Gå til innhold

SMS kommer ikke frem

Anbefalte innlegg

Gjest Billary
Skrevet

Noen som opplever at tekstmeldinger ikke kommer frem? Dette skjer meg ofte nå. Hvorfor skjer dette? Jeg har Chess, og har nå kontaktet dem for å høre.

Jeg vurderer å bytte leverandør, men er prismessig fornøyd med Chess..

Videoannonse
Annonse
Gjest happyending
Skrevet

Hvis tekstmeldingen er _sendt_ fra din telefon, altså at det kommer "melding sendt" liksom, så er det et eller annet feil hos den som skal motta meldingen..

Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å 10gange dobbeltsjekke at det er rett nr du har lagret på telefonen.. Av og til er det fort gjort å bytte om på 2 tall.. Gjerne slett nr og lagre det på nytt.. Om ikke det hjelper, så bør du spørre dem som ikke får meldingen om de har opplevd det med andre... I såfall bør de slette meldinger som allerede ligger i innboks, ringe operatør og få nytt sim-kort og gjerne oppgradere programvaren i telefonen..

Hvis ikke, så er det nok noen som bare sier at de ikke har fått meldingen av deg og egentlig har fått den.. For det er særdeles sjeldent at meldinger bare forsvinner i nettet.. =)

Skrevet

Jeg har ei venninne som opplever nøyaktig det samme med Chess. Hun sender meldinger til meg, men bare halvparten av de kommer frem. Her en dag fikk jeg bare første del av en dobbel melding, og flere timer senere fikk jeg hele meldingen.

Vanskelig å si om problemet ligger hos Chess eller i telefonen, men jeg tror det ligger i telefonen, siden veldig få andre har samme problemet.

Gjest Billary
Skrevet

Programvaren i Nokia-telefon kjøpt i utlandet, ja, kanskje det...Tror ikke noen her i landet har sånn telefon som meg...

Her er det snakk om at samme person får og ikke får meldinger, så numrene er riktige.

Det er også nære familiemedlemmer som forteller det slik det er.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sender melding og noen ganger står det "feil under sending, prøve igjen?", så prøver man 5 ganger til man ikke gidder mer, og det står fortsatt "Feil under sending, prøve igjen?", så man tror jo at den ikke blir sendt, mens allikevel har personen jeg sendt den til fått 5 meldinger allikevel.

Jeg har Tele2.

Skrevet

Jeg opplever også fra tid til annen at jeg får "sending failed" på sms'ene. Da prøver jeg en gang til, og da pleier det å funke. De veldig få gangene det ikke funker å trykke en gang til, har jeg gått ut ifra at det er dårlig dekning, og ventet til jeg var et annet sted med å sende på nytt. Da har det fungert.

Synes også å ha opplevd at meldinger kommer frem alikevel.

Har også opplevd en veldig sjelden gang at slutten av meldingen manglet, så det ser ut som den er sendt fra en søvngjenger eller noe (meldinga gir ikke mening)

Men jeg har ikke chess, jeg har telenor.

Jeg tror det er snakk om dårlig dekning, enten at mobilen ikke får dekning, eller at det er dårlig forbindelse et sted på linjen, slik at meldingen ikke er ventet å komme frem, men likevel gjør det. Så får man feilmelding fordi systemet regna med at meldinga ikke ble sendt pga dårlig forbindelse. Nesten som en ping timeout på internett, ser jeg for meg

Gjest Billary..
Skrevet

Får man feilmelding så er det greit. Men jeg får beskjed om at meldingen er sendt. Ingen feilmelding- da hadde jo jo visst hva som skjedde.

Skrevet

Men hva når man får "Feil destinasjonsnr"? Jeg får nemlig ikke til å sende bilder eller lyd til ei venninne. Men jeg kan sende til alle andre! Trodde kanskje jeg hadde feil nr, men nei da, kan både ringe å sende vanlig sms, men altså ikke bilder......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...