Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har gjort at han ikke får personforsikring. Dette er et stort problem for oss. Hvis noe skulle skje sitter jeg igjen alene med gjeld på 3 mill og barna uten noe økonomisk sikkerhet. Han hadde forsikring, men da vi skulle bytte hadde han gått opp mer og nå får han ikke noe sted. 

Anonymkode: 487ff...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har gjort at han ikke får personforsikring. Dette er et stort problem for oss. Hvis noe skulle skje sitter jeg igjen alene med gjeld på 3 mill og barna uten noe økonomisk sikkerhet. Han hadde forsikring, men da vi skulle bytte hadde han gått opp mer og nå får han ikke noe sted. 

Da høres det ut som at eneste mulighet er at han må gå ned i vekt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dump han

Anonymkode: 7cf49...feb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sa dere opp den gamle før dere hadde sjekket opp den nye forsikringen? Hvis ikke kan dere vel bare beholde den gamle?

Anonymkode: 8bce1...de5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa dere opp den gamle før dere hadde sjekket opp den nye forsikringen? Hvis ikke kan dere vel bare beholde den gamle?

Han har gått opp i vekt så derfor ville ikke det gamle forsikringsselskapet heller forsikre han. 

Skrevet

Har du prøvd flere selskaper da?

Jeg fikk forsikring selv om jeg veide 120 kg (hvilket er snart 30 kg siden), og det ble aldri nevnt som et stort problem. Fikk et lite tillegg i pris, men utover dette var det ikke et problem. Nå skal det sies at jeg ikke hadde/har noen livsstilssykdommer, og verken røyker/bruker snus eller drikker alkohol, så det kan kanskje være grunnen til at det ikke var et problem. Men ville prøvd å høre med andre selskaper.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har gått opp i vekt så derfor ville ikke det gamle forsikringsselskapet heller forsikre han. 

De sjekker vel ikke sånt uten videre? Jeg har f.eks en sønn som fikk en bruddskade med påfølgende operasjon for en tid tilbake. Vi hadde like før startet en prosess med å bytte forsikring på barna og holdt på å fylle ut egenerklæring rundt den tida dette skjedde. Måtte jo da opplyse om bruddskaden og dette gjorde at den nye forsikringen ikke dekket skader relatert til der han hadde hatt bruddet. Vi endte med å beholde den gamle forsikringen, da vi ikke hadde sagt denne opp enda og den dekker fremdeles alt.

For deres del høres det jo ut som vektnedgang er det eneste som kan hjelpe dere nå. Dersom mannen din er sterkt overvektig, bør han jo uansett prøve å slanke seg. Overvekt er en stor helserisiko.

AnonymBruker
Skrevet

De fant ut av det og nektet å ha livsforsikring. Han veier 140 kg

AnonymBruker
Skrevet

Han nekter å ta tak i det. Han blir sur hvis jeg nevner det 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan fant forsikringsselskspet egentlig ut av dette? :P

Anonymkode: 653f7...53d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

5c6.png

Anonymkode: e9770...7d3

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han nekter å ta tak i det. Han blir sur hvis jeg nevner det 

Prøve å legge om kostholdet i huset? Hvis alle spiser sunt så hjelper det vel på motivasjonen. Har du forklart han hva som kan skje om han ikke gjør noe med det?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dump han

Anonymkode: 7cf49...feb

:fnise::fnise::fnise:

Du verden hvor mange dumpegrunner det finnes  mot menn. 

Anonymkode: 88d72...469

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

:fnise::fnise::fnise:

Du verden hvor mange dumpegrunner det finnes  mot menn. 

Anonymkode: 88d72...469

Tja, jeg hadde og dumpet dersom dama ble overvektig.

Vet ikke helt hva du kan gjøre, TS, dersom han ikke selv ser alvoret.
Få med deg familie og venner til en slags "intervention"?

Endret av FactsOverFeelings
Skrevet

Han er nok smertelig klar over at det er forferdelig helseskadelig å veie 140 kilo, og nekter å snakke om det fordi han ikke har verktøy til å gjøre noe med det. Men de finnes! Du sier ikke noe om forholdet dere i mellom, om det er dårlig helse eller allergier, eller hva dere spiser eller om hvordan aktivitetsnivået er, men dette høres ut som et samarbeidsprosjekt. Ikke klandre, men motivere og delta, uten å lage det til en voldsom greie som bare går på ham. Men det er en grunn til at man ikke ønsker å ha forsikringsansvar for noen som veier så mye at de burde være tre meter høye for å være innnenfor normalen som ikke belaster hjerte, blodårer, beinstruktur og lever i den grad at det forkorter levetid. Og det håper jeg han innerst inne forstår.

Skrevet

Du får si til han i klartekst at du ikke har lyst til å bli enke tidlig. Det er svært usunt for helsen å gå rundt og være skikkelig overvektig. Hjerteproblemer og blodtrykksproblemer står i kø sammen med en rekke andre helseplager man kan få. Dårlige knær f.eks., vansker med å gå.

Jeg hadde ikke orket å sitte passiv og se på at partneren min gjorde noe sånt mot seg selv. Sett hardt mot hardt, få han ned i vekt! 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan i all verden fant de ut av det da?

Anonymkode: 65152...4f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...