Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan den som sender et brev via Digipost se om mottakeren har åpnet det eller ikke?

Anonymkode: ee145...819

AnonymBruker
Skrevet

DigiPost er tull. Gikk seriøst folk på den? Trodde det bare var en vits først.

Anonymkode: 337bf...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DigiPost er tull. Gikk seriøst folk på den? Trodde det bare var en vits først.

Å med det mener du hva? 

Anonymkode: 3cf18...f55

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å med det mener du hva? 

Dette lurer jeg også på! :P

Anonymkode: 61ca4...9dc

AnonymBruker
Skrevet

Man får jo bare noe tull om folk som vil trekke penger fra lønna på den derre digiposten. Ellers takk, står over.

Anonymkode: 91d4f...950

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får jo bare noe tull om folk som vil trekke penger fra lønna på den derre digiposten. Ellers takk, står over.

Eh? Ok? 

Jeg får div kvitteringer og papirer fra det offentlige der. Så veit ikke hva slags Digipost du har vært borti? 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan den som sender et brev via Digipost se om mottakeren har åpnet det eller ikke?

Ja, det kan de. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De trekker nok pengene fra lønnen din uavhengig av digipost. Regner med at det er tvangstrekk du mener.

Anonymkode: e52f3...50e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Skravla skrev:

Ja, det kan de. 

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt Digipost siden starten, og det eneste jeg har fått er bekreftelse på at jeg har opprettet den. Ingen som bruker det.

Anonymkode: b1a53...deb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Da vil jeg anbefale deg å betale regningene dine på tiden, da slipper du å få melding om at de trekker fra lønna.

Så her er det du som er tulling og ikke Digipost.

Anonymkode: 98d51...afe

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hohohoho...  jeg er enig i at digipost er noe fjas, men utrolig morsomt at du gir den skylden for at du får tvungen lønnstrekk. 

Jeg har reservert meg mot å få offentlige papirer digitalt. Det er mer enn nok eposter å sjekke og de aktuelle foreninger, skoler etc liker å ha sin egen og forventer at man sjekker den.. man kan bli sprø av mindre.  Så.. du kan reservere deg mot nettpost så kan du få opplysningene om tvungen lønnstrekk i postkassen istedet...  gjør dette det bedre for deg?

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har hatt Digipost siden starten, og det eneste jeg har fått er bekreftelse på at jeg har opprettet den. Ingen som bruker det.

Anonymkode: b1a53...deb

Helt enig. Selv ikke avsender bruker den.

Det var vel en fiks ide i starten, som ble realisert, og realiteten er at vi har e-poster og postkasser fra før.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe 😆😆 jaja. Shoot the messenger!! Skyld på digipost for dine tvangstrekk meldinger. 

4 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Hohohoho...  jeg er enig i at digipost er noe fjas, men utrolig morsomt at du gir den skylden for at du får tvungen lønnstrekk. 

Jeg har reservert meg mot å få offentlige papirer digitalt. Det er mer enn nok eposter å sjekke og de aktuelle foreninger, skoler etc liker å ha sin egen og forventer at man sjekker den.. man kan bli sprø av mindre.  Så.. du kan reservere deg mot nettpost så kan du få opplysningene om tvungen lønnstrekk i postkassen istedet...  gjør dette det bedre for deg?

😆😆

Anonymkode: 80447...4d0

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Selv ikke avsender bruker den.

Det var vel en fiks ide i starten, som ble realisert, og realiteten er at vi har e-poster og postkasser fra før.

Poenget er jo ikke at vi har e-post fra før. Poenget er at det skal være mulig å sende deg sensitive ting som bare du skal se over en trygg kanal. Vanlig e-post er ikke trygg, sånn sett. Feks i helsevesenet kommer det til å bli mye vanligere de nærmeste årene å kommunisere digitalt med pasientene, og da kan man ikke bruke vanlig e-post. At det ikke brukes mye ennå betyr ikke at Digipost  bare er «enda en e-post-kasse»

Anonymkode: a28da...d69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får bl. a. konfidensielle brev der. Slipper jeg å gå på postkontoret for å legitimere meg å hente ut. 

Får også brev fra skatteetaten +++. Du som sier at ingen bruker den - har du registrert deg mot brev fra det offentlige? 

Anonymkode: 2e54e...d77

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Poenget er jo ikke at vi har e-post fra før. Poenget er at det skal være mulig å sende deg sensitive ting som bare du skal se over en trygg kanal. Vanlig e-post er ikke trygg, sånn sett. Feks i helsevesenet kommer det til å bli mye vanligere de nærmeste årene å kommunisere digitalt med pasientene, og da kan man ikke bruke vanlig e-post. At det ikke brukes mye ennå betyr ikke at Digipost  bare er «enda en e-post-kasse»

Papirpost er mindre sikkert.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg får bl. a. konfidensielle brev der. Slipper jeg å gå på postkontoret for å legitimere meg å hente ut. 

Får også brev fra skatteetaten +++. Du som sier at ingen bruker den - har du registrert deg mot brev fra det offentlige? 

Anonymkode: 2e54e...d77

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Papirpost er mindre sikkert.

Det er på mange måter sant, men likevel irrelevant.

Hvordan vet man at [email protected] faktisk ER Jon Hansen? Det kan like gjerne være Turid Pedersen som har den adressen. Da sier det seg selv at man ikke kan sende sensitive ting til en slik adresse. Med Digipost vet man hvem mottakeren er, og man er mer sikker på at uvedkommmende ikke snubler over sensitiv informasjon. Selv om papirpost har svakheter kan man ikke godta en enda dårligere digital løsning.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er på mange måter sant, men likevel irrelevant.

Hvordan vet man at [email protected] faktisk ER Jon Hansen? Det kan like gjerne være Turid Pedersen som har den adressen. Da sier det seg selv at man ikke kan sende sensitive ting til en slik adresse. Med Digipost vet man hvem mottakeren er, og man er mer sikker på at uvedkommmende ikke snubler over sensitiv informasjon. Selv om papirpost har svakheter kan man ikke godta en enda dårligere digital løsning.

For å lese digipost så må man jo legitimere seg med bankid først. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å lese digipost så må man jo legitimere seg med bankid først. 

Ja? Det er jo det som er hele poenget 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...