for å si det sånn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #32 Del Skrevet 4. april 2018 Er enig med det meste, men hva er problemet med folk som sover? Jeg pendla 4 timer om dagen for en liten stund siden og måtte ta tog klokken 5 på morgenen. Ikke pokkern om jeg holdt meg våken i tilfelle noen skulle finne min soving ubehagelig 😂 Anonymkode: c2043...0ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 4. april 2018 #33 Del Skrevet 4. april 2018 På 3.4.2018 den 16.28, AnonymBruker skrev: Treigere enn buss og bil mener du? Det er det ikke. I tilleg så går det faktisk ikke fly over alt (funfact). Jeg HATER å ta buss, å jeg HATER å kjøre inn i byer, så derfor tar jeg heller tog inn til Oslo feks når jeg skal dit fremfor å kjøre. Da må man jo finne parkering, tenke på at noen riper opp bilen, trafikken(!!) i Oslo etc. Takke meg til tog hvor jeg kan få reise meg opp å gå. Ikke har jeg vært borti sånne mene slet du snakker om heller. Anonymkode: e923f...21b Jo, det er det. Hvorfor? Fordi toget sjelden kommer når det skal. Fordi toget er innstilt. Fordi det kom 0,2 mm snø, så da greier ikke toget å kjøre. Fordi det stopper på alle stasjoner. Derfor er toget tregt. Er det en "funfact" at det ikke går fly overalt? Jaha? Selvsagt er det bedre med kollektivt inn mot Oslo sentrum, enn det er med bil, men det betyr ikke at tog ikke er dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 4. april 2018 #34 Del Skrevet 4. april 2018 På 3.4.2018 den 16.30, Overrasket skrev: Toget er det mest perfekte fremkomstmiddelet som menneskeheten har funnet opp. Det sier ikke veldig mye, egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 4. april 2018 #35 Del Skrevet 4. april 2018 (endret) 4 minutter siden, Neinøff said: Det sier ikke veldig mye, egentlig Samtidig sier det alt som bør sies, ikke sant? Endret 4. april 2018 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 4. april 2018 #36 Del Skrevet 4. april 2018 På 3.4.2018 den 16.31, AnonymBruker skrev: Når vi skal på fjellet er det bare tog vi kan ta. Har tatt toget selv om det var stappfullt, men vi satt ute i gangen og koste oss der. Slapper godt av på toget, og har ikke opplevd det du beskriver. Nå reiser vi gratis med tog, nå er det bare minsten som får reise gratis. Jeg kan få årskort, men vi reiser ikke så ofte, så mannen ordner fri billett til meg. Han har fribillett, som en del av jobben. Anonymkode: 7ec32...89a Ja, om det er gratis, greier en vel å holde ut. Men hvorfor kan dere ikke kjøre til fjellet? Aldri hørt om et fjell som kun har toglinjer og ingen veier. På 3.4.2018 den 16.32, Catalina Culès skrev: Har aldri opplevd det du beskriver, men så er det vel 15 år siden sist jeg tok toget... Og godt er det! På 3.4.2018 den 16.34, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare kjøpe sånn komfort billett ? Eller sette deg i stillevogna? Anonymkode: 87d75...7bd Nei? Ikke alle tog har sånne billetter, skjønner du. På 3.4.2018 den 16.36, Sirah skrev: Heller tog enn buss for å si det sånn... Noen ganger passer det ikke å ta bilen. Det er helt sant, og da lider man seg gjennom en togreise. På 3.4.2018 den 16.38, heipådegsann skrev: Tog er definitivt min foretrukne reisemåte. Aldri opplevd noe av det du beskriver. Vi er en familie på 3, og for oss er det mange ganger billigere med tog enn med fly når vi skal reise. Det er også mye enklere å reise med barn i tog enn i bil. De har eget lekerom, og barna får bevegd på seg. Vi som foreldre kan avlaste hverandre, en kan sove eller drikke kaffe mens den andre leker med barnet. Vi kan gå i matvogna for å spise lunsj eller middag. Det er stort sett veldig god plass den strekningen vi bruker å reise, og vi slipper helt å tenke på noe annet enn å fylle opp de timene vi skal være der Jaha. Jeg spesifiserte kanskje ikke at jeg ikke snakker om slike luksustog, men vanlige lokaltog. På 3.4.2018 den 16.38, AnonymBruker skrev: De som sover synder i alle fall ikke. Ikke anklag dem. Anonymkode: 7cc27...377 Så lenge de ikke snorker, sikler eller hveser, er det ok. På 3.4.2018 den 16.38, boblebrist skrev: Eneste jeg ikke liker med tog er at rutene her til lands er elendige. Tog er fint det. Ikke fint. Ja, rutene er elendige. På 3.4.2018 den 16.39, Anoia skrev: Hva er galt med å sove på toget da? Så lenge man holder seg på sin egen plass så plager man vel ingen? Hvis du er stille går det greit. På 3.4.2018 den 16.42, AnonymBruker skrev: Tenker du på t-banen? Isåfall er jeg helt enig. Men mener du langdistansetogene, så opplever jeg bare de tingene på rørosbanen når alle skal hjem til jul. Anonymkode: ec264...6ac Nei, ikke t-banen.. Har kun tatt t-bane kanskje 10 ganger i mitt liv så har ikke dannet meg et særlig inntrykk annet enn at det lukter vondt og virker skittent. På 3.4.2018 den 16.43, Million skrev: Jeg synes det er helt ok å kjøre tog. Liker å sitte i egne tanker og kikke ut vinduet på landskapet som suser forbi. Synes ikke det er noe stress med tog i det hele tatt. Eller jo, hvis noen har unger med seg som skriker, men det gjelder jo fly etc også da. Jeg synes folk som snakker i telefonen, gjennom hele turen, er irriterende. Eller folk som har med seg hunder så jeg hovner opp. Og folk som ikke passer på ungene sine. På 3.4.2018 den 16.47, AnonymBruker skrev: Jeg liker å kjøre tog og gjør det når jeg kan, dvs når togtidene passer til arbeidstiden min. Gjør de ikke det må jeg ta bilen. Jeg er glad for hver person som velger tog. Luften vår hadde vært elendig hvis samtlige skulle brukt personbil isteden, særlig i de store byene. Anonymkode: a9244...4a1 Det er ikke sant, for hadde samtlige kjørt bil, hadde ingen kommet frem (Lokal-)tog skulle vært som på film, i gamledager, folk hadde en egen lugar. Da hadde tog vært fint! På 3.4.2018 den 16.48, AnonymBruker skrev: Jeg elsker å kjøre tog, har tatt mye tog i Norge, og kjørt en del tog i utlandet og. Det går jo fortere enn bil, jeg tar toget jevnlig til Oslo, det tar meg 30 min, var en gang jeg måtte ta bilen, tok meg 2 timer. Elsker på morgningen, og sette meg på stille vognen, høre på lydbok og kose meg med min kaffe, bare lukke øynene og nyte. Har ikke opplevd noe av det du har opplevd. Anonymkode: c6480...1e2 Så fint for deg. På 3.4.2018 den 16.51, AnonymBruker skrev: Jeg liker å kjøre tog. Har fine minner fra turer fra vest til øst. Det jeg avskyr er å pendle med tog. Jeg må ta to tog for å komme meg på jobb. Hyppige forsinkelser og nå på nyåret så er flere tog blitt innstilte. Bruker ufattelig mye tid og vet aldri når jeg kommer hjem. Bil er dessverre ikke et alternativ i dag. Anonymkode: 2c9a8...929 Nei, for mange er det jo ikke et alternativ, og da mååå man jo ta det hersens toget, da. Og sitte ved siden av folk som spiste makrell i tomat til frokost. På 3.4.2018 den 16.52, FactsOverFeelings skrev: Aktivt støydempende headset + god musikk man liker + En god bok Eller Aktivt støydempende headset + Nintendo Switch Eller Man kan ta seg en hvil. Dette kan man ikke gjøre i en bil, samtidig er ikke tog like ømfintlige for dårlig vær med påfølgende veiforhold. I tillegg er det mer skånsomt for miljøet, slik at jeg kan være en prekende, arrogant drittsekk om det. Jeg kan gjøre det i en bil, jo. Jeg vil si tog er mer ømfintlige for dårlig vær, hvis det kommer bare bittelitt snø, så blir alt innstilt. På 3.4.2018 den 16.53, AnonymBruker skrev: Jeg tok tog fra Bergen til Oslo i stedet for fly. Sparte meg for flybuss, flytog, masse sikkerhetssjekker og dill. Satte meg rett inn på toget, betalte en hundrings for ekstra komfort, og koste meg med å sove og se film på nettbrettet til jeg var i Oslo i gaten like ved hotellet jeg skulle på. Ingen som bråkte. Bare kos Anonymkode: 6b4fc...943 Ja. Og det gjør du hver dag, eller? "Hverdagstogene" er ikke sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 4. april 2018 #37 Del Skrevet 4. april 2018 På 3.4.2018 den 17.05, AnonymBruker skrev: Jeg personlig har dårlig erfaring med tog og unngår det hvis jeg kan. Synes buss er ille det også, men ikke like ille. - Den ene gangen jeg aldri glemmer er når jeg skulle ta tog med en annen. Toget var vel forsinket eller noe, og stoppet så vidt før det skulle kjøre videre. Pga. det fikk vi ikke funnet vogna vår i tide, og måtte løpe inn på den nærmeste (dette fikk vi beskjed fra konduktøren om). Vi gikk frem og tilbake for å prøve å finne rett vogn, men fikk snakket med konduktøren (igjen) som sa vi måtte vente til neste stopp, gå av, for så å gå på på nytt, fordi vi ikke kunne nå den vogna vi skulle til gjennom selve toget. Greit nok. Vi var rett ved siden av ei tom kafevogn, og siden vi bare hadde 2 kofferter hver som ikke tok opp noe plass, så vi bestemte oss for å sette oss ned i kafevogna mens vi ventet. Koffertene satt mellom beina våre, sånn at de ikke var i veien for noen. Da kom konduktøren bort, sur som bare det, og sa vi måtte vente ved utgangen. Nok en gang, kafeen var så og si tom (var vel 1-2 personer der inne) og koffertene var små og satt mellom beina våre. Vi hadde billetter, vi hadde fått beskjed av han om å hoppe inn på nærmeste vogn, men nå måtte vi altså stille oss til i den kalde, ustø gangen og stå der og balansere i 10-20 minutter før vi kunne finne plassene våre. Siden har jeg kjent på angst hver gang jeg skal på toget. - Den andre gangen var riktignok i utlandet. Vi var 3 stk som satt på toget og skulle av. Toget bremset ned på vei til stasjonen og vi reiste oss for å hente koffertene våre. Rett før vi får tatt ned koffertene våre og gått av toget, kommer flere passasjerer gående på. Stopper de opp for å slippe oss av? Neida, de fortsetter å presse seg forbi. Når de endelig er ferdige og vi får tatt ned koffertene stenges dørene. Konduktøren kommer og vi måtte forklare situasjonen. Heldigvis var han ikke like sur som konduktøren i Norge, og vi fikk lov å bare gå av på neste stopp. Men nok en gang har det gjort meg nervøs når jeg skal av toget. - I tillegg har jeg mange ganger opplevd at dørene ikke har åpnet seg når jeg skal av. (Ja, jeg har trykket på knappene.) Da har jeg måtte løpt gjennom neste vogn stappfull av mennesker med bagasjen på slep for å komme meg av. For noen med sosial angst er sånne situasoner kjempemorsomme. Anonymkode: ca971...9fd Det høres ut som noen drittog som ikke åpner dørene!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 4. april 2018 #38 Del Skrevet 4. april 2018 På 3.4.2018 den 17.16, Balian d'Ibelin skrev: Jeg liker å ta tog synes det er fantastisk. Tar heller tog enn fly og mye heller tog enn buss. Det er et par år siden sist jeg tok toget. Men jeg har uansett aldri opplevd det du beskriver og jeg har nok tatt toget et par hundre ganger i løpe av mitt liv. Jeg har tatt toget kanskje.. 3000 ganger? Og hater tog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. april 2018 #39 Del Skrevet 4. april 2018 Enig @Neinøff. Buss er enda mer pain enn tog så må man velge mellom to onder så velger jeg tog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 4. april 2018 #40 Del Skrevet 4. april 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg takler ikke tog i mer enn 1-2 timer, men det er pga den varme luften i togene gir meg svært lett migrene. Spesielt kombinert med lukten av folks matpakke og eventuelle barnehyl. Skulle gjerne tatt tog istedenfor fly da Anonymkode: e1d40...fe1 Timer? Off.. 40 minutter er mer enn nok for meg. Går greit hvis jeg er aleine, men det er jeg jo "aldri". Tok toget i går, satt en mann ved siden av meg, så ut som han skulle krepere når som helst. Lå og sov og gapa. Så helt sykt ut. Vridde seg og snudde seg og ormet seg. FLATE! Slutt, a? Legg deg tidligere, eller? HÆ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå