Gjest Det er meg Skrevet 19. februar 2005 #1 Skrevet 19. februar 2005 Hei. Vinterdressen til gutten min er utslitt, og jeg må kjøpe ny allerede denne sesongen. I og med at han begynner på skolen til høsten, tenkte jeg at det kanskje var mest praktisk med en todelt dress. Hva er deres erfaringer med todelt dress i forhold til hel? Fordeler/ ulemper? Og hvor får man kjøpt slike klær. Hittil har jeg kjøpt dresser på barneutstyrsforretning eller klesforretning, men har aldri sett slike todelte dresser der. Jeg ønsker å kjøpe klær av god kvalitet, og har sett at Helly Hansen har fine selebukser med tilhørende jakke. Men dette har jeg kun sett i postordrekatalog. Går jeg på sportsforretning eller hva? :oops: Det er litt pinlig at jeg ikke vet det. Men jeg blir glad om noen kan opplyse meg. (Også om noen vet hvilken type forretning slike klær selges billigst)
Gjest Madeline Skrevet 19. februar 2005 #2 Skrevet 19. februar 2005 Hei. Jeg er mor til tre barn på 8, 9 og 12 år. Etter at de begynte på skolen har de kun brukt todelte dresser. De har nektet å bruke noe annet. Det blir rett og slett for upraktisk med hel dress. Dessuten så blir hel dress sett på som barnslig og noe som barnehagebarn bruker. Barna mine bruker kun dynejakken på skoleveien og har dynebuksen i sekken. På skolen er det flere små friminutt og korte turer til andre steder på skolen. Da tar det for lang tid å ta på hel dress. Det er dessuten mest slitasje på knær og bak. Da blir det billigere å kjøpe ny dynebukse enn hele dressen. Jeg har som regel kjøpt todelte dresser hos Cubus eller H&M, men du får kjøpt det i alle kles- og sporsbutikker. Prismessig er det ikke noe særlig forskjell på todelte og hele dresser. Jeg har faktisk ikke opplevd noe negativt med å bruke todelte dresser.
Gjest Emera Skrevet 19. februar 2005 #3 Skrevet 19. februar 2005 Dessuten så blir hel dress sett på som barnslig og noe som barnehagebarn bruker. Det er nok det viktigste argumentet, tror jeg. De er ikke store før de lar seg tungt påvirke av barna rundt seg! Da tar det for lang tid å ta på hel dress. Jeg har en datter i andre klasse. Hun har gjerne både bukse/jakke og heldress i garderoben. Som oftest velger hun dressen, faktisk. At det skal ta lenger tid å få på seg dress enn todelt kan jeg da ikke skjønne!
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #4 Skrevet 19. februar 2005 I klassen min er det kun et fåtall som har todelt dress. De andre har hel dress. Begge er like raske å ta på, og begge er like raske. (Ingen hos meg har tenkt på at hel dress er barnslig ennå, men det er kanskje fordi de bare går i 1.?)
Gjest Meg igjen Skrevet 19. februar 2005 #5 Skrevet 19. februar 2005 Er det noen som vet hvor man får kjøpt en todelt HH-vinterdress da? Har tidligere kjøpt både regntøy og hel dress på OBS!, men har som sagt aldri sett de todelte dressene i butikken...
Gjest Emera Skrevet 19. februar 2005 #6 Skrevet 19. februar 2005 De finnes nok sikkert på sportsforretninger. Det var der jeg kjøpte ihvertfall, men det var et annet merke, da.
Gjest Madeline Skrevet 19. februar 2005 #7 Skrevet 19. februar 2005 Det er nok det viktigste argumentet, tror jeg. De er ikke store før de lar seg tungt påvirke av barna rundt seg! Jeg har en datter i andre klasse. Hun har gjerne både bukse/jakke og heldress i garderoben. Som oftest velger hun dressen, faktisk. At det skal ta lenger tid å få på seg dress enn todelt kan jeg da ikke skjønne! Her har jeg nok uttrykt meg litt klønete. Jeg mener at skal ungene ut i et 5-10 min langt friminutt eller en tur til andre bygninger på skolen el. så går det fortere å ta på en jakke enn en hel dress. De har som regel ikke bruk for dynebukse da.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #8 Skrevet 19. februar 2005 De fleste i førsteklassen barnet mitt går i har dress. Vi har to-delt og dress. Jeg liker dress best, for da kan han ikke bare ta på seg jakka når han skal ut . Hvis han har to-delt på skolen er det ofte han ikke gidder å ta på seg buksa, og det skal ikke lange tiden ute før han har falt, eller løpt litt i noen vanndammer osv. også er buksa kliss-klass :-? . Og selv om de har skifte klær på skolen, så glemmer han ofte å skifte til tørre klær hvis han har blitt våt. I tillegg synes han det er for varmt å ha strømpebukse under buksa inne, og hvis han da dropper boblebuksa ute og er ute i kun bukse, så mener hans mor at han blir kald
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #9 Skrevet 19. februar 2005 Min datter går i 3.klasse og i den klassen brukes det hele dresser, kun en eller to unntak. Og min datter har fått bestemme selv hva hun ønsker og det er ikke snakk om å bli mobbet eller bli sett på som liten fordi det blir brukt hele dresser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå