Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne påsken har vert ett mareritt om kveldene.. 

Vi har felles hytte med svigerinnen min og mannen hennes og vi har vert der alle sammen..

Vi har ett felles mindre barn, og ett barn på 14 som min samboer har fra før.. De har ett barn på 14.. 

Nå har det seg sånn at deres datter hadde to venninner i nærheten som kom på besøk hver kveld.. De tre bråkte så mye på hyttas loftstue at det ikke var mulig å høre tvn nede i stua og måtte heve stemmene våre for å føre en samtale.. (for å skissere hvor bråkete de var). Vår 14 åring trekte seg litt tilbake..

Vi, som også skulle legge en fireåring, sa i fra flertallige ganger til jentene at de måtte være stille, uten noen reaksjon.   fireåringen lå å gråt og klaget på at det var bråkete, og sovnet ikke før halv elleve da jentene dro hjem til sin hytte. Etter tredje kvelden sa jeg ifra til min manns søster at dersom vi fikk besøk i kveld igjen, så måtte jentene være mer stille og ta hensyn.  Søsteren hans svarte med at vi måtte tåle såpass. Det er en lytt hytte og jentene måtte få kose seg når de først var sammen..  Vi kunne evt. flytte fireåringen på ett annet rom som var mindre lytt... (ett iskaldt rom som vi bruker til matlager som er innredd med en gammel reiseseng type. baby. 

Er ikke dette litt galt?? Skal ikke 14 åringer lære å ta hensyn og ikke minst, lære å bruke innestemme?? Vi lærer "vår" 14 åring dette.. 

Hans søster er generelt dårlig på å ta hensyn til andre selv, og er ekstremt selvopptatt.. Men jeg trodde faktisk at hun skulle ta ansvar når vi sa ifra på en skikkelig måte.. 

Vi har lite lyst til å dele hytte fra nå, og vurderer å sette opp "hytteplan" på når vi kan være der... 50/50

Anonymkode: e5289...156

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri delt hytte med de igjen og de bør absolutt få vite hvorfor også. Hadde blitt så provosert😡😡

Anonymkode: ea017...55f

• Liker 3
Skrevet

Det der fins ingen fasitsvar på! Noen syns høylytt lek og prat er helt ok, andre mener det motsatte. Viktigst er at dere som eier hytta sammen, blir enige. Sameie kan være ekstremt vanskelig, og føre til brudd i familierelasjoner. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Tatja skrev:

Det der fins ingen fasitsvar på! Noen syns høylytt lek og prat er helt ok, andre mener det motsatte. Viktigst er at dere som eier hytta sammen, blir enige. Sameie kan være ekstremt vanskelig, og føre til brudd i familierelasjoner. 

Dette.

Gjest chisandra
Skrevet

Hvorfor reiste dere ikke hjem?

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det er en grunn til at de er på deres hytte og ikke hytta til de andre jentene.  Ikke vanlig at tenåringer og mindre barn for den del, får rope og hyle inne. 

Prøver hun å skvise dere ut? 

Anonymkode: 1237d...394

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne påsken har vert ett mareritt om kveldene.. 

Vi har felles hytte med svigerinnen min og mannen hennes og vi har vert der alle sammen..

Vi har ett felles mindre barn, og ett barn på 14 som min samboer har fra før.. De har ett barn på 14.. 

Nå har det seg sånn at deres datter hadde to venninner i nærheten som kom på besøk hver kveld.. De tre bråkte så mye på hyttas loftstue at det ikke var mulig å høre tvn nede i stua og måtte heve stemmene våre for å føre en samtale.. (for å skissere hvor bråkete de var). Vår 14 åring trekte seg litt tilbake..

Vi, som også skulle legge en fireåring, sa i fra flertallige ganger til jentene at de måtte være stille, uten noen reaksjon.   fireåringen lå å gråt og klaget på at det var bråkete, og sovnet ikke før halv elleve da jentene dro hjem til sin hytte. Etter tredje kvelden sa jeg ifra til min manns søster at dersom vi fikk besøk i kveld igjen, så måtte jentene være mer stille og ta hensyn.  Søsteren hans svarte med at vi måtte tåle såpass. Det er en lytt hytte og jentene måtte få kose seg når de først var sammen..  Vi kunne evt. flytte fireåringen på ett annet rom som var mindre lytt... (ett iskaldt rom som vi bruker til matlager som er innredd med en gammel reiseseng type. baby. 

Er ikke dette litt galt?? Skal ikke 14 åringer lære å ta hensyn og ikke minst, lære å bruke innestemme?? Vi lærer "vår" 14 åring dette.. 

Hans søster er generelt dårlig på å ta hensyn til andre selv, og er ekstremt selvopptatt.. Men jeg trodde faktisk at hun skulle ta ansvar når vi sa ifra på en skikkelig måte.. 

Vi har lite lyst til å dele hytte fra nå, og vurderer å sette opp "hytteplan" på når vi kan være der... 50/50

14-åringer er gamle nok til selv å skjønne at de må ta hensyn når de er sammen med flere. Det er ingen som helst grunn til at de skal styre alt når de er sammen med flere, og de må ta hensyn til både voksne og små barn på en hytte. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde satt opp hytteplan iallefall. Tenåringer må lære seg å bruke innestemme som resten av gjengen og da spesielt når små barn skal sove.

Anonymkode: 30973...d2e

Skrevet

Neste år blir det ikke delt påskeferie, fra nå av annethvert år. 
Dere har tydeligvis forskjellige formeninger om hvordan det er med barn. 

Personlig hadde jeg vært fly forbannet om det flere kvelder på rad om tenåringer og "bråkte".
De kunne jo ha vært på de andre sin hytte også. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har egen hytte, men har både tenåringer og et lite barnebarn, og da må alle ta hensyn til hverandre. Dvs vi demper oss om kvelden og ikke spiller høy musikk eller prater for høyt, og om morningen leker vi stille med barnebarnet slik at tenåringene (og foreldrene forsåvidt) får sove litt lengre. 

Kunne forøvrig aldri eid hytte sammen med noen, i så fall måtte det være med klare delinger som annen hver helg og dele påske/jul/sommer i to. 

Anonymkode: 2fa98...d35

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Neste år blir det ikke delt påskeferie, fra nå av annethvert år. 
Dere har tydeligvis forskjellige formeninger om hvordan det er med barn. 

Personlig hadde jeg vært fly forbannet om det flere kvelder på rad om tenåringer og "bråkte".
De kunne jo ha vært på de andre sin hytte også. 

enig! Dette også var ett forslag fra oss..   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...