media Skrevet 3. april 2018 #1 Del Skrevet 3. april 2018 Hei, jeg eier en barnebunad som min bestemor lagde til min mor for mange år siden. Det er en hvit grafferbunad/grafferdrakt, og jeg har nå lyst å brodere en identisk versjon i voksen-størrelse til meg selv. Broderingen er ikke et problem, men jeg sliter med å finne ut hvor jeg kan finne hvitt stoff! Kontaktet Husfliden i Lillehammer og de selger bare materialpakke i mørkeblått, så det blir uaktuelt. Jeg ser at Norske bunader produserer hvit grafferdrakt, men tror ikke jeg får tak i materialpakke hos dem fordi de produserer hele bunaden i utlandet. Har helst ikke lyst å kjøpe metervare, men har lyst på ferdig kuttede deler med stoff som jeg kan begynne å brodere på. Noen som vet hvem jeg kan kontakte? Legger ved et bilde av hva jeg tenker meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #2 Del Skrevet 8. april 2018 På 3.4.2018 den 14.10, media skrev: Hei, jeg eier en barnebunad som min bestemor lagde til min mor for mange år siden. Det er en hvit grafferbunad/grafferdrakt, og jeg har nå lyst å brodere en identisk versjon i voksen-størrelse til meg selv. Broderingen er ikke et problem, men jeg sliter med å finne ut hvor jeg kan finne hvitt stoff! Kontaktet Husfliden i Lillehammer og de selger bare materialpakke i mørkeblått, så det blir uaktuelt. Jeg ser at Norske bunader produserer hvit grafferdrakt, men tror ikke jeg får tak i materialpakke hos dem fordi de produserer hele bunaden i utlandet. Har helst ikke lyst å kjøpe metervare, men har lyst på ferdig kuttede deler med stoff som jeg kan begynne å brodere på. Noen som vet hvem jeg kan kontakte? Legger ved et bilde av hva jeg tenker meg! Du får neppe kjøpt tilklippet stoff uten å kjøpe en pakke. Klarer du påtegning på stoffet selv før du skal sy Anonymkode: bf519...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 8. april 2018 #3 Del Skrevet 8. april 2018 skaar tekstil har metervare til en overraskende god pris per meter. Så lenge husfliden avslår å selge deg materialpakke i ønsket kombinasjon har du sterkt reduserte valg. Et av dem er å kjøpe materialpakken i mørkeblått og overføre alt til den hvite metervaren... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 8. april 2018 #4 Del Skrevet 8. april 2018 Kjøp metervare, betal noen som kan å sy grafferdrakt til å klippe for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
media Skrevet 9. april 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 9. april 2018 6 timer siden, Rosalie skrev: Kjøp metervare, betal noen som kan å sy grafferdrakt til å klippe for deg. Tror det blir min eneste utvei, men er litt usikker på hva slags type stoff jeg skal ha og ikke minst hvor i all verden jeg får tak i et menneske som syr grafferdrakter! Får kanskje begynne med å ta med meg barnebunaden som referanse på stoffbutikken, men aner ikke hvor mange meter jeg kommer til å trenge 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Del Skrevet 9. april 2018 Den er populær så mange som syr den, jeg ville tatt kontakt med noen som syr med en gang, de kan nok hjelpe deg med å velge stoff og klippe/merke - eller kanskje de kan selge deg en mal dersom du vil klippe selv (sånn tynt silkepapir som man legger over stoffet for å klippe, usikker på om mal er riktig ord). Søsteren min har den i mørk farge, og fikk den sydd i fjor av et familiemedlem som desverre døde, ellers skulle jeg gjerne ha spurt for deg Anonymkode: 40c6f...c0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
media Skrevet 9. april 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 9. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får neppe kjøpt tilklippet stoff uten å kjøpe en pakke. Klarer du påtegning på stoffet selv før du skal sy Anonymkode: bf519...898 Håper det! Jeg har barnebunaden som referanse, så jeg tenker jeg kan "klippe ut" formen av de forskjellige motivene i mønsteret i tjukt papir/papp, og så legge de på stoffet og tegne svakt rundt formen for å ha noe å brodere etter. Kan også kikke på barnebunaden mens jeg broderer for å se at det blir likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
media Skrevet 9. april 2018 Forfatter #8 Del Skrevet 9. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er populær så mange som syr den, jeg ville tatt kontakt med noen som syr med en gang, de kan nok hjelpe deg med å velge stoff og klippe/merke - eller kanskje de kan selge deg en mal dersom du vil klippe selv (sånn tynt silkepapir som man legger over stoffet for å klippe, usikker på om mal er riktig ord). Søsteren min har den i mørk farge, og fikk den sydd i fjor av et familiemedlem som desverre døde, ellers skulle jeg gjerne ha spurt for deg Anonymkode: 40c6f...c0a Godt å høre at de finnes! På nettet finner jeg bare kommersielle aktører som produserer den, så mistet litt håpet. Bor ikke i området der den er mest populær, så er derfor vanskelig å finne ut av hvilke privatpersoner som syr den. Skjørtet tror jeg jeg fint kan få til å klippe alene, fordi jeg av en mirakuløs grunn faktisk passer barnebunaden rundt magen enda (minus at den når meg til knærne), men er oppklipping av livet/vesten som blir vanskelig fordi den består av flere deler og må ha et fint snitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå