AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 Noen som vet litt om hvordan det er å jobbe på et dagsenter ? Hvordan en typisk dag ser ut ? Hvordan åpningstiden/arbeidstiden er ol? Skal på jobb intervju,men vet lite om hvordan er sånn jobb foregår da jeg ikke har jobbet med det før. Anonymkode: 867a0...9df
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #2 Skrevet 4. april 2018 Nå har jeg kun vært med psykisk utviklingshemmede på tilrettelagd arbeid. Der gjør jo vi da den jobben brukeren ikke helt får til. De dagsentrene jeg har vært på for psykisk utviklingshemmede, driver med strikking, maling og slike ting. Er oftest for de som er eldre eller ikke kan pga handikap jobbe andre steder. Skal være en meningsfull hverdag. Anonymkode: c182e...f06
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 Jeg har ikke jobbet på dagsenter, jeg jobber i bolig. Dagsenter kan variere, er ikke alle som er eldre og rolige der! Tro meg! Det kan være full fart fra de lommer og til de drar. Vi pleier å ha brukerene våre klar til kl 9, også er de hjemme igjen til kl 15, dagsenteret er åpent 8.30-15.30. Åpningstider og arbeidstider kan variere også, men vil tippe 8-16 gjerne er vanlig. Der våre brukere er gjør de forskjellig etter hva de kan klare. Vasker klær, gjør håndarbeid, går turer, bader, rir, har samlingsstunder med sang og lek, noen kviler iløpet av dagen, noen har kjøkkentjeneste og lager ett varmt måltid flere ganger for dagen. Brukerene kan være relativt høytfungerende, de kan være multihandikapet, de kan være unge og eldre. Jeg trives godt med denne brukergruppen, men man bør virkelig ha ett ønske om å jobbe med dette for deg kan være veldig tubgt både psykisk og fysisk. Fordelen med dagsenteret er at du slipper jobbe kveld og helg, samt de pleier å ha stengt i ferier (ikke sommeren, men er færre brukere i perioder da) Anonymkode: 777ac...a6b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 *gikk litt fort her gitt, varmt måltid flere ganger for uken mente jeg selvsagt! Anonymkode: 777ac...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå